مراقبت از پوست ممکن است دشوار به نظر برسد اما چیزهای ساده ای‌ هستند که تغییرات بزرگ ایجاد می‌کنند. پوست من بی نقص نیست. چند خط نازک و لک های ریزی این طرف و آن طرف دارم اما در مجموع نسبتا خوب است. من این را به حساب ژن خوب نمی‌گذارم بلکه آن را مدیون پاکسازی مستمر، در شب و روز هستم. نه، خیلی دلپذیر نیست اما مثل استفاده از کرم ضد آفتاب است، یکی از معدود کارهایی است که تفاوت مشهودی روی پوست شما، خصوصا در دراز مدت دارد. من طرفدار کف های شوینده هستم چون کف می‌کند! همچنین اگر حوصله یک تجربه لوکس ‌تر را داشته باشم، از روغن های پاکسازی لذت می‎برم. هر گونه پاک کننده موثر است، تا وقتی که روزی دو بار از آن استفاده کنید.

پوستتان را تمیز نگه دارید

کریستین کلایس، متخصص مراقبت از پوست و نویسنده مجله پوست فرانسوی (French Complexion) حتی تا جایی پیش می‌ رود که می‌گوید به پاکسازی باید به اندازه مسواک زدن اهمیت داد. چرا؟ او این طور برایم توضیح داد. کلایس می‌گوید: «چون اوج فعالیت جوانسازی پوست ما در شب است، ما به پاکسازی صبحگاهی نیاز داریم تا به بزرگترین عضو بدنمان کمک کنیم سموم و چربی اضافی که هنگام خواب روی آن انباشته شده را از بین ببرد. »

«همچنین پیش از خواب باید دوباره به منظور از بین بردن انبوه دود، چربی اضافی، آرایش و آلودگی، پوست را پاکسازی کنیم. » انجام این کار از گرفتگی پوست و جوش جلوگیری می‌کند. یک پاکسازی با کیفیت همچنین به این معنا است که هر محصول مراقبت از پوستی که استفاده می‌کنیم بهتر جذب شده و در نتیجه بهتر عمل می‌کند.

آخرین نکته: از نظر کلایس، پاکسازی دوبار در روز، جریان خون و لنف را در اطراف صورت و گردن تقویت می‌کند که به معنای داشتن پوست تازه‌ تر و مرطوب تر است. پس بیایید این کار را انجام دهیم.

پاکسازی ۱۰۱

عجیب به نظر می‌ رسد اما چند قانون دستورالعمل برای پاکسازی با کیفیت وجود دارد. اولین قانون این است که ملایم باشد. با لایه برداری چیزی به دست نمی‌آورید. به یاد داشته باشید که صورت، گردن و نیز قفسه سینه را پاکسازی کنید. به مدت ۱۰ ثانیه پاک کننده را روی پوست ماساژ دهید و به خصوص به مناطق مهمی مثل ناحیه چرب T (پیشانی و بینی) توجه ویژه داشته باشید. وقتی تمام شد پوست را بشویید به طوری که هیچ اثری از پاک کننده باقی نماند و یا یک پنبه بردارید، آن را با آب خیس کرده و به پوستتان بکشید.

آخرین نکته: دستمال های مرطوب، مناسب هستند اما به اندازه پاک کننده‌های مخصوص قابل اعتماد نیستند. سالی هوگز، متخصص زیبایی و نویسنده مجله زیبایی صادقانه (Pretty Honest) این کار را به تمیز کردن لباس با خوشبو کننده تشبیه و اضافه می‌کند که آنها فقط باید در مواقع اضطراری، مثل زمان چادر زدن به کار روند. من باید بپذیرم که من آنها را تنها زمانی توصیه می‌کنم که بچه‌های کوچک انگشتان کوچک چسبناک خود را به شما زده‌اند یا وقتی که دوستتان شما را تا دیر وقت بیرون نگه می ‌دارد و وقتی بالاخره برمی‌گردید خسته ‌تر از آن هستید که کار دیگری انجام دهید.

مجله تناسب اندام

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • skin

    یک زمستان سرد، یک پوست سالم

    زمستان دیگر رسما شروع شده؛ چه فکری بهتر از اینکه از اولین روزهای سردترین و خشک‌ترین فصل سا…
  • پوست سالم و درخشان در ماه مبارک رمضان

    مراقبت از پوست برای اطمینان از اینکه شاداب و درخشنده است، می‌تواند باعث ایجاد نگرانی در ما…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *