دنیای تکنولوژی به جایی رسیده است که بیشتر نیازمندی ها و پاسخ سوالات کاربران از طریق جستجو در اینترنت و به صورت کاملا راحت و رایگان امکان پذیر است. در این میان گوگل حرف اول و آخر را می زند چراکه این غول جستجوگر با امکانات و ابزارهای بسیار کاربردی خود اکثر نیازهای شما را بدون اینکه هزینه ای بابت آن پرداخت کنید، دراختیار شما قرار می دهد.

ویژگی های جذاب و کاربردی گوگل

ویژگی های جذاب و کاربردی گوگل

در این مقاله قصد داریم 10 مورد از امکانات بسیار کاربردی گوگل را معرفی کنیم که شما کاربران گرامی می توانید با استفاده از آنها به اطلاعات جامع و مفیدی دست پیدا کنید.

جستجوی حرفه ‌ای

همانطور که می دانید تمامی یا بیشتر اطلاعات مورد نظر شما از طریق جستجوی درست در گوگل مورد دستیابی است. در این میان شاید اکثر عبارات مورد جستجوی شما نتایجی نادرست یا غیر مرتبط را که بیشترین بازدید را داشته اند، به همراه داشته باشد.اما شما می توانید با جستجوی حرفه ای تر، نتایج بهتری را دریافت کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید در نتایج نمایش داده شده عبارتی به نمایش در نیاید باید در هنگام جستجو، از نماد – استفاده نمایید. به این صورت که مثلا عبارت مورد جستجوی شما حیوان است و نمی خواهید در نتایج، سایت های فروش حیوانات به نمایش در آید، باید این عبارت را اینگونه جستجو نمایید: Animals –sales

مترجم گوگل – Google Translate

در مواقعی که نیاز به ترجمه سریع یک لغت دارید می توانید به صفحه جستجوی گوگل مراجعه کنید و با تایپ عبارت (translate (word) to (language لغت مورد نظر خود را به هر زبانی بیابید. به عنوان مثال اگر می خواهید بدانید که کلمه People به زبان فرانسوی چگونه ترجمه می شود باید به این صورت تایپ کنید: Translate People to French

با این روش گوگل در عرض کمتر از یک ثانیه کلمه مورد نظر را به شما نمایش خواهد داد. برای دریافت تلفظ درست کلمه ها نیز می توانید از آیکون بلندگوی کوچکی که در این بخش ظاهر می شود به تلفظ درست کلمه گوش دهید. به منظور ترجمه های عبارات طولانی تر نیز می توانید از Google Translate استفاده نمایید.

مبدل واحد‌ها

در مواقع گوناگونی ممکن است نیازمند تبدیل واحدها شوید مثلا در هنگامی که در حال آشپزی هستید یا مسائل ریاضی را حل می کنید. بنابراین می توانید با مراجعه به صفحه جستجوی گوگل تبدیل واحدهای مورد نظر خود را سرچ نمایید. برای این کار کافیست عبارت convert 20km to m را تایپ نمایید. در این نوع جستجو هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید هر نوع واحدی را با همین نوع سرچ به واحدهای مورد نظر تبدیل نمایید.

جستجوی پروازهای ارزان قیمت

اگر قصد دارید بهترین قیمت را برای پرواز خود بیابید کافیست عبارت Google Flight Search را تایپ نمایید تا سایت معتبر بررسی قیمت پروازها برای شما نمایان شود. سپس تاریخ پرواز و همچنین مبدا و مقصد مورد نظرتان را در نقشه مشخص نمایید. گوگل در عرض کمتر از چند ثانیه نموداری از پروازها در روز‌های مختلف با ارزان ‌ترین بلیط ‌ها را برایتان به نمایش خواهد گذاشت.

در این نمودار فیلترهایی در نظر گرفته شده است که می توانید با موارد مورد نظر خود مثل: قیمت، طول پرواز، شرکت هواپیمایی و … نتایج نمایش داده شده را محدودتر نمایید و پرواز دلخواه خود را پیدا کنید.

بازی آتاری

حتی با استفاده از گوگل می‌ توانید در هر زمانی که دوست دارید به بازی کردن بپردازید. شما می توانید نسخه کلاسیک بازی Atari Breakout را بر روی سیستم خود سرچ کرده و به آسانی با آن بازی کنید.

اطلاعات رژیم غذایی

شما می توانید مواد غذایی، سبزیجات یا هرنوع خوراکی مورد نظر خود را تنها با وارد کردن کلمه Compare با هم مقایسه نموده و خواص آنها را پیدا کنید. به عنوان مثال می توانید برای مقایسه کلم بروکلی با مارچوبه، عبارت Compare poccoli and asparagus را در نوار جستجو تایپ نمایید.

اطلاعات آماری

علاوه بر تمامی اطلاعاتی که گوگل در موضوعات مختلف در اختیار شما قرار می دهد، این غول جستجو دارای سایت ‌های سرچ تخصصی نیز می باشد. Google Public Data Explorer ابزاری است که یک گنجینه ‌ی کامل از اطلاعات را در سطح آمار و ارقام عمومی به نمایش می گذارد. شما می توانید با مراجعه به صفحه Google Publice Data موضوعی را سرچ نمایید. به عنوان مثال نرخ بیکاری در ایران، در اینصورت گوگل نتایج خود را از دفتر آمار کار ایران جستجو نموده و در اختیار شما قرار می دهد.

فرهنگ لغت گوگل

با وجود گوگل دیگر نیازی به دیکشنری ندارید، تنها کافیست برای پیدا کردن معنی یک کلمه به عنوان مثال کلمه calculation در نوار جستجوی گوگل عبارت Define calculation را تایپ کنید تا بلافاصله معنی آن برای شما نمایش داده شود.

در این بخش ریشه کلمه مورد نظر، تلفظ کلمه و حتی مکالمه آن نیز در دسترس است.

Google Sky

با Google Sky می توانید آسمان را نیز جستجو کنید و تمامی عکس‌ های ستاره ‌ها، سیاره‌ ها و کهکشان‌ های مختلف را که توسط تلسکوپ‌ ها، کاوشگرها و ماهواره‌ ها تا به اکنون گرفته شده، مشاهده نمایید.

Google nGrams

این ابزار این مکان را برای شما فراهم می کند که تعداد دفعاتی یک یا چند کلمه در چندین میلیون کتاب مابین سال‌ های 1800 تا به اکنون به کار برده شده را برایتان به نمایش بگذارد. همچنین برای دانستن اینکه چگونه کلمات در طول زمان مصطلح می‌شوند و یا کاربرد خود را از دست می‌دهند، می توانید از این ابزار بهره مند شوید. حتی گوگل این امکان را فراهم کرده است که مدت زمان، زبان کتاب و اینکه کتاب شامل چه لغاتی است را تنظیم نمایید.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *