این روزها عکس های سلفی همه گیر شده به طوری که واژه سلفی به دیکشنری ها هم اضافه شده است. به عبارتی اکنون در عصر سلفی زندگی می کنیم پس باید با رعایت یکسری نکات ظریف و مهم بلد باشیم بهترین سلفی ها را بگیریم.

ابتدا ظاهر خود را چک کنید

اولین چیزی که باید هنگام گرفتن عکس های سلفی رعایت کنید این است که ظاهر خودتان را چک کنید. به همان اندازه که به آرایش صورت دقت می کنید باید حواستان به مرتب بودن موها نیز باشد. در صورت مرتب بودن ظاهر عکس ها هم خوب خواهد شد.

زاویه درست را انتخاب کنید

باید از زاویه های مختلفی عکس بگیرید تا بتوانید بهترین زاویه که در عکس خوب می شود را پیدا کنید. اگر کمی سر را به سمت چپ یا راست بچرخانید اجزای صورت لاغرتر نشان داده می شود. اگر دوربین را کمی بالاتر از سر و مستقیم رو به روی صورت بگیرید چشم ها درشت تر نشان داده می شود. بهترین زاویه خودتان را پیدا کنید زاویه ای که در عکس زیباتر نشان داده می شود.

نکاتی در عکس های سلفی

تغییرات جدید را نشان دهید

یکی دیگر از نکاتی که هنگام گرفتن عکس سلفی باید در نظر بگیرید نشان دادن یک تغییر جدید است. به عنوان مثال اگر تازه موها را کوتاه کرده اید یا گوشواره جدیدی خریده اید عکس را از زاویه ای بگیرید که آن ها بیشتر در عکس نمایان باشند.

نور عکس

در تمام عکس ها چه سلفی و چه غیر سلفی نور نقش بسیار مهمی دارد. شما نمی توانید موهای ابریشمی یا آرایش تان را در عکسی که نور ضعیفی دارد نشان دهید. نور عکس نه باید خیلی زیاد باشد و نه خیلی تاریک چون در این صورت تصویر شما در عکس زیبا نخواهد شد.

نکاتی در عکس های سلفی

پس زمینه عکس

یکی از مهم ترین نکات در عکس انتخاب پس زمینه مناسب است. منظره زمینه عکس نقش بسیار مهمی را در زیبایی عکس ایفا می کند. هیچوقت در اتاق به هم ریخته عکس نگیرید. هنگام گرفتن سلفی مقابل دیوار، پرده و هر جایی که خبری از به هم ریختگی نیست بایستید.

نکاتی در عکس های سلفی

روی یکی از اجزاء صورت خود تمرکز کنید

اگر قرار است از صورت عکس کلوزآپ بگیرید روی یکی از اجزاء صورت تان که دوست دارید تمرکز کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید روی لب ها تمرکز کنید رژلب موردعلاقه تان را بزنید و بقیه صورت کاملا طبیعی باشد. یا اگر می خواهید روی چشم ها تمرکز کنید. چشم را آرایش کنید و سایه و ریمل بزنید اما بقیه اجزاء صورت طبیعی بماند.

نکاتی در عکس های سلفی

بی حرکت باشید

یکی از مهم ترین و واضح ترین نکاتی که هنگام گرفتن سلفی باید رعایت کرد بی حرکت بودن است. هنگام عکس گرفتن به کسی تکیه ندهید و دست ها کاملا بی حرکت باشد.

چندین عکس بگیرید

در عکس های سلفی هر چه بیشتر عکس بگیرید انتخاب های بیشتری خواهید داشت. هیچوقت انتظار نداشته باشید اولین عکسی که می گیرید عالی شود. پس تا جایی که می توانید عکس بگیرید تا به آن چیزی که می خواهید برسید.

نکاتی در عکس های سلفی

اعتماد به نفس

آخرین نکته که چندان هم بی اهمیت نیست داشتن اعتماد به نفس است. عکس هایی که دوست ندارید حذف کنید یا ادیت کنید. ادیت به این معنا نیست که از ظاهرتان راضی نیستید بلکه برای زیباتر کردن عکس است. مثلا جوش ها یا لک های صورت را محو کنید.

آیا شما هم در عکس های سلفی تمام این نکات را در نظر میگیرید؟ گذشته از تمام این ها باید به خاطر داشته باشید که هر چه در عکس طبیعی تر باشید عکس زیباتری خواهید داشت.

bedunim

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *