کسانی که اعتماد به نفس دارند در محیط کار شادتر هستند و از ترفیع گرفتن و قبول وظایف جدید نمی ترسند. با به کار بردن این نکات می توانید اعتماد به نفس خود را در محیط کار تقویت کنید.

در محیط کار اعتماد به نفس داشته باشیم

با خودتان حرف های منفی نزنید

هیچکس نمی تواند با انتقاد کردن و سرزنش کردن خودش پیشرفت کند. به جای این که به خاطر اشتباهات تان خودتان را سرزنش کنید با خود با مهربانی حرف بزنید. طرز تفکر مثبت به شما کمک می کند آسان تر یاد بگیرید و اعتماد به نفس تان را بالا ببرید.

دانش تان را بالا ببرید

اگر می خواهید از درستی کاری که انجام می دهید مطمئن باشید باید چیزهای بیشتری بیاموزید. آخرین تحقیقات را در زمینه تخصص تان بخوانید اگر چرایی و چگونگی کارها را بدانید اعتماد به نفس تان در توانایی انجام آن ها بیشتر می شود.

نقاط قوت تان را تقویت کنید

بهترین راه برای تقویت اعتماد به نفس این است که به جای نقاط ضعف روی نقاط قوت تان تمرکز کنید. کارهایی که می توانید خوب انجام دهید را بپذیرید و سعی کنید توانایی های تان را تقویت کنید. با این کار به خوبی می توانید اعتماد به نفس تان را تقویت کنید.

مهارتهای جدید بیاموزید

همیشه جا برای پیشرفت هست و یاد گرفتن مهارت های جدید نه تنها صلاحیت شما را در محیط کار بالا می برد بلکه اعتماد به نفس تان را هم تقویت می کند. کارهایی که دیگران با موفقیت انجام می دهند را زیر نظر بگیرید و سعی کنید رفتارشان را کپی کنید. در سمینارها شرکت کنید و کارمند خوبی شوید. درباره مهارت های مفیدی مثل مدیریت زمان، خدمات مشتری و خلاقیت بیشتر یاد بگیرید و در کارتان پیشرفت کنید.

سوال بپرسید

زمانی که چیزی را نمی دانید از سوال کردن نترسید. اشتباه انجام دادن کار برای این که به خوبی آن را درک نکرده اید راه خوبی برای تقویت اعتماد به نفس نیست. حتی اگر به کاری که انجام می دهید شک دارید چگونگی انجام آن را از دیگران بپرسید. هیچ وقت کاری که به خوبی درک نکرده اید انجام ندهید. از دست دادن آن کار بهتر از این است که اعتماد به نفس تان را از دست بدهید. از کارفرما بخواهید که کار را به خوبی برایتان شفاف سازی کنند.

زبان منفی به کار نبرید

گاهی اوقات زبانمان ما را محدود می کند. اگر دائما به خودتان بگویید “نمی توانم” ذهن تان را به راه حل ها مسدود می کنید. به جای این جمله منفی از خودتان بپرسید “چگونه میتوانم این کار را انجام دهم” پیدا کردن راه حل های موثر اعتماد به نفس را بالا می برد. خیلی ها با به کار بردن واژه “اما” خودشان را محدود می کنند. وقتش رسیده که “اما” ها را کنار بگذارید و به جای عذر و بهانه روی نحوه انجام کار تمرکز کنید.

روی موفقیت ها تمرکز کنید

با تمرکز روی کارهایی که نمی توانید خوب انجام دهید اعتماد به نفس به دست نمی آورید. کارهایی که با موفقیت انجام داده اید را به خاطر بیاورید تا بتوانید اعتماد به نفس بیشتری بدست بیاورید. آیا یکی از کارهای ضرب الاجلی را به خوبی انجام داده اید؟ آیا رئیس تان یکی از ایده های شما را تحسین کرده است؟ آیا پروژه سختی را به خوبی مدیریت کرده اید؟ به خاطر آوردن لحظات موفقیت آمیز بهترین راه برای تقویت اعتماد به نفس است.

انقدر تظاهر کن تا بشه

وقتی کار جدیدی را شروع می کنید طبیعی است که اعتماد به نفس کمی داشته باشید. با شروع کار جدید از شما انتظار نمی رود که از همان ابتدای کار همه چیز را درست انجام دهید. اما اگر ذهن مثبتی داشته باشید و با اعتماد به نفس کار کنید هم دیگران به توانایی های شما اعتماد می کنند و هم خودتان به توانایی ها و باورهای تان اعتقاد پیدا می کنید.

سرگرم باشید

اگر خودتان را بیش از اندازه جدی بگیرید عزت نفس تان را از دست می دهید. درست است که می خواهید کارتان را خوب انجام دهید اما باید در کنار کار کمی هم سرگرمی داشته باشید. به اشتباهات تان بخندید، با تمسخر خودتان را انتقاد کنید. هر چه از این کارهای سرگرم کننده بیشتر داشته باشید اعتماد به نفس بیشتری هم خواهید داشت.

bedunim

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *