چگونه وب‌سایت‌ها را در مرورگر کروم مسدود کنیم

گوگل کروم به عنوان یکی از محبوبترین و قدرتمندترين مرورگرهای وب حال حاضر شناخته می‎شود. یکی از قابلیت‎های برجسته مرورگر وب کروم این است که کاربران می‎توانند وضعیت عملکرد شبکه را به گونه‎ای اصلاح کنند تا وضعیت وبگردی آنها بر اساس نیازشان تنظیم شود. کاربران می‎توانند ویژگی‎های مرتبط با جستجو را فیلتر کرده و با مسدود کردن وب‎سایت‎های مشخصی از باز شدن آن جلوگیری کنند.

در واقع مسدود کردن وب‎سایت‎ها در کروم کار سرراستی نیست و با استفاده از راهکارهایی می‎توان این کار را انجام داد. روشی که ما در این مقاله قصد آموزش آن را داریم ساده و مختصر است و شما تنها کافی است به تنظیمات دستی مرورگر خود وارد شده و آدرس وب‎سایتی که قصد مسدود کردن آن را دارید را وارد کنید.

مراحل مسدود سازی یک وب‎سایت در کروم:

برای مسدود کردن یک وب‎سایت در کروم روش‎های گوناگونی وجود دارد. یکی از ساده‎ترين روش‎ها برای انجام این کار استفاده از یک افزونه است. افزونه‎های مختلفی برای مسدود کردن وب‎سایت‎ها طراحی شده است که با یک جستجوی ساده می‎توانید آنها را پیدا کنید. روش دیگر استفاده از تنظیمات کروم برای مسدود سازی دستی وب‎سایت‎ها است.

1. با استفاده از آیکون معروف سه نقطه به منوی مرورگر کروم وارد شوید. در این منو گزینه Settings و بعد از آن Advanced Settings را انتخاب کنید.

2. در بخش Advanced Settings و زیر قسمت Network روی دکمه Change Proxy Settings کلیک کنید تا پنجره Internet Properties ویندوز باز شود.

3. تب Privacy  را انتخاب کنید و بعد روی دکمه Sites موجود در این تب کلیک کنید. در این بخش شما می‎توانید به راحتی آدرس هر سایتی که مایل به مسدود کردن آن هستید را اضافه کنید. URL سایت مورد نظر خود را وارد کرده و بعد روی دکمه Block کلیک کنید و در انتها دکمه ok را انتخاب کنید. حالا مرورگر کروم را یک بار ببندید و دوباره آن را باز کنید تا این تنظیمات اعمال شود.

4. مرحله بالا را برای اضافه کردن سایر وب‎سایت‎های مورد نظر خود تکرار کنید تا این سایت‎ها دیگر در مرورگر کروم شما نمایش داده نشوند.

تانی کال

شبکه

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *