هنگامی که افسرده هستید، ورزش احتمالا آخرین کاری است که می خواهید انجام دهید. اما اگر بتوانید از جایتان بلند شوید و حرکت کنید، یک تغییر چشمگیر را تجربه خواهید کرد. من این را از تجربه شخصی ام می نویسم: افسردگی وحشتناک است! ورزش مفید است! مطالعات ثابت کرده اند که ورزش می تواند به کاهش افسردگی کمک کند اما نیازی نیست که حتما مطالعات، این را به شما بگویند. می توانید خودتان حسش کنید! ورزش، یک لبخند بزرگ روی صورتتان قرار می دهد و باعث می شود بگویید «خدایا، من عاشق زندگی هستم». اگر این برای شما صدق نمی کند نگران نباشید. به همین دلیل است که اینجا هستید، درست است؟ شما نمی توانید اجازه دهید که افسردگی، جلوی تناسب اندامتان را بگیرد!

این مقاله به شما می گوید که چطور با ۸ متد ورزشی ساده که لبخند را به صورت تان بر خواهد گرداند، از شر افسردگی خلاص شوید! چگونه با ورزش از شر افسردگی خلاص شوید؟

۱- به خودتان، یک حواس پرتی سالم بدهید

خودتان را از تمام استرس ها رها کنید. از فکر کردن در مورد کار، روابط، کلاس ها، مشکلات و مسئولیت ها دست بردارید و فقط روی ورزش کردن تمرکز کنید. پرت کردن حواس با ورزش، بزرگترین تسکین افسردگی برای من است. من وارد باشگاه می شوم، دستکش هایم را می پوشم، بطری ام را پر می کنم، هدفون را روشن می کنم و به جز تمرین به چیز دیگری توجه نمی کنم. اغلب تا زمانی که تمرین انجام می دهم، هر چیزی که مرا اذیت می کرد را کاملا رها می کنم.

۲- ورزشی که از آن لذت می برید را پیدا کنید

اگر از دویدن متنفرید، پس احتمالا به خلاص شدن از شر افسردگی تان کمک نخواهد کرد. هزاران راه برای ورزش کردن وجود دارد. روی چیزی که از آن لذت نمی برید، تمرکز نکنید. روی پیدا کردن حداقل یک شکل از ورزش که از آن لذت می برید، تمرکز نمایید:

  • پیاده روی
  • دویدن
  • سنگ نوردی
  • دوچرخه سواری
  • شنا
  • وزنه برداری
  • ورزش های تیمی
  • یوگا
  • کشتی
  • رقص

این لیست همچنان ادامه دارد…

فقط یک ورزش پیدا کنید که از آن لذت می برید و به آن بپردازید. شما نه تنها لذت را در این فعالیت پیدا خواهید کرد بلکه از تعریق، رضایت و ترشح اندورفین نیز سود خواهید برد. در ابتدا، من ازدویدن متنفر بودم اما دلیلش این بود که فقط روی پیاده رو و تردمیل می دویدم. سپس دویدن در کوهستان را کشف کردم و حالا بیش از ۶۴ کیلومتر در هفته در مسیرهای کوهستانی می دوم و کاملا آن را دوست دارم.

۳- اجتماعی شوید

یک دوست پیدا کنید که بتوانید با او تمرین کنید. در طول روزهای پرمشغله ام، تنها زمانی که می توانم با دیگران تعامل داشته باشم، وقتی است که با دوستانم تمرین می کنم. هنگامی که شما در تمام طول روز در محیط بسته در حال کار کردن یا مطالعه هستید، تعامل روزمره زیادی با سایر افراد ندارید. ورزش، بهانه خوبی برای شماست تا بیرون بروید، افرد جدید را ملاقات کنید و به طور معمول بر دوستانتان اثر بگذارید. فقط کمی تعامل انسانی (یک لبخند، دست دادن، دست تکان دادن یا خوش آمد گویی) می تواند به تقویت روحیه شما کمک کرده و روزتان را تغییر دهد!

۴- اعتماد به نفس تان را بسازید

بیشتر وزنه بزنید. سریع تر بدوید. قوی تر شوید. وزن کم کنید. بهتر به نظر برسید. ورزش کمک می کند بدن تان را از نو بسازید تا همانطوری شود که شما می خواهید باشد. این حس جدید خود کنترلی، نشاط آور و پرمعناست. پیشرفت فیزیکی برای کاهش افسردگی شما بسیار قدرتمند است. آیا تا به حال شخصیت تان را در یک بازی ویدیویی، ارتقا داده یا بروزرسانی کرده اید؟ آیا احساس فوق العاده ای به شما نداد؟ شما می توانید با فشار آوردن به خودتان و غلبه بر چالش های فیزیکی جدید، آن احساس را هر روز تجربه کنید. هنگامی که به بدن تان افتخار کنید، هیچ کس نمی تواند آن اعتماد بنفس را از شما بدزدد. هنگامی که ببینید به اهداف تعیین شده تان پایبند هستید، متوجه خواهید شد کاری وجود ندارد که نتوانید انجام دهید.

۵- سخت نگیرید

بیش از حد به خودتان فشار نیاورید. به خصوص وقتی در ورزش تازه کار هستید، یک برنامه واقع بینانه تعیین کنید و به آن پایبند بمانید. مثلا ورزش کردن ۳ روز در هفته ، قبل از آنکه برای ورزش کردن در هر روز صبح برای ماه بعد، برنامه ریزی کنید. آیا دوندگانی را دیده اید که طوری بنظر می رسند که انگار قدم بعدی شان ممکن است آنها را از پای در آورد؟ بیایید از آن اجتناب کنیم. برای شاد کردن خودتان ورزش کنید، خودتان را نکشید! هنگامی که شروع به پیشرفت کردید و عاشق ورزش شدید، زمان و شدت بیشتری اضافه کنید.

۶- یک سبک زندگی سالم ایجاد کنید

ورزش به بهبود و جلوگیری از انواع مشکلات سلامتی مانند آرتروز، دیابت، فشار خون بالا، اضطراب و افسردگی کمک می کند. ورزش به شما کمک می کند چربی خطرناک را بسوزانید، عضله خالص بسازید، استخوان هایتان را قوی کنید و یک سیستم قلبی عروقی قوی بسازید. هر چه سالم تر شوید، با مشکلات فیزیکی کمتری سر و کار خواهید داشت: بیماری، ناخوشی و مشکلات مزمن. می توانید تصور کنید که بدون این کشمکش های روزانه، چقدر شادتر خواهید بود!

۷- روزتان را پر قدرت شروع کنید

روزتان را با کمی ورزش شروع کنید. این به شما کمک خواهد کرد به جای آنکه روال صبحگاهی تان را به سختی انجام دهید، از جایتان بلند شوید و تحرک داشته باشید. یک دور در اطراف خانه تان، یک بیدار باش بسیار بهتر نسبت به یک فنجان قهوه یا اخبار صبح است. اگر توجه شدید که ورزش کردن برایتان سخت است، من توصیه می کنم که ورزش تان را در اول صبح برنامه ریزی کنید. به این ترتیب، در تمام روز نگرانش نخوهید بود و ورزش را به یک تجربه منفی تبدیل نخواهید کرد.

۸- روی پیشرفت ها تمرکز کنید

پیشرفت تان را اندازه بگیرید. تصور کنید تماشای آنکه عملکردتان را دو برابر کرده اید، چه احساس خوبی به شما خواهد داد! در ابتدا که ورزش را آغاز کرده بودید، می توانستید فقط یک دور بدوید و پس از آن نفس تان می گرفت اما حالا ۱۰ دور را بدون هیچ مشکلی می دوید. یا شاید وقتی به تازگی وزنه برداری را شروع کرده بودید، می توانستید فقط میله را بلند کنید اما چند ماه بعد، وزنه ها را روی هم تلنبار می کنید و بیشتر از آنچه که تصور می کردید، وزنه می زنید. آن پیشرفت، در داخل و خارج ورزش به شما روحیه خواهد داد.

مجله تناسب اندام

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *