روش های زیادی برای بالا بردن جذابیت وجود دارد و در کنار آن خیلی چیزها هم هستند که جذابیت را کم می کنند. در زیر به مواردی اشاره شده است. اگر این موارد شامل شما نیز می شود بهتر است هر چه زودتر به فکر رفع آن ها باشید.

کم خوابی

عوامل کاهش جذابیت

اگر از خوابمان کم بگذاریم جذابیت کمتری خواهیم داشت. در یکی از تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ در سودان انجام شده است تعدادی عکس از افرادی که شب قبل ۸ ساعت خوابیده بودند و از کسانی که در ۳۱ ساعت گذشته اصلا نخوابیده بودند گرفته شد. گروه دوم که کم خوابی داشتند در ردیف افرادی که جذابیت و سلامت کمتری دارند قرار گرفتند. کسانی که کم خوابی دارند پلک های افتاده، چشم های قرمز، زیر چشم ها کبود و پوست پریده دارند. آن ها حتی غمگین تر از دیگران به نظر می رسند.

بدجنسی

عوامل کاهش جذابیت

در یکی از تحقیقات انجام شده تصاویری به تعدادی افراد نشان داده شد. بعضی از این تصاویر با عبارات نجیب و صادق و بعضی دیگر با عبارات بدجنس و شرور همراه بود. با این که افراد هیچ اطلاعاتی از صاحبان این تصاویر نداشتند ولی تصاویری که با عبارات بدجنس و شرور همراه بود را جذاب نمی دانستند.

زبان بدن انقباضی

عوامل کاهش جذابیت

ژست قوی یکی از مسائل بحث بر انگیز در جوامع علمی است. هر چه ژست بازتری بگیرید احساس اعتماد به نفس و قدرت بیشتری خواهید داشت. ژست های قوی جذابیت را بیشتر و ژست های انقباضی جذابیت را کمتر می کنند.

استرس

عوامل کاهش جذابیت

هر چه آرامش بیشتری داشته باشید جذاب تر دیده می شوید. زنانی که سطح هورمون استرس (کورتیزول) بالایی دارند از دید مردها جذابیت کمتری دارند. از طرفی شاید این سوال پیش بیاید که سطح هورمون کورتیزول را چگونه می توانند تشخیص دهند؟ سطح این هورمون سطح جذابیت را نشان می دهد و این در جذابیت ظاهری فرد بسیار موثر است.

خوشحالی و غرور بیش از حد

عوامل کاهش جذابیت

درست است که شاد بودن یکی از عوامل جذابیت برای زنان است اما هیچ زنی مردی را که بیش از حد شاد باشد یا بیش از حد بخندد جذاب نمی بیند. از طرف دیگر غرور یکی از نشانه های جذابیت در مردان است اما مردها زنی که بیش از حد غرور داشته باشد را نمی پسندند. البته ناگفته نماند که این ملاک ها نسبی هستند و با فرهنگ ارتباط مستقیم دارند.

نداشتن حس شوخ طبعی

عوامل کاهش جذابیت

نداشتن ذره ای حس شوخ طبعی جذابیت را هم در زنان و هم مردان کم می کند.

تنبلی

عوامل کاهش جذابیت

جذابیت با یکسری ویژگی ها مثل مفید بودن ارتباط مستقیم دارد. در یکی از تحقیقات که میزان جذابیت افراد را بر اساس ویژگی های شخصیتی آن ها ارزیابی می کردند افراد تنبل در لیست کسانی که جذابیت ندارند قرار گرفتند.

دروغ

عوامل کاهش جذابیت

هرگز سعی نکنید با دروغ خودتان را آن چیزی که نیستید نشان دهید. دروغ و تقلب یکی از عوامل کاهش دهنده جذابیت هم برای زنان و هم برای مردان است. اما صداقت یکی از ویژگی هایی است که جذابیت فرد را تا حد زیادی بالا می برد.

بیش از حد سیگار کشیدن و مشروب خوردن

جذابیت مردهایی که سیگار می کشند کمتر از کسانی است که سیگاری نیستند.

خاضع نبودن

عوامل کاهش جذابیت

در یکی از تحقیقات از تعدادی از دانش آموزان خواسته شد ویژگی های خود را روی کاغذ بنویسند. سپس آن ها را به تعدادی از افراد که تصمیم به انتخاب برای ایجاد رابطه و ازدواج داشتند نشان داده شد. ویژگی ها به این شکل بودند: من دانش آموز خوبی هستم اما زیاد کتاب خون نیستم. یا، من باهوشم و نیازی به توجه ندارم. یا، من دانش آموز خیلی خوب و با استعدادی هستم اما زیاد درس نمیخونم. در میان آن ها کسانی برای شروع رابطه انتخاب شدند که تواضع بیشتری داشتند.

مخالفت با اولویت های سیاسی دیگران

عوامل کاهش جذابیت

نگرش های سیاسی روی جذابیت تاثیر دارند. معمولا ما انسان ها کسانی برایمان جذابیت بیشتری دارند که از نظر افکار سیاسی با ما در یک جبهه قرار داشته باشند نه در جبهه مخالف.

بدونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *