خانه ورزش اخبار ورزش کارشناسی داوری همه تصمیمات مشکوک کرمانشاهی

کارشناسی داوری همه تصمیمات مشکوک کرمانشاهی

0

کارشناسی داوری همه تصمیمات مشکوک کرمانشاهی

بعد از اعلام نام رضا کرمانشاهی به عنوان داور بازی استقلال و پارس‌جنوبی‌جم دور از انتظار نبود که این بازی حاشیه‌های زیادی داشته باشد. کرمانشاهی، بخاطر حضور نامش در پرونده جنجالی دعوای دایی و قهرمانی مشهور شد، هر چند مقصر نبود و کمیته انضباطی هم حکمی علیه او نداد. بعد از آن اما قضاوت‌هایش برای جنجالی‌شدنش آنقدر کافی بود که دیگر نیازی به پرونده و شکایت نباشد. دو فصل پیش، قضاوت کرمانشاهی در بازی استقلال و گسترش فولاد بخاطر تکرار نکردن پنالتی گسترش فولاد، نگرفتن خطای بازیکنان استقلال پیش از زدن گل اول و آفساید اعلام کردن بهترین موقعیت گسترش بر اساس نظر کارشناس برنامه نود، جنجالی شد و هفته آخر هم در بازی پرسپولیس و راه آهن، یک پنالتی پرسپولیس را نگرفت و در عوض یک پنالتی اشتباه به سود این تیم اعلام کرد. دو تصمیمی که فاصله بین آن‌ها، تاثیر مهمی روی سرنوشت قهرمانی گذاشت.

در بازی امروز هم ۲۰ دقیقه اول، کرمانشاهی تصمیمات مهم و تاثیرگذاری گرفت. تصمیماتی که روی سرنوشت بازی، تاثیر مستقیمی گذاشت و بیشتر آن‌ها هم از نظر کارشناس داوری بازی، اشتباه بود.

بازی در همان ابتدا با یک پنالتی پر سر و صدا همراه شد. پارسی‌ها اعتقاد داشتند این صحنه خطا نبوده و در حتی در صورت خطا بودن، برخورد قبل از ورود قائدی به محوطه جریمه انجام شده است. پیروز سیف‌الله‌پور، کارشناس داوری در این مورد گفت: «با احترامی که برای آقای کرمانشاهی قائلم اما باید بگویم که این صحنه به هیچ‌وجه پنالتی نبود. صحنه‌ای که در تصاویر تلویزیونی مشخص بود این صحنه خطا نبود‏، نه در محوطه جریمه و نه در پشت محوطه.»

این اولین صحنه مشکوک داوری در همان دقیقه چهار بود و صحنه دوم او هم در همین صحنه پنالتی رقم خورد که سه بازیکن استقلال و ۵ بازیکن پارس قبل از زده شدن ضربه داخل محوطه بودند. سیف‌الله‌پور در این مورد گفت: «ضربه پنالتی حتما باید تکرار می‌شد چون در زمان زدن ضربه، کارناوالی از بازیکنان وارد زمین شدند و هیچ شکی در تکرار ضربه نبود.»

دقایقی بعد صحنه مشکوک دیگری در محوطه جریمه استقلال اتفاق افتاد. صحنه‌ای که کرمانشاهی اعلام خطا نکرد و یک کارت زرد به سیف‌اللهی داد. از نظر سیف‌الله‌پور، داور می‌توانست این صحنه را پنالتی بگیرد و نباید از کارت زرد استفاده می‌کرد: «آقای منتظری با دستشان فشاری به بازیکن حریف وارد کردند. شاید عده‌ای بگویند که فشار برای گرفتن پنالتی قانع‌کننده نبوده باشد اما چون در حین استارت برای دویدن بوده هر فشاری می‌تواند بازیکن را سرنگون کند. در کل اگر آقای کرمانشاهی این صحنه را پنالتی اعلام می‌کرد کمتر به او خرده می‌گرفتند تا الان که پنالتی نگرفتند. اخطار ایشان به بازیکن پارس هم کاملا اشتباه بود.»

کارت زرد دوم به سیف‌اللهی تنها تصمیم مهم کرمانشاهی بو که توسط کارشناس داوری تایید شد. پارسی‌ها در این صحنه، اعتقاد داشتند سیف‌اللهی ضربه نزده اما کارشناس داوری، اعتقاد دارد تصمیم داور برای کارت زرد دوم درست بوده است. البته بدون در نظر گرفتن اینکه کارت زرد اول سیف‌اللهی اشتباه بود و او نباید با این کارت از زمین اخراج می‌شد.

پارسی‌ها اعتقاد داشتند ثانیه‌هایی قبل از برخورد منجر به اخراج هم داور باید خطای هند امید ابراهیمی را می‌گرفت. هر چند از این تصویر، نمی‌شد نظر قطعی داد.

پس از شروع طوفانی بازی و سوت‌های پرتعداد کرمانشاهی، بازی آرام شد تا اینکه در دقایق پایانی یک صحنه مشکوک این بار در محوطه جریمه استقلال اتفاق افتاد. سیف‌الله‌پور در مورد پنالتی‌ای که برای پارس گرفته شد گفت: «هیچ خطایی در این صحنه صورت نگرفت و اعلام پنالتی کاملا اشتباه بود.»

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *