کارگردان دنباله‌ی Train to Busan: فیلم از Mad Max الهام گرفته شده

یکی از فیلم‌های هیجان‌انگیز سال ۲۰۲۰ که قرار بود در جشنواره‌ی فیلم کن اکران شود «شبه‌جزیره» (Peninsula) به کارگردانی «یئون سانگ-هو» بود که دنباله‌ی است برای «قطار بوسان». فیلمساز کره‌ای به تازگی در مصاحبه با «دیلی اسکرین» فاش کرده که دنباله‌ی او فیلمی پرخرج‌تر و جاه‌طلبانه‌تر از قسمت اول فیلم است که ۹۲ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. یئون می‌گوید: «مقیاس «شبه‌جزیره» با «قطار بوسان» قابل مقایسه نیست و موجب می‌شود که آن فیلم یک اثر مستقل [و کم‌هزینه] به نظر برسد. «قطار بوسان» برای راضی کردن مخاطب عام و در فضایی محدود ساخته شده بود در حالی که «شبه‌جزیره» از لحاظ جا‌به‌جایی پهناورتر است.»

«گانگ دونگ-وون» در «شبه‌جزیره» در نقش کهنه‌سربازی ظاهر شده که موفق به فرار از کره‌ی جنوبی زامبی-زده می‌شود. این سرباز دوباره به مأموریتی در کره فرستاده می‌شود تا چیزی ارزشمند را به دست بیاورد اما سفر بازگشت او وقتی کامل می‌شود که با بازماندگان مبتلا نشده به ویروس برخورد می‌کند. یئون به «اسکرین دیلی» می‌گوید: «فیلم داستانی را روایت می‌کند که چهار سال پس از «قطار بوسان» روی می‌دهند، در همان دنیا، اما آن داستان را دنبال نمی‌کند و شخصیت‌های جدیدی دارد. مقامات دولتی پس از شیوع ویروس از بین رفته‌اند و چیزی جز مختصات جغرافیایی از کشور باقی نمانده – و به همین علت است که فیلم «شبه‌جزیره» نام دارد.»

یئون فیلم «شبه‌جزیره» را اواخر ژوئن ۲۰۱۹ طی ۶۲ روز فیلمبرداری کرد. این کارگردان می‌گوید در مورد بازگشت به دنیای فیلم تردید داشته: «اما تصور اینکه می‌توانستم دنیایی پسا-آخرالزمانی بنا کنم – چیزی که به نحوی وحشیانه است اما از جهاتی به دنیای باستان شبیه است یا عصر مدرن ویران‌شده، با قوانین خاص خود – برای من جذاب بود.» یئون می‌گوید فیلم‌هایی مانند «سرزمین مردگان» (Land of the Dead)، «جاده» (The Road) و «مکس دیوانه:‌جاده‌ی خشم» و نیز انیمه‌های آخرالزمانی «آکیرا» همگی منبع الهام او برای «شبه‌جزیره» بوده‌اند.

«قطار بوسان» در جشنواره‌ی فیلم کن اکران شد و بسیاری از سینمادوستان انتظار داشتند که «شبه‌جزیره‌» هم در همین جشنواره برای اولین بار اکران شود. این فیلم قرار است تابستان آینده در کشور کره‌ی جنوبی عرضه شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *