کارگردان فیلم It «این» که براساس داستانی به نویسندگی استیفن کینگ (Stephen King) ساخته شده است، می‌خواهد تا برای فیلم بعدی خودش، با داستان Pet Sematary «قبرستان خانگی» که این رمان نیز توسط همان نویسنده نوشته شده است، درگیر شود. فیلم It جدید که توسط آندرس موشیتی (Andrés Muschietti) کارگردانی شده است، نسبت به بازسازی رمان It که در سال ۱۹۹۰ ساخته شد، اثر ارزنده‌تری از این رمان کلاسیک ترسناک به نویسندگی استیفن کینگ را عرضه می‌دارد. فیلم It داستان یک گروه از کودکان را دنبال می‌کند که در شهر شیطانی ماین (Maine) زندگی می‌کنند و با ترس خودشان مواجه می‌شوند؛ این ترس‌ها معمولا در قالب پنی‌وایز دلقک (Pennywise The Clown) خودش را نشان می‌دهد. برای اطلاع بیشتر، نقش دلقک را در فیلم جدید It، بیل اسکارسگارد (Bill Skarsgård) ایفا می‌کند. در ادامه باسینما گیمفا همراه باشید.

فیلم Pet Sematary، در سال ۱۹۸۹ و پس از آن‌که توانست به فروش نسبتا موفقی دست‌یابد، به فیلمی تبدیل شد که پس از سال‌ها، هنوز گاهی اوقات توسط برخی کارگردانان، الگو قرار می‌گیرد. موشیتی هنوز تا قبل از زمان انتشار فیلم It، درحال ارتقاء آن خواهد بود و او هنوز نیز می‌تواند بخش دوم این فیلم، که از قبل برنامه‌ریزی شده بود را هدایت کند؛ ولی او داستان Pet Sematary را به عنوان پروژه‌ی بعدی خودش، در لیست کارهایش قرار داده است. بخش دوم فیلم It، قرار است تا دوره‌ی بزرگسالی شخصیت‌های این فیلم را به تصویر بکشد.

موشیتی در مصاحبه با وب‌سایت خبری تورنتو سان (Toronto Sun)، گفت که او عمیقا می‌خواهد تا داستان Pet Sematary را بازسازی کند.

در واقع، او و خواهرش، باربارا موشیتی (Barbara Muschietti) که به عنوان تولیدکننده‌ی فیلم It نیز در کنار برادرش حضور داشت، امیدوارند تا فیلم It، که از نوشته‌های استیفن کنیگ اقتباس شده است، اولین فیلم در میان چندین فیلم ساخته‌شده از روی نوشته‌های کینگ در سال جاری باشد.

ما طرفداران بزرگی برای داستان Pet Sematary هستیم. کاری که واقعا علاقه داریم تا انجامش دهیم، این است که بتوانیم برای ساختن فیلم Pet Sematary نیز دست به کار شویم.

خواهر و برادر موشیتی حق قانونی ساخت فیلم The Jaunt «جونت» را نیز دارند، که آن فیلم نیز قرار است تا از داستان کوتاهی برگرفته شود که توسط استیفن کینگ در سال ۱۹۸۱ نوشته شده است؛ آن‌ها قصد دارند تا این فیلم را نیز بلاخره بسازند. آندرس هم‌چنین به وب‌سایت تورونتو سان گفت که او در زمان انطباق فیلم‌نامه برای فیلم It، مشکل زیادی با متن رمان نداشته است، رمانی که بیش از هزار صفحه بوده است را، او اینگونه و به این خوبی توانسته است تا اجرا کند. این امر نیز نشان دهنده‌ی آن است که، او و خواهرش طرفداران واقعی نوشته‌های کینگ هستند.

اگر قبل از تاریخ انتشار، فیلم It بتواند تا زمزمه‌های مثبت طرفداران را برانگیزد و هم‌چنین با مخاطبان گسترده خودش ارتباط برقرار کند، این‌گونه به‌نظر می‌رسد که این فیلم می‌تواند شروعی برای همکاری بلندمدت بین برادر و خواهر موشیتی و نوشته‌های استیفن کینگ باشد. استیفن کنیگ در سال ۱۹۸۳ به‌شدت به رمان Pet Sematary خودش بی‌میل بود؛ او این کتاب را اینگونه توصیف کرد که “این کتاب بسیار بد است زیرا فقط حرکتی مارپیچ به درون تاریکی است”. اگر موشیتی این‌قدر مشتاق است تا خودش را با رمانی به این تاریکی و وحشتناکی درگیر کند، پس می‌شود به این موضوع پی‌برد که فیلم It توانایی بالایی در جذب مخاطب خواهد داشت.

اگرچه که فیلم The Dark Tower «برج تاریک» ثابت می‌کند که، همیشه اقتباس از نوشته‌های استیفن کینگ نمی‌تواند دلیلی برای موفقیت بودن فیلم‌ها باشد . ممکن بود تا فیلم The Dark Tower بتواند در روزهای پایانی اولین هفته‌ی اجرای خودش، فروش قابل قبولی را کسب کند، ولی او موفق به این‌کار نشد و انتقادات عمیقی به این فیلم وارد شد، که این سیل انتقادات باعث شد تا این فیلم در رده‌ی اول فیلم‌هایی قرار گیرد که تصمیم گرفته شده است تا هرچه سریع‌تر اجرای آن‌ها را در سینما‌ها، خاتمه دهند. همیشه این‌که بخواهید با اقتباس از نوشته‌های استیفن کینگ، فیلم بزرگ و موفقی بسازید، کار بسیار دشواری است؛ ولی شور و شوق موشیتی برای کارهای استیفن کینگ، نشان دهنده‌ی اعتماد به نفس اوست، که این اعتماد به نفس می‌تواند تا فیلم It جدید را به یک موفقیت برای موشیتی تبدیل کند.

توسط احمد خراشادی‌زاده

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *