کارگردان فیلم «ونوم» اشکالات وارده بر آن را بررسی می‌کند

کارگردان فیلم «ونوم»، «روبن فلیشر» اعتراف کرد که بزرگترین اشکالات وارد شده بر این فیلم تنها اشکالات سیر داستانی آن هستند و لزوماً قابل توضیح دادن نیستند. این مسئله همیشه وجود دارد که فیلم‌های برگرفته از کتاب‌های کامیک مملو از حفره هایی در سیر داستانی‌شان هستند و سؤالات بی جوابی را در ذهن بیننده به وجود می‌آورند. در برخی از موارد این سؤال‌ها بسیار همه گیر می‌شود و به دلیل ادامه دار بودن اکثر این فیلم‌ها ممکن است در فیلم‌های بعدی به آن‌ها پاسخی داده شود. البته در برخی از موارد هم این مشکلات ناشی از اشتباهات ساده در نوشتار داستان هستند.

یکی از این اشتباهات در ابتدای فیلم «ونوم» رخ می‌دهد. زمانی که سیمبیوت‌ها به زمین می‌آیند و «رایوت» که یکی از آن‌هاست از بقیه جدا شده و در بدن یکی از اولین پاسخ دهنده‌ها قرار می‌گیرد که در ادامه به بدن یک پیرزن منتقل می‌شود. با توجه به اینکه سیمبیوت‌ها باید دائماً در حال جابجایی باشند منطقی به نظر نمی‌رسد که «رایوت» به مدت 6 ماه در بدن پیرزن می‌ماند. مطمئناً با یکی از دلایل غیر منطقی کتاب‌های کامیک قابل توضیح است اما به نظر می‌رسد که «فلیشر» نیز اعتقاد دارد که این مسئله یک اشکال ساده در داستان است.

در مصاحبه‌ای با گیم اسپات از «فلیشر» پرسیده می‌شود که چرا به نظر می‌رسد که گذر زمان برای «رایوت» متوقف شده و او 6 ماه در بدن پیرزن می‌ماند و او به جای تلاش برای پاسخ دادن می‌گوید که لازم بود که در داستان فیلم نشان داده شود که مدت شش ماه برای شخصیت «ادی براکس» با بازی «تام هاردی» زمان می‌گذرد و متأسفانه این کار در آن زمان تنها با تغییر روند «رایوت» ممکن بود.

ایده اولیه ما این بود که «رایوت» عصاره زندگی میزبان خود را استفاده می‌کرد و زمانی که این عصاره تمام می‌شد او میزبان دیگری انتخاب می‌کرد تا ادامه مسیر را با او طی کند. خب… سوال بسیار خوبی است و امیدوارم این تنها ایراد منطقی وارد بر فیلم باشد. ما مجبور بودیم که گذر زمان را برای «ادی» نمایش دهیم و خیلی روش منطقی‌ای برای نمایش این مسئله وجود نداشت.

«فلیشر» با درک شرایط ادعا می‌کند که دوست داشت این‌طور فکر کند که این پیرزن به مدت شش ماه در خیابان‌های مالزی به قتل مردم مشغول بود تا زمانی که برای سفر به سان‌فرانسیسکو آماده شود.

راستش من دوست دارم فکر کنم که این پیرزن از بودن در مالزی و به قتل رساندن مردم راضی بود و او از شلیک تیغه به آن‌ها لذت می‌برد.

مسلماً این تنها ایراد وارده بر فیلم «ونوم» نیست و دیگر ایرادات با حضور روز افزون مردم در سینما‌ها مشخص خواهند شد. با توجه به شرایط «ونوم» در سینما و فروش موفق آن تا به اینجا احتمال ساخت فیلم «ونوم 2» افزایش می‌یابد.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *