کارگردان Top Gun: Maverick از ساختن دوربین‌های جدید برای فیلمبرداری صحنه‌های پرواز می‌گوید

دنباله «تاپ گان» (Top Gun) نزدیک به ۳۵ سال پس از اکران قسمت اول از راه خواهد رسید. این دنباله تحت عنوان «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) به کارگردانی «جوزف کوزینسکی» و بایز «تام کروز» و «مایلز تلر» ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ روی پرده می‌رود.

کوزینسکی در مصاحبه با یک یوتیوبر از تکنولوژی جدید فیلمبرداری صحنه‌های پرواز گفته است. این کارگردان توضیح می‌دهد که ابتدا قصد داشته مهندس فضا شود، اما از تجارب مهندسی خود در حرفه کارگردانی استفاده کرده است. او برای به تصویر کشیدن تجربه پرواز، با همکاری فیلمبردارش و گروهی از افراد در استودیوی سونی، سیستم جدیدی برای فیلمبرداری خلق کرده است.

کوزینسکی می‌گوید: «من و فیلمبردارم «کلاودیو میراندا» با سونی همکاری کردیم. با آن‌ها کارگردیم و [دوربینی] به نام «ریالتو» را توسعه دادیم و امتحان کردیم که نسخه بسیار کوچکی از [دوربین] ونیز است.» او اضافه می‌کند: «ما برای «تاپ گان» شش دوربین را در اطاقک قرار دادیم. چهار دوربین به سمت بازیگر و دو دوربین به سمت جلو. نمی‌توان این صحنه‌ها را به شکل مصنوعی ساخت. به همین علت است که ما واقعی فیلمبرداری‌شان کردیم.»

این فیلمساز سال گذشته در رویداد مجازی کامیک-کان به «کلایدر» گفته بود که کیفیت این دوربین‌های جدید که با همکاری سونی توسعه پیدا کرده به اندازه دوربین‌های آیمکس است: «یک دوربین 6K است. یعنی ۶۰۰۰ پیکسل. دوربینی با سنسوری که بزرگ‌تر از سنسور ۳۵ میلی‌متری است. مثل دوربین‌های سینمااسکوپ است، با اندازه آن دوربین‌ها قابل مقایسه است.» کوزینسکی اضافه می‌کند: «بنابراین در جایی که یک دوربین GoPro جای می‌گرفت می‌شد یک دوربین با کیفیت آیمکس قرار داد. و در این مورد شش دوربین از این نوع، به این معنا که این سکانس‌ها با چند دوربین پوشش داده می‌شود و می‌توان بین صحنه‌ها کات داد.»

در «ماوریک» کروز نقش «پیت میچل» ملقب به «ماوریک» را تکرار می‌کند اما این بار خود او یک تعلیم دهنده است و باید نسل جدیدی از خلبانان شامل «بردلی بردشا» با بازی «مایلز تلر»، فرزند «گوس»، دوست و همکار «ماوریک» با بازی «آنتونی ادواردز» که در قسمت قبلی کشته شد را تربیت کند.

دیگر بازیگران فیلم علاوه بر کروز و تلر، «گلن پاول»، «مانیکا بربارو»، «لوییس پولمن»، «جی الیس» و «دنی رامیرز» خواهند بود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *