کارگردان Lady Bird «زنان کوچک» را به سینما می‌آورد

«گرتا گرویگ» به دنبال همکاری مجدد با «سرشا رونان» و «تیموتی شلمی» است. به گزارش ورایتی، گرویگ در حال مذاکره با سونی برای کارگردانی اقتباس سینمای از «زنان کوچک» است، فیلمی که علاوه بر رونان و شلمی، موجب همکاری «مریل استریپ»، «اما استون»، و «فلورنس پیو» بازیگر بریتانیایی فیلم «لیدی مکبث» با کارگردان «لیدی برد» می‌شود. فیلمنامه این پروژه را گرویگ به نگارش درآورده و طبق ادعای ورایتی، سونی در تلاش است تا با مقدمه‌چینی برای حضور بازیگران سرشناس ذکر شده، او را متقاعد کند که فیلم را کارگردانی کند.ت

«زنان کوچک» گرویگ آخرین اقتباس سینمایی از رمان «لوئیزا می الکات» است که در سال ۱۸۶۹ منتشر شد. داستان کتاب زندگی چهار خواهر به نام‌های مگ، جو، بث، و امی و چالش‌هایشان در خانواده، رابطه‌ها، و گذر از کودکی و رسیدن به بلوغ را روایت می‌کند.

اقتباس سونی از این کتاب از مدت‌ها قبل کلید خورده بود و در ابتدا «سارا پولی» برای نگارش فیلمنامه به پروژه افزوده شد. از روی این رمان اخیراً یک مینی سریال تلویزیونی برای شبکه PBS آمریکا نیز ساخته شده است. مهمترین اقتباس صورت گرفته از این اثر فیلم «گیلیان آرمسترانگ» در سال ۱۹۹۴ بود که «وایونا رایدر»، «سوزان سراندن»، «کلر دینز»، و «کریستن دانست» در آن به ایفای نقش پرداختند.

فیلم «لیدی برد» گرویگ موفقیت بزرگی برای این فیلمساز و بازیگر نقش اول آن سرشا رونان بود و هر دوی آنان را نامزد اسکار کرد. گرویگ به پنجمین زنی تبدیل شد که در طول تاریخ نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم سال می‌شود. طبق اعلام ورایتی رونان در فیلم جدید گرویگ به بازی در نقش جو علاقه نشان داده و استون در نقش مگ و پیو در نقش امی ایفای نقش می‌کنند. جستجو برای یافتن بازیگر نقش بث همچنان ادامه دارد. استریپ در این فیلم در نقش مارمی، مادر این چهار خواهر بازی می‌کند، در حالی که شلمی باید نقش پسر همسایه «لوری لورنس» را ایفا کند.

بسیاری از بازیگران این فیلم فصل پاییز پرکاری پیش رو دارند. شلمی طبق پیش‌بینی‌ها باید با فیلم «پسر زیبا» به فصل رقابت اسکار بازگردد، استون در فیلم «محبوب» به کارگردانی «یورگوس لانتی‌موس» یونانی نقش اصلی را برعهده دارد، رونان در فیلم «ماری یکم اسکاتلند» در کنار «مارگو رابی» نقش اول را بازی می‌کند و استریپ فصل دوم «دروغ‌های بزرگ کوچک» شبکه HBO را باید به پایان برساند و در نقش مکمل فیلم «بازگشت مری پاپینز» بازی کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *