خانه ورزش اخبار ورزش کامرانی‌فر: داوران با عدالت و شجاعت قضاوت کنند/ مربیان اجازه دهند داوران شجاعانه قضاوت کنند

کامرانی‌فر: داوران با عدالت و شجاعت قضاوت کنند/ مربیان اجازه دهند داوران شجاعانه قضاوت کنند

0

به نقل از سایت رسمی فدارسیون فوتبال، حسن کامرانی فر، رئیس دپارتمان  داوران در ابتدا ضمن تشکر از حضور علیرضا اسدی و علی کفاشیان در حاشیه مراسم داوران،‌ گفت:

حضور شما به عنوان مسئولان فدراسیون در این مراسم مایه دلگرمی همه ما است.  خوشبختانه داوران ما این توانایی و شرایط را دارند که بازی‌ها را به بهترین نحو قضاوت کنند، اما بعضی مواقع هجمه‌ای بر داوری ایجاد شود که بسیاری از آنها واقعی نیست.

وی افزود:

داوران و کمک داوران توانمندی داریم. تمام تلاش را در دپارتمان و کمیته انجام دادیم تا بهترین ها را انتخاب کنیم. شاید بسیاری از دوستانی که امروز در این جمع نیستد، تصورشان فقط بر نمره قضاوت باشد. ولی این مورد به تنهایی نمی تواند ملاکی برای انتخاب بهترین داور باشد. در مجموع رفتار، شخصیت، عملکرد، نوع قضاوت، تصمیمات مهم مثبت و منفی باعث شده بهترین ها را انتخاب کنیم. انتخاب این جمع نظر شخص نبوده است، بلکه آنالیز و بررسی های زیادی در این باره انجام شده است.

رئیس دپارتمان داوران خاطرنشان کرد:

همانطور که حاضرین در این دوره به آن واقفند تعدادی از داوران در نیم فصل دوم لیگ شانزدهم بخاطر عملکرد پایین به لیگ دسته اول رفتند. همچنین تعدادی از داوران لیگ یک به دلیل عملکرد خوب در بین داوران لیگ برتر قرار گرفتند. بدون شک نظر مسئولین فدراسیون این است که  بهترین ها در لیگ برتر حضور داشته باشند. نمی گویم این انتخاب صد درصد کامل بوده است. بیش از ۲۵ داور و کمک داور جدید به لیگ برتر اضافه کردیم. تمام بازیها آنها را مورد ارزیابی قرار داده و آنالیز کردیم. مطمئنا تمامی فاکتورها و معیارهایی که برای انتخاب بهترین ها بوده در این دوره لحاظ شده است.

وی درباره فراهم کردن امکانات لازم برای داوران در لیگ برتر گفت:

فدراسیون فوتبال شرایطی را بوجود آورده که بحث اسپانسر را به سمت داوران بیاوریم و این اتفاق خوبی در جامعه داوری است. با خریداری سیستم رادیویی و ساعت های پولار این امکانات را برای آنها فراهم کردیم.

کامرانی فر در ادامه افزود:

قصد داریم سیستم یکپارچه آموزشی را برای داوران از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال انجام دهیم. مقدمات کار فراهم شده و نزدیک به نهایی شدن است. می خواهیم سیستم آموزشی داوران را مانند سیستم افکس و سیستم های فیفا برای داوران انجام دهیم. همچنین ساعت های پولار در اختیار همه داوران و کمک داوران لیگ برتر هفدهم قرار می‌دهیم. ضمنا در آینده ای نزدیک ساعت پولادر در اختیار داوران چهارم نیز قرار می گیرد، چرا که آنها داوران اصلی لیگ دسته اول خواهند بود.

رئیس دپارتمان داوران در پایان تاکید کرد:

امیدواریم سرمربیان اجازه دهند تا داوران شجاعانه کار کنند و بدون درنظر گرفتن هیچ مسئله ای عدالت را رعایت کنند. باید همه دست به دست هم دهیم تا شرایط خوبی را برای داوری به وجود آوریم. داوران جوان تلاش می کنند با دوندگی و مطالعه بیشتر کیفیت قضاوت بازی ها را افزایش دهند. ما هم تلاش می‌کنیم اشتباهات داوران کم شود و داوران با عدالت و شجاعت قضاوت کنند و شاهد یکسان‌سازی قضاوت داوران در فصل هفدهم باشیم.

گفتنی است، در پایان مراسم افتتاحیه از سوی دکتر اسدی و علی کفاشیان به علیرضا فغانی، بیژن حیدری، محمدرضا اکبریان، حسن اکرمی، موعود بنیادی فر، رضا کرمانشاهی، حسین زرگر و اشکان خورشیدی ساعت اهدا شد.

 

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *