همه تلاش ها برای کاهش آلودگی هوای ابرشهرها به دعای برف و باران می رسد . نزولات آسمانی که گردو غبار و دود را بشویند و اندکی هوا را پاک کند.
اما در شرایطی که اخبار مربوط به آلودگی و شاخص کیفیت هوا تبدیل به یک بخش مهم در زندگی شهروندان شهرهای بزرگ شده، راه‌هایی برای فرار از این آلودگی انبوه ایجاد شده است. یک راه بی دردسر و ارزان، برای کاهش ۹۹ درصدی آلودگی‌ها و ذرات معلق در هوای اطراف ما.
محققان چه می‌گویند؟
نتایج این تحقیق نشان می دهد که در سال نودوسه، ۵۱۵۸ نفر به دلیل مشکلات تنفسی جان خود را در شهر تهران از دست داده‌اند. جالب اینجاست که بیشترین ارتباط بین آلودگی و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های تنفسی به ترتیب به ماه‌های دی، بهمن و اسفند بر می گردد. یعنی همین چند ماه پیش روی ما.وقتی هوا آلوده می‌شود، معمولا توصیه عمومی این است که گروه‌های آسیب‌پذیر در خانه بمانند و از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنند. در آلودگی‌های شدیدتر، مدارس و ادارات نیز تعطیل می‌شوند و ممنوعیت‌هایی برای تردد خودروها وضع می‌شود. یکی از دلایل توصیه‌ به ماندن در خانه، جلوگیری از فعالیت بدنی است که میزان اکسیژن گیری را بالا می برد.
خانه امن نیست
ولی آیا هوای خانه پاکیزه‌تر از محیط بیرونی است؟ تفکر قالب بر این اساس است که محیط داخل هوای بهتری نسبت به بیرون دارد. ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگریست. مروری بر مقالات علمی نشان می‌دهد، در دو سوم پژوهش‌هایی که کیفیت هوای داخل ساختمان و هوای بیرون بررسی و مقایسه شده است، نتایج حاکی از بیشتر بودن تمرکز آلاینده‌ها در هوای محیط داخلی است. همچنین تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که آلاینده‌های خارج از ساختمان، تقریبا در اکثر ساختمان‌ها به راحتی وارد هوای داخل می‌شوند. محیط داخلی اکثر ساختمان‌ها از محیط بیرون ایزوله نیست. حتی اگر پنجره‌ها بسته و دستگاه‌های تهویه خاموش باشند، ذرات آلاینده معلق در هوای بیرون می‌توانند از درزها و شکاف‌های بسیاری وارد خانه شوند.
یک راه حل ارزان :
اگر در شهر بدون آلودگی زندگی می‌کنید که خوش به حالتان. ولی اگر به اجبار زندگی شما به شهرهای بزرگ و صنعتی کشیده شده است، برای بهتر کردن سلامت خود و اطرافیان، بخصوص کودکانتان باید به سراغ راهکارهای هوشمندانه بروید. فناوری در این زمینه به کمک ما آمده است و با محصولاتی که هوای داخل را فیلتر می‌کنند و آن را از مواد مضر پاک می‌سازد به راحتی هوای سالمی در اختیار ما می‌گذارد. یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید این محصولات شرکت ال‌جی است که پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها را در تصفیه هوای خود بکار گرفته است. شرکت ال‌جی سه دستگاه مخصوص تصفیه هوای داخل خانه عرضه کرده است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و نیازهای مختلف مصرف‌کنندگان را پوشش می‌دهند.

دستگاه Air Bus
این دستگاه میان دیگر محصولات ال‌جی بیشترین محیط ممکن یعنی تا ۹۰ متر مربع را به راحتی پوشش می‌دهد. در عین حال از فیلتراسیون بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد که خیال شما را از پخش نشدن هرگونه الودگی در فضای منزل راحت می‌کند. فیلتراسیون چند مرحله‌ای پیشرفته دستگاه از مراحل مختلفی برای تمیز کردن محیط استفاده می‌کند. فیلتر اولیه کرک حیوانات خانگی، کپک‌ها و ذرات بزرگ گرد و غبار را جذب می‌کند. ۳ لایه محافظ، ذرات بزرگ موجود در هوا را به شیوه‌ای کارامد از بین می‌برد و از فیلترهای دیگر محافظت می‌کند. فیلتر دوم که یک فیلتر ضدحساسیت است میکروب‌های حساسیت‌زا، اجساد مایت‌ها و گرده‌ها را جذب می‌کند. این لایه مواد حساسیت‌زا را با استفاده از آنزیم پروتئینی K و از طریق شکستن ترکیب پروتئینی آنها جذب و آنها را از هم متلاشی می‌کند. سومین فیلتر بوزدا است که بوی غذا و دود را از بین می‌برد. این فیلتر از کربن، بایوآنزیم و پلاتینیوم پوشانده شده است و به سرعت بوهای شیمیایی و بوی خانه را از بین می‌برد؛ چیزهایی مثل فرمالدئید ناشی از نشانگان بیماری ساختمان. چهارمین فیلتر یا فیلتر هپا ویروس‌ها، باکتری‌ها، ذرات گردوغبار و کپک‌های قارچی و شن‌های زرد را جذب می‌کند. این فیلتر یک فیلتر قوی برای باکتری‌ها و ویروس‌های بزرگ‌تر از ۳ میکرون است و ۹۹٫۹۷ درصد ویروس آنفولانزای نوع A را که به H1N1 موسوم است تنها ظرف ۵ دقیقه از بین می‌برد.
دستگاه آکوا
از دیگر مدل‌های محبوب این برند تصفیه هوای ال‌جی Aqua است که علاوه بر تصفیه هوای قوی، با طراحی زیبای خود جلوه‌ای متفاوت به خانه شما می‌بخشد. راندمان این دستگاه ۵۰ متر مربع است و با شش مرحله فیلتراسیون سالم بودن هوای خانه را تضمین می‌کند. فیلترهای این دستگاه مجهز به سیستم Semi-Permanent هستند که به شما اجازه می‌دهد فیلترها را به راحتی جدا کرده، بشویید و سرجای خود بگذارید و تا مدت ۱۰ سال نیز در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. همچنین سیستم آبی Aqua-Cyclone نه تنها به حذف مواد شیمیایی و آلوده کننده هوا کمک می‌کند بلکه میزان رطوبت خانه را نیز در سطح مناسب نگه می‌دارد. این تصفیه‌کننده هوا می‌تواند تمامی ذرات معلق در فضا از جمله ذرات گرد و غبار، ذرات آلرژی زا ، انواع ویروس ها و میکروب‌ها و همچنین بوی بد فضا را از بین برده و به جای آن ریه‌های شما را با هوای کاملا تمیز و بدون آلودگی پر کند. از آنجایی که ذرات گرد و غبار با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند این دستگاه به شما کمک می‌کند تا سطح آلودگی محیط خانه خود را تشخیص دهید و از چراغ‌های رنگی روی دستگاه متوجه میزان ذرات معلق در هوا بشوید.
دستگاه Mont Blanc
دستگاه Mont Blanc نیز از کاربردی‌ترین تصفیه‌کننده‌های بازار است که برای فضاهای کوچک‌تر طراحی شده است. راندمان این دستگاه تا ۴۰ متر مربع است و از چهار فیلتر قوی برای تمیز کردن هوای محیط استفاده می‌کند. Mont Blanc فیلتر قابل شست‌وشویی دارد که به راحتی باز می‌شود و خیلی آسان و بهداشتی تمیز می‌شود. این دستگاه از فیلتر محافظ دوگانه برای حبس کردن ذرات بزرگ گرد و غبار و غیرفعال کردن باکتری‌ها استفاده می‌کند. مون بلان ال‌جی با سیستم استریلیزه کردن ویروس‌ها و جرم‌های موجود در هوا با بیش از ۲ میلیون یون پلاسما هوایی تر و تازه و سالم ایجاد می‌کند.

Zoomtech

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *