کاهش لابی‌ گری هواوی و ZTE در آمریکا

هواوی و ZTE دو تولیدکننده‌ی بزرگ تلفن‌ همراه در چین هستند که تلاش می‌کنند نفوذ خود در بازار تلفن‌ همراه در ایالات متحده را گسترش دهند. اما به‌ نظر می‌رسد این دو شرکت تصمیم گرفته‌اند هزینه‌ی کمتری برای لابی‌گری در ایالات متحده پرداخت کنند.

در سال ۲۰۱۲ هواوی مبلغ ۱.۲ میلیون دلار به جیب لابی‌گران آمریکایی واریز کرد و این مبلغ در سال ۲۰۱۷ به ۵۰ هزار دلار رسید؛ لازم به ذکر است که هواوی در سال ۲۰۱۶ نیز ۳۴۸,۵۰۰ دلار برای لابی‌گری در ایالات متحده هزینه کرد. کاهش هزینه‌های لابی‌گری در حالی صورت می‌گیرد که هواوی در تلاش است تا دولت ایالات متحده را متقاعد کند که این شرکت چینی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار نمی‌رود.

از سوی دیگر، ZTE در بازه‌ی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵، هر سه‌ ماه مبلغی بین ۱۳۰ تا ۲۴۰ هزار دلار برای لابی‌گری در ایالات متحده هزینه می‌کرد. این در حالی است که طی ۹ ماه پایانی سال گذشته‌ی میلادی، ZTE تنها ۹۰ هزار دلار برای لابی‌گری هزینه کرده. این مسئله به‌ وضوح نشان می‌دهد که از دیدگاه این شرکت چینی، اکنون زمان مناسبی برای حمایت از کسب و کار این شرکت در ایالات متحده نیست.

این کاهش هزینه به این معنی نیست که این دو شرکت از تلاش برای کسب سهم بیشتری از بازار ایالات متحده دست کشیده‌اند؛ بلکه به این معنی است که با توجه به نگاه منفی نسبت به چین، این دو شرکت تصمیم گرفته‌اند پول خود را برای لابی‌گری‌ بی‌فایده هدر ندهند.

به‌علاوه، هواوی و ZTE همچنان به‌عنوان حامی برخی از همایش‌های ارتباطی سال جاری در ایالات متحده شناخته می‌شوند تا به این شکل حضور خود را در ایالات متحده نشان دهند. در این میان می‌توان به همایش «منبع باز» در ایالت اورگن و کنفرانس شبیه‌سازی کارکردهای شبکه و شبکه‌های نرم‌افزار محور در کلورادو و چندین کنفرانس دیگر اشاره کرد که هواوی حمایت مالی از آن‌ها را بر عهده دارد.

تانی کال

برگرفته از PHONEARENA

زومیت

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *