7 کتاب قدرتمند برای تغییر در زندگی

هنگامی که حرف از جذب، فهمیدن و اجرای قوانین و نکات کتاب‌ها به میان می‌آید هیچ میانبری وجود ندارد و اگر شما کتابی قدرتمند را می‌خوانید که می‌تواند بر زندگی‌تان تأثیر بگذارد، در این صورت باید این عادت‌ را در خود ایجاد کنید که آن کتاب‌ را دوباره بخوانید و برای آن زمان بگذارید تا بیشترین منفعت را از آن تجربه به دست آورید.

جو دانکن می‌گوید من  به چیزی که آن‌ را “راه طولانی” می‌خوانم بسیار معتقد هستم و این‌ عقیده را در آموزه‌هایم‌ و در برند خود Before5am به کار می‌برم و در خواندن نیز این موضوع تفاوتی ندارد.

در ادامه فهرستی سه‌گانه از نکات مهم برای جذب اطلاعات و دانش را معرفی خواهیم کرد

1. یک کتاب را چندین بار بخوانید

اولین بار کتاب را برای لذت بردن از آن بخوانید و پس‌ از اینکه آن را خواندید، به صفحه اول بازگردید و خواندن آن را از ابتدا آغاز کنید. با انجام این کار شما قادر خواهید بود تا ایده ها و استراتژی‌هایی را که در کتاب بیان شده است‌ را به طور کامل درک کرده و بفهمید. همیشه یادداشت برداری کنید.‌ یک‌ ماژیک هایلایت را برداشته و از علامت گذاری در کتابتان ترسی نداشته باشید.

خواندن کتاب را به عنوان یک پروژه در نظر بگیرید. قسمت‌های مهم را علامت‌گذاری کنید و نقل قول‌های موردعلاقه خود را با ماژیک هایلایت مشخص کنید. پس از خواندن هر فصل اطلاعات مربوط به آن فصل و چیزهایی که از آن یاد گرفتید را یادداشت کنید. راهی پیدا کنید تا اطلاعات آن فصل را در زندگی خود به کار بگیرید یا اینکه آن فصل از کتاب را به زندگی خود ربط دهید.

“خانه بدون کتاب، همانند اتاقی بدون‌ پنجره است.” -هوراس مان

2. بگذارید خواندن برای شما تأثیرگذار باشد

می‌دانم که تمرکز برای مدت طولانی، به ویژه زمانی که سخن از خواندن کتاب پیش می‌آید، برای برخی از افراد بسیار سخت است، عمدتاً به این‌ دلیل که در کتاب هیچ‌گونه صدا یا جلوه‌های ویژه‌ای وجود ندارد تا شما را درگیر کند. بنابراین باید کاری کنید تا مطالعه‌ی کتاب برایتان تأثیرگذار باشد.

گاهی اوقات ممکن است بخواهید هنگام خواندن کتاب آهنگ گوش داده و یا شاید محیطی  نزدیک به خانه خود پیدا کنید تا در آنجا بتوانید به راحتی‌ کتاب را مطالعه کنید. هر راهی که به شما اجازه می‌دهد بتوانید کتاب بخوانید را پیدا کنید حتی اگر با آن کار بتوانید روزانه ۱۰صفحه کتاب‌ بخوانید، آن کار‌ را انجام دهید.

خود را در چهارچوب ذهنی مناسبی قرار دهید تا بتوانید کتاب را مطالعه کنید. اگر تلفن همراهتان عامل حواس‌پرتی شما است در هنگام خواندن کتاب آن را خاموش کنید. هر حواس‌پرتی‌ که در زمان مطالعه‌ی کتاب وجود دارد را محدود کنید.  به خود فرصت دهید تا از زندگی روزانه‌تان به سمت کلمات درون‌ کتابی که در حال خواندن آن‌ هستید، فرار کنید. با انجام این کار دانش و اطلاعات بسیار زیادی‌تری را جذب خواهید کرد.

3. یادداشت‌های خود را بررسی کنید

در آخر هنگامی که خواندن یک کتاب را به پایان رساندید، زمانی را صرف بازگشت به یادداشت‌هایتان کنید و ایده‌‌ها و مفاهیم کتاب را بررسی کرده و در ذهن خود گسترش دهید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید آن ایده‌ها را بهبود بخشیده  و در زندگی خود به آن‌ها عمل کنید. همانند هر چیزی در زندگی‌ باید بیاموزید که چگونه آن ایده‌ها را  مطابق با زندگی‌تان تنظیم کرده و به صورت مستقیم بر روی زندگی خود اعمالشان نکنید. اکثر مردم هنگام خواندن کتاب این موضوع را اشتباه متوجه می‌شوند؛ آن‌ها چیزهایی که می‌خوانند را به زندگی خود ارتباط نمی‌دهند.

میانبر واقعی برای رسیدن به موفقیت مطالعه‌ی کتاب است. به آنچه مطالعه می‌کنید نگاهی بیندازید و آن را در زندگی خود به کار بگیرید. اطمینان حاصل کنید که هر اطلاعاتی که می‌خوانید و هر فصلی که تشریح می‌کنید را به خوبی جذب کرده تا مطمئن شوید که آموزه و یا استراتژی درون آن نوشته را کاملاً درک کرده‌ باشید. هنگانی که آنچه می‌خوانید را کاملاً درک کردید در آن زمان است که می‌توانید استراتژی‌ها و آموزه‌های درون آن نوشته را به زندگی خود ربط دهید.

“من باور دارم هنگامی که شما یک کتاب خوب می‌خوانید، اتفاقی بسیاری جادویی می‌تواند اتفاق بیفتد.” جی‌.کی رولینگ

حال که می‌دانید چگونه باید کتاب بعدی خود را بخوانید در ادامه فهرستی از ۷ کتاب را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا با خواندن آن‌ها این روش‌ها را به کار بگیرید. این کتاب‌ها زندگی من و بسیاری از مردم را در سراسر جهان تغییر داده‌ است. من تا به امروز هنوز هم این کتاب‌ها را می‌خوانم و می‌توانم به شما قول بدهم که این کتاب‌ها هرگز ناپدید نخواهند شد.

۷ کتابی که زندگی شما را برای همیشه تغییر خواهند داد:

  • “کیمیاگر” نوشته پائولو کوئلو
  • “ثروتمندترین مرد در بابل” نوشته جورج.اس کلاسون
  •  “چگونه دوست پیدا کنیم و بر روی مرد تأثیر بگذاریم” نوشته دیل کارنیگ
  • “قدرت تام” نوشته تونی رابینز
  • “اثر ترکیبی” نوشته درن هاردی
  • “گاو بنفش” نوشته ست گودین
  • “قانون ده‌ برابر” نوشته گرانت کاردون

تانی کال

برگرفته از Addicted2success

یوکن

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *