«کری فوکوناگا» فصل دوم سریال Maniac را کارگردانی نمی‌کند؛ مصاحبه با «اما استون»

نت‌فلیکس سریال «روانی» (Maniac) را در تاریخ ۲۱ سپتامبر عرضه کرد. کسانی که تمامی ۱۰ قسمت آن را به تماشا نشسته‌اند، حتماً با خود فکر کرده‌اند که فصل دوم چنین سریالی چه شکل و فرمی خواهد داشت و اینکه آیا شبکه اصلاً مایل به تولید اپیزودهای بیشتر برای این سریال هست یا نه؟ «کری فوکوناگا» که همه ۱۰ اپیزود فصل اول «روانی» را کارگردانی کرده، در مصاحبه با ورایتی به ادامه پیدا کردن سریال ابراز علاقه‌مندی کرده اما می‌گوید حاضر نیست هیچ اپیزود دیگری را کارگردانی کند.

وی می‌گوید: «من دوست دارم پس از انجام یک کار به سراغ کاری دیگر بروم. اگر فصل دومی در کار باشد بسیار خوشحال خواهم شد، اما به گمانم شبکه این پروژه را یک مینی‌سریال بداند و اگر تمایلی به تولید ادامه سریال وجود داشته باشد، آنگاه فکر می‌کنم «پاتریک سامرویل» خوشحال بشود که آن را به پیش ببرد، اما بدون همکاری من.»

در سریال «روانی»، «اما استون» و «جونا هیل» در نقش بیمارانی ظاهر می‌شوند که در یک آزمایش دارویی که سعی دارد امراض روانی را از بین ببرد داوطلبانه شرکت می‌کنند. این سریال بر اساس یک سریال نروژی به همین نام ساخته شده و همه اپیزودهای آن به مانند «کارآگاه حقیقی» شبکه HBO توسط فوکوناگا کارگردانی شده است. این فیلمساز که «جانوران بی‌ملت» را به عنوان اولین فیلم بلند اوریجینال نت‌فلیکس به تولید رسانده، اخیراً برای کارگردانی فیلم «باند ۲۵» برگزیده شد.

زمانی که «اما استون» و فوکوناگا برای اولین بار دیدار کردند، فیلمنامه‌ای در کار نبود، «جونا هیل» هنوز به پروژه اضافه نشده بود، و این دو بازیگر و کارگردان در اینباره به بحث نشستند که چگونه اثری مستقل از سریال نروژی خلق کنند. ایندی‌وایر اخیراً مصاحبه مشترکی با استون و فوکوناگا ترتیب داده و در آن کارگردان در مورد اولین دیدارشان خطاب به استون می‌گوید: «یادم هست یکی از اولین حرف‌هایی که پس از دیدن تریلر سریال نروژی به زبان آوردی این بود که «نمی‌خواهم تراپیست یک عده آدم باشم.» در اولین ملاقاتمان در یک هتل، ما در مورد کاراکترهای زن از نوع «پیکسی دریم گرل» (MPDG) صحبت کردیم. من تا آن زمان چیزی در این‌باره نشنیده بودم و می‌دانستم که قرار نیست [آنی] از آنگونه زنان باشد [که زندگی خود را فدای زندگی مردش می‌کند.] او زندگی و روایت خودش را دارد و برای تقویت شخصیت مرد قصه نیست.»

این مسئله برای استون از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بوده است. وی می‌گوید: «وقتی که فیلمنامه را تا آخر خواندم، با خود گفتم «این شخصیت زن در کل ماجرا داستان عاشقانه‌ای ندارد.» تا به حال در هیچ سریالی ندیده‌ام که یک شخصیت زن در یک فصل کامل رابطه عاشقانه‌ای نداشته باشد.»

اولین دیدار استون و فوکوناگا، بعدها به سریالی برای شبکه نت‌فلیکس می‌انجامد که در آن «اوون» (هیل) و «آنی» (استون) دو فرد زخم خورده در آزمایشی دارویی که وعده می‌دهد تمامی مشکلات روحی آنان را در سه روز حل کند، یکدیگر را ملاقات می‌کنند. اگرچه در برخی از سکانس‌های «روانی»، آنی اغلب نقش شریک زندگی اوون را ایفا می‌کند، اما حتی اگر رابطه آنان در دنیای غیر-واقعی سریال رمانتیک هم باشد، هیچگاه به دنیای واقعی نفوذ نمی‌کند.

همانگونه که استون می‌گوید، سریال و خود آنی، بر روی این مسئله تمرکز نمی‌کند: «او در حال پشت سر گذاشتن آسیب روحی در زندگی خود است، خودگراست و رابطه‌ای دوستانه ایجاد می‌کند، اما اینکه دیدم او گرفتار این رابطه نمی‌شود، برای من بسیار خوشایند بود.»

استون در ادامه می‌گوید: «از چالش بازی در همه آن نقش‌های مختلف و انتقال به دنیاهای متفاوت و کشف اینکه حقیقت و مبنای آن چیست لذت بردم. این یکی از چیزهایی است که به عنوان بازیگر دوست دارم انجام دهم… گذشته از همکاری با کری، پاتریک و جونا، این مهمترین جذابیت سریال بود.»

درحالی‌که پیوند اوون و آنی پیوندی صمیمانه است، استون از «واقعی بودن رابطه و اینکه طرفین عاشق یکدیگر نمی‌شوند» خوشحال است و می‌گوید، «روشن است که در برخی دنیاها ازدواج کرده‌اند و در برخی دیگر از هم جدا شده‌اند، اما در واقع سریال گرفتار این روابط نمی‌شود.»

فوکوناگا سپس به استون یادآوری می‌کند: «فکر می‌کنم از بازی در نقش یک زن سیگاری هم هیجان‌زده بودی.» و استون پاسخ می‌دهد که «عاشق بازی در نقش چنین شخصیت‌هایی هستم. خیلی زیاد.» اما تأکید می‌کند که سریال در پی صدور اعلامیه مهمی نیست: «از پیام سریال خیلی خوشم آمد. اینکه همه ما با مسئله‌ای درونی دست و پنجه نرم می‌کنیم و… اینکه اگر حالتان خوب نیست اشکالی ندارد. این حس در همه ما مشترک است و مردم فقط به آن اعتراف نمی‌کنند.»

تانی کال

30nama

  • Maniac

    نقد فصل اول سریال Maniac – دیوانه

    نقد فصل اول سریال Maniac – دیوانه از آن‌جایی که این روزها گویا خیلی از آثارِ مثلا پی…
  • Maniac

    تاریخ انتشار سریال Maniac

    تاریخ انتشار سریال Maniac در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه نت‌ فلیکس تاریخ انتشار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *