دانشمندان به تازگی حشره‌ی جدیدی به نام اتیوکرنوس برمانیکوس (Aethiocarenus burmanicus) را در بین فسیل‌های کهربایی در میانمار یافته‌اند که ظاهر بسیار عجیب و غیر زمینی دارد. این حشره، یک سر مثلثی شکل با دو چشم برآمده دارد که بسیار شبیه ستاره‌ی فیلم معروف ..E.T (ای.تی موجود فرازمینی) در سال 19822 است. در حقیقت این موجود به قدری با حشرات زمینی فرق می‌کند که دانشمندان آن را در طبقه‌بندی مخصوص خود قرار داده‌اند و آن را حشره فرازمینی می‌نامند.

این حشره فرازمینی شبیه به موجود فیلم .E.T است

جرج پوینار (George Poinar)، حشره شناس دانشگاه ایالت اورگون و یکی از محققان کشف این حشره می‌گوید: “من تا به حال چیزی شبیه این ندیده‌ام. به نظر می‌رسد که در دنیای حشرات، این موجود خاص باشد و پس از بررسی‌های بسیار، ما تصمیم گرفتیم تا آن را در دسته‌ای جداگانه قرار دهیم.”

پوینار کسی است که برای اولین بار ظاهر این حشره را به .E.T شبیه دانست. به گفته‌ی او:

اولین باری که این حشره را دیدم، فکر کردم که باید یک موجود فضایی باشد.

حشره فرازمینی

محققان بر این باورند که این حشره فرازمینی منقرض شده، هم گیاه خوار بوده است و هم گوشت خوار. علاوه بر این، به لطف شکل عجیب سرش، می‌توانسته پشت خود را نیز ببیند. پوینار می‌گوید که ماسکی را شبیه به سر این حشره درست کرده و در مراسم شب هالووین پوشیده اما به دلیل آنکه کودکان از آن می‌ترسیدند، مجبور شده تا آن را در بیاورد. پژوهشگران همچنین یک گونه‌ی دیگر از این حشره را در فسیل های کهربا یافتند و بدین ترتیب، دسته‌ی خاص این حشره، در حال حاضر فقط از دو گونه تشکیل می‌شود که در دنیای حشرات بسیار اتفاق نادری است.

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *