کشف 100 سیاره فراخورشیدی جدید توسط ماموریت کپلر

با هر کشف جدید سیاره فراخورشیدی، درک ما از چگونگی عمل کردن جهان گسترش می‌یابد. مأموریت K2 در یک کشف جدید و بزرگ، تقریباً ۱۰۰ سیاره فراخورشیدیِ جدید در خارج از منظومه شمسی را یافت.

به گزارش بیگ بنگ، مأموریت K2 ناسا، برای دومین بار فرصتی را برای تلسکوپ فضایی کپلر فراهم کرد تا مرزهای مشاهدات و رصد سیارات را پیش‌تر ببرد. تلاش‌هایی برای نجات کپلر بعد از ناکامی در سال ۲۰۱۳، اخیراً بسیار نتیجه‌بخش بوده است، زیرا مأموریت بین‌المللی جدید وجود تقریباً ۱۰۰ سیاره فراخورشیدی جدید در خارج از منظومه شمسی ما را تایید کرده است. این کشف، تعداد سیارات فراخورشیدیِ کشف‌ شده توسط مأموریت K2 را تقریباً به ۳۰۰ عدد می‌رساند.

آندرو مایو، دانشجوی آمریکایی در مقطع دکتری در مؤسسه فضایی ملی(DTU Space) در دانشگاه صنعتی دانمارک، در نشریه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما تجزیه و تحلیل ۲۷۵ سیاره را آغاز کردیم که ۱۴۹ عدد از آنها به عنوان سیاره فراخورشیدی واقعی، معتبر بودند. به عبارتی، ثابت شد که ۹۵ عدد از این سیارات کشف ِ جدید هستند.» طبق گفته مایو، این تیم توانست سیاراتی با اندازه‌های مختلف، از کوچکتر از زمین تا به اندازۀ مشتری و حتی بسیار بزرگ‌تر را کشف کند. مایو افزود: آنها حتی توانستند در این مأموریت، «درخشان‌ترین ستارۀ یافته‌شده توسط ماموریت‌های K2 را بیابند که میزبان یک سیاره معتبر است. سیارات اطراف ستاره‌های درخشان مهم هستند زیرا اخترشناسان می‌توانند از مشاهدات زمینی، چیزهای زیادی در مورد آنها یاد بگیرند.»

اکتشاف پیشرفته

این یافته‌های باورنکردنی به راحتی به دست نیامده است، زیرا تشخیص بین سیگنال‌هایی که از سیارات فراخورشیدی می‌آیند و سیگنال‌هایی که از سیارات فراخورشیدی نیستند، دشوار است. سیگنال‌ها ممکن است توسط چندین منظومه ستاره‌ای، نویز فضاپیما یا منابع دیگر، به وجود آمده باشند، بنابراین شناسایی دقیق چیزی که این دانشمندان رصد کردند، کار بسیار دشوار و پیچیده‌ای بود. تاکنون، هم مأموریت‌های K2 و هم کپلر بیش از ۵۱۰۰ سیاره فراخورشیدی کشف کرده‌اند، که دانشمندان در حال حاضر در حال تجزیه و تحلیل آنها هستند.

بنابراین کشف این سیارات فراخورشیدی جدید به چه معنا است؟ طبق گفته مایو: «هر چه سیارات فراخورشیدیِ بیشتری کشف شود، اخترشناسان تصویر بسیار بهتری از ماهیت سیارات فراخورشیدی ارائه می‌دهند که این به نوبۀ خود به ما اجازه می‌دهد که منظومه شمسیِ خود را در بافتِ کهکشانی بشناسیم.» به عبارت دیگر، بهتر شناختنِ دیگر سیارات این امکان را به ما می‌دهد که خودمان را بهتر درک کنیم. جزئیات بیشتر این یافته‌ها در مجله Astronomicalمنتشر شده است.

تانی کال

برگرفته از futurism

بیگ بنگ

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *