کمک مالی مارک والبرگ به جنبش مبارزه با آزار جنسی

مارک والبرگ حدود 1.5 میلیون دلار از دستمزدش را که بابت ضبط دوباره بعضی صحنه‌های «تمام پول‌های جهان» به کارگردانی ریدلی اسکات دریافت کرده بود، به جنبش مبارزه با آزار و اذیت جنسی تحت عنوان «Time’s Up» اهدا کرد. والبرگ این حرکت حمایت‌آمیز را به نام میشل ویلیامز به ثبت رسانده است. ظاهرا اختلاف چشمگیر دستمزد ویلیامز بازیگر زن این فیلم و دریافتی والبرگ برای حضور دوباره در برخی صحنه‌های فیلم در روزهای اخیر جنجال‌ساز شده بود.

به نوشته ایندیپندنت، والبرگ با انتشار بیانیه‌ای گفته است: «طی چند روز گذشته، میزان دستمزد من برای ضبط دوباره «تمام پول‌های جهان» خبرساز شده بود. من صد در صد حامی مبارزه برای دستمزد عادلانه هستم و 1.5 میلیون دلار را به نام میشل ویلیامز به صندوق جنبش «Time’s Up» اهدا می‌کنم.»

والبرگ همچنین در ادامه بیانیه‌اش تاکید کرده است: «بحث کنونی یادآور آن است که هر کدام از ما که از جایگاهی تاثیرگذار برخورداریم وظیفه داریم نابرابری‌های موجود از جمله اختلاف دستمزد بین زنان و مردان را به چالش بکشیم.»

مبلغ پانصد هزار دلار اضافه‌تر نیز برای جبران این اختلاف دستمزد از سوی آژانس «دبلیو ام ئی» به نام ویلیامز به جنبش مبارزه علیه آزار و اذیت جنسی اهدا شد. ویلیامز در واکنش به اهدای کمک والبرگ و آژانس یاد شده، در بیانیه‌ای یادآور شد: «امروز مسئله صرفا من نیستم. همکاران زن من کنار من و برای من ایستادند، دوستان اکتیویستم به من یاد دادند از صدایم استفاده کنم و مردان صاحب قدرت شنیدند و عمل کردند.»

ویلیامز در ادامه از والبرگ و جامعه زنان و مردانی که در حمایت از این حرکت قدم برداشته‌اند تشکر کرده و گفته «اگر حقیقتا به دنبال دنیایی برابر هستیم نیازمند تلاش و فداکاری برابر نیز هستیم.»

او در پایان بیانیه‌اش تاکید کرده از آنتونی رپ بازیگر «پیشتازان فضا» که نخستین بار کوین اسپیسی را به رسوایی اخلاقی متهم ساخت، حمایت می‌کند. رپ با بیان این که تماشای زنانی که درباره آزار و اذیت‌های جنسی در هالیوود لب به سخن گشودند، الهام‌بخش او شد تا داستان خودش را با صدای بلند به اشتراک بگذارد.

به دنبال رسوایی‌های پیش‌آمده ریدلی اسکات تصمیم گرفت کریستوفر پلامر را در فیلم جدیدش جایگزین اسپیسی کند و تن به ضبط دوباره بعضی سکانس‌های فیلمش داد تا از تاثیر تبعات رسوایی اخلاقی اسپیسی جلوگیری کند.

تانی کال

آی سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *