زمان زیادی تا برگزاری کنفرانس WWDC 2017 شرکت اپل باقی نمانده است. بنابراین، همه ما منتظر هستیم تا این کنفرانس برگزار شود و اپل در آن دستاوردهای جدیدش را به معرض نمایش قرار دهد یا حداقل در مورد برنامه‌های جدیدش صحبت کند. در این مقاله می‌خواهیم مروری بر انتظارات خود از کنفرانس WWDC 2017 اپل داشته باشیم. به نظر شما در این کنفرانس چه اتفاق‌هایی رخ می‌دهد؟ با سایت شبکه همراه باشید.

مقدمه

اپل به عنوان یکی از پرطرفدارترین و البته بزرگ‌ترین برندهای تولید کننده گجت‌های هوشمند، هر سال کنفرانسی تحت عنوان WWDC را برگزار می‌کند. این کنفرانس بیشتر با به مسائل نرم‌افزاری و دستاوردهای اپل در زمینه سیستم‌عامل آی‌او‌اس (iOS) مربوط می‌شود، اما اپل نشان داده که ممکن است در جریان این کنفرانس از محصولات یا گجت‌های جدیدی هم پرده‌برداری کند. کنفرانس WWDC 2017 اپل دوشنبه مصادف با پنجم ژوئن در کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

بنابراین زمانی زیادی تا برپایی آن باقی نمانده و این موضوع سبب شده تا همه افراد علاقمند به تکنولوژی و به ویژه طرفداران برند اپل برای برپایی این کنفرانس لحظه‌شماری کنند. اما به نظر شما اپل در WWDC 2017 از چه محصولات جدیدی رونمایی خواهد کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم در مورد این مسئله صحبت کنیم و مروری بر انتظارات خود از کنفرانس WWDC 2017 داشته باشیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

سیستم‌عامل iOS 11

بی‌شک سیستم‌عامل آی‌او‌اس 11 یا iOS 11 یکی از مهم‌ترین مسائلی است که بخشی از کنفرانس WWDC 2017 اپل به آن اختصاص داده می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم در iOS 11 تغییرات بسیار جالبی در دستیار صوتی و هوشمند اپل یعنی سیری (Siri) ایجاد شود و پتانسیل‌های عملکردی آن افزایش یابد. همچنین گفته می‌شود که اپل در iOS 11 سیستم پرداخت الکترونیکی و اختصاصی خود با نام اپل پی (Apple Pay) را هم به‌‌روزرسانی می‌کند و قابلیت پرداختی مستقیم (نظیر به نظیر) را به آن می‌افزاید. احتمالا تغییرات متعددی در ظاهر و رابط کاربری iOS 11 هم ایجاد می‌شوند.

علاوه بر این مسائل پیش‌بینی می‌کنیم که قابلیت برقراری تماس گروهی و مستقیم از طریق FaceTime هم در آی‌اواس 11 ارائه شود. با وجود تمام این تفاسیر، اپل مانند گذشته اجازه نداده که گزارش‌های دقیقی در مورد نسخه بعدی سیستم‌عامل iOS به بیرون درز کنند، بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق در مورد این مسئله باید تا برگزاری کنفرانس WWDC 2017 اپل صبور باشیم.

سیستم‌عامل WatchOS 4

به احتمال بسیار زیاد اپل در کنفرانس WWDC 2017 از نسخه جدید سیستم‌عامل اسمارت‌واچ‌هایش با نام WatchOS 4 هم رونمایی می‌کند. متاسفانه، در حال حاضر هیچ اطلاعات و حتی شایعات دقیقی در مورد نسخه جدید سیستم‌عامل WatchOS اپل منتشر نشده است، اما انتظار داریم قابلیت‌هایی همچون بهینه‌سازی مصرف انرژی، بهبود رابط کاربری و تقویت دقت سیستم‌عامل برای ردیابی فعالیت‌های جسمانی و غیره به آن اضافه شوند.

سیستم‌عامل MacOS 10.13

پیش‌بینی دیگری که می‌کنیم این است که اپل در WWDC 2017 به صورت رسمی در مورد نسخه جدید سیستم‌عامل MacOS که MacOS 10.13 نام دارد، صحبت کند. تاکنون شایعات و خبرهای غیررسمی زیادی در مورد این سیستم‌عامل شنیده‌ایم، اما اپل به طور رسمی در مورد این مسائل صحبتی نکرده است. از قابلیت‌هایی که احتمالا به MacOS 10.13 اضافه می‌شود، می‌توان به امکان چت گروهی از طریق FaceTime و بهبود عملکرد سیری اشاره داشت.

سیستم‌عامل tvOS 11

یکی دیگر از مسائلی که به احتمال زیاد در کنفرانس WWDC 2017 اپل در مورد آن صحبت خواهد شد، سیستم‌عامل tvOS 11 است. احتمالا اپل در جریان این کنفرانس tvOS 11 را معرفی و منتشر می‌سازد، اما انتظار نداریم که این سیستم‌عامل در مقایسه با tvOS 10 تغییرات چشم‌گیری را به همراه داشته باشد.

به‌‌روزرسانی اپل تی‌وی (Apple TV)

بعید می‌دانیم که اپل در کنفرانس WWDC 2017 از نسل جدید اپل تی‌وی رونمایی کند، اما پیش‌بینی می‌کنیم که در جریان این کنفرانس شاهد معرفی نسخه آپدیت شده این گجت باشیم که از محتوای 4K و HDR پشتیبانی کند.

آیپد پرو 10.5 اینچی

یکی از خبرهایی که تاکنون در مورد آن زیاد شنیده‌ایم، مربوط به احتمال معرفی یک آیپد پرو جدید و مجهز به نمایشگر 10.5 اینچی از سوی اپل می‌شود. مینگ-چی کو از تحلیلگران به‌نامی که فعالیت‌های اپل را دنبال می‌کند، احتمال معرفی این نسخه جدید از آیپدهای کوپرتینویی‌ها را برابر با 70 درصد عنوان داشته است.

پیش‌بینی شده که این آیپد پرو 10.5 اینچی از بدنه‌ای باریک‌تر از سایر آیپدهای اپل بهره‌مند شود و تراشه A10X مجهز گردد. همچنین گفته شده که این محصول با قیمت پایه‌ای در حدود 599 دلار روانه بازار می‌شود. بنابراین آیپد پرو 10.5 اینچی اپل از محصولات سخت‌افزاری است که پیش‌بینی می‌کنیم در کنفرانس WWDC 2017 شاهد معرفی آن باشیم.

نسخه به‌روز شده مک‌بوک پرو

اگرچه برخی منابع مدعی شده‌اند که احتمال رونمایی از مک‌بوک‌های جدیدی در کنفرانس WWDC 2017 اپل وجود دارد، اما ما عقیده داریم که اپل در این کنفرانس فقط به معرفی نسخه‌های به‌روز شده یا اصطلاحا آپدیت شده مک‌بوک‌های فعلی خود بسنده می‌کند. احتمالا اپل پردازنده مک‌بوک پرو به‌روز شده را از نسل هفتم سری پردازنده‌های کبی‌لیک اینتل بهره‌مند می‌سازد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد این مسئله باید تا روز دوشنبه صبر کنیم.

نسخه جدید آیفون SE

آیفون‌ SE اپل محصولی بود که در ماه مارس 2016 معرفی شد. برخی از منابع خبری عقیده دارند که اپل امسال هم یک آیفون 4.7 اینچی و مشابه با آیفون SE را با تجهیز به سخت‌افزاری قدرتمند روانه بازار می‌کند! بنابراین، شاید در کنفرانس WWDC 2017 شاهد معرفی نسخه جدید آیفون SE اپل هم باشیم. پس این مسئله هم از دیگر مسائلی است که شاید در WWDC 2017 در مورد آن صحبت شود.

اسپیکر هوشمند اپل با نام سیری!

شایعات حاکی از آن هستند که اپل مدتی است بر روی اسپیکرهای هوشمند مجهز به سیری فعالیت می‌کند و قصد دارد به این صورت عقب ماندگی خود از شرکت‌های رقیب نظیر گوگل، آمازون و غیره را جبران کند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که در کنفرانس WWDC 2017، اپل از اسپیکر هوشمند و اختصاصی خویش پرده‌برداری کند.

پیش‌بینی می‌کنیم که اسپیکر هوشمند اپل نقاط قوتی داشته باشد که آن را یک سر و گردن از محصولات مشابهی همچون گوگل هوم (Google Home) آمازون اکو (Amazon Echo) بهتر جلوه دهد. توانایی تشخصی عواطف و احساسات کاربران از ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که صحبت‌هایی در مورد احتمال پیاده‌سازی آن در اسپیکر هوشمند اپل به میان آمده است!

جمع‌بندی

موارد و موضوعات فوق تمام انتظارات ما از کنفرانس WWDC 2017 اپل را شامل می‌شوند. شاید اپل به برخی از مسائل فوق جامع عمل نپوشاند، اما در هر حال مجموعه فوق تمام مسائلی هستند که تاکنون در مورد آن‌ها شایعاتی شنیده‌ایم.

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *