«کوئنتین تارانتینو»: آخرین فیلم من ممکن است ترسناک باشد؛ احتمال انتشار نسخه 4 ساعته «روزی روزگاری در هالیوود» روی نت‌فلیکس

کارنامه‌ی فیلمسازی «کوئنتین تارانتینو» می‌تواند براساس آخرین اثر او تعریف شود. این کارگردان پیش از اکران «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) به هواداران یادآور شده بود که «به آخر راه» رسیده و همچنان بازنشستگی پس از کارگردانی دهمین فیلمش را در برنامه دارد. تارانتینو در حال حاضر دو گزینه روی میز دارد، یک «پیشتازان فضا» (Star Trek) با رده‌ی سنی بزرگسال و قسمت سوم «بیل را بکش» (Kill Bill). اما او اکنون گزینه‌ی سومی را هم مطرح کرده است. تارانتینو به تازگی در مصاحبه با «ایندیپندنت» فاش می‌کند که ممکن است فیلم بلند بعدی‌اش یک اثر ترسناک باشد.

تارانتینو می‌گوید: «اگر با ایده‌ی جذابی برای یک فیلم ترسناک برخورد کنم، آن را به عنوان فیلم دهم خود می‌سازم. عاشق فیلم‌های ترسناک‌ام. بسیار دوست دارم یک فیلم ترسناک بسازم.»

اگرچه تارانتینو تاکنون یک فیلم ترسناک خلق نکرده اما در یکی از سکانس‌های «روزی روزگاری در هالیوود» به گونه‌ای به این ژانر اشاره می‌کند که تاکنون هرگز نکرده است. در این صحنه «کلیف بوث» بدلکار با بازی «برد پیت» به «اسپان رنچ» می‌رسد و اعضای خانواده‌ی منسون از او استقبال می‌کنند.

تارانتینو می‌گوید: «در واقع به نظر من سکانس اسپان رنچ نزدیک‌ترین سکانس به ژانر وحشت است. فکر می‌کنم به شکل پرابهامی هولناک از آب درآمده. ضمن اینکه راستش را بخواهید من دقیقاً متوجه نبودم چطور موفق به این شده‌ایم، تا اینکه تدوینگر ما به من گفت: «سکانس اسپان رنچ یک فیلم در ژانر وحشت است… مثل «کشتار با اره‌برقی در تگزاس» است در حالتی پرخرج.»

ساخته شدن آخرین فیلم تارانتینو در ژانر وحشت کاملاً به این بستگی دارد که کارگردان به داستانی درخور برخورد کند، حال آنکه فیلمنامه‌ی «پیشتازان فضا» با کارگردانی احتمالی تارانتینو توسط «مارک ال. اسمیت» (The Revenant) به نگارش درآمده. تارانتینو می‌گوید پس از پایان کنفرانس‌های مطبوعاتی فیلم «هالیوود» قصد دارد فیلمنامه‌ی آن فیلم را بازبینی کند و سپس تصمیم بگیرد که آیا روایت ماجراجویی در فضا آخرین فیلم بلند او خواهد بود یا نه. او ماه گذشته نیز گفته بود به تازگی با «اوما تورمن» در مورد تولید قسمت سوم «بیل را بکش» مذاکره کرده است.

تارانتینو در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» می‌گوید: «اگر تصور کنید که همه‌ی فیلم‌های من یک داستان را روایت می‌کنند و هر یک از آن‌ها را واگن‌های به هم پیوسته‌ی یک قطار در نظر بگیریم، آنگاه این فیلم [آخر] به نحوی کلایمکس شورانگیز و بزرگی برای همه‌ی آن‌هاست. می‌توانم اینطور تصور کنم که فیلم دهم من بیشتر به یک مؤخره شبیه است.»

«کایل بوچانان» نویسنده‌ی نیویورک تایمز به تازگی مدعی شده است که تارانتینو قصد دارد با اضافه کردن صحنه‌های حذف شده، «روزی روزگاری در هالیوود» را به صورت اپیزودیک برای نت‌فلیکس عرضه کند. او می‌گوید چندین صحنه‌ از فیلم به علت نداشتن وقت کافی از کات نهایی حذف شده اما ممکن است به نسخه‌ی نت‌فلیکس اضافه شود.

«نیکلاس هموند» یکی از بازیگران «هالیوود» نیز در مصاحبه با پادکست «میوچوال اینترویوز» می‌گوید: «در مورد نسخه‌ی ۴ ساعته‌ی فیلم برای نت‌فلیکس صحبت‌هایی انجام شده. بسیاری از صحنه‌هایی که او فیلمبرداری کرده به کات نهایی راه نیافتند به این علت که فقط زمان کافی وجود نداشت.»

تارانتینو پیش‌تر اعلام کرده بود که اگر «روزی روزگاری در هالیوود» با استقبال مخاطبین همراه شود ممکن است حتی به سراغ ساختن فیلم دهم خود نرود. «مارگو رابی»، «لئوناردو دی‌کاپریو»، «برد پیت»، «ال پاچینو»، «تیموتی اولیفانت»، «داکوتا فنینگ»، «کرت راسل»، «امیل هرش»، «دیمین لوئیس»، «لینا دانم»، «بروس درن» و «لوک پری» فقید از جمله ستارگانی‌اند که در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *