کوین اسپیسی به سالن‌های سینما بر می‌گردد

با گذشت چند ماه از اتهامات آزار جنسی مطرح شده علیه بازیگر برنده اسکار و شروع تحقیقات پلیس انگلیس و امریکا درباره ادعای شاکیان، اولین فیلم سینمایی کوین اسپیسی تابستان امسال در سینماها اکران می‌شود. شرکت پخش مستقل «ورتیکال انترتینمنت» که به تازگی فیلم «گاتی» با بازی جان تراولتا را در سینماها اکران کرده، درام جنایی زندگینامه‌ای «باشگاه پسران میلیاردر» ساخته جیمز کاکس را از اوت امسال به صورت محدود در بعضی سینماهای ایالات متحده روی پرده می‌برد.

به نوشته ایندیپندنت، اولین فیلم سینمایی اسپیسی بعد از انتشار اخبار مربوط به رسوایی جنسی این بازیگر باسابقه پیش از آن‌که در سینماها به نمایش درآید، پخش «وی او دی» آن از ماه ژوییه انجام می‌گیرد. درست بعد از مطرح شدن اتهامات مربوط به آزار جنسی علیه هاروی واینستین تهیه‌کننده سرشناس هالیوود و چهره بانفوذ رسانه‌های امریکا بود که موج افشاگری‌های جنسی علیه چهره‌های معروف هالیوود به راه افتاد و اسپیسی 58 ساله هم از آماج این اتهامات در امان نماند.

کار به جایی رسید که شبکه نتفلیکس تولید فصل پنجم و پایانی سریال پربیننده «خانه پوشالی» را به حالت تعلیق درآورد و بعد از اخراج اسپیسی و حذف نام او، تولید این سریال را با حضور دیگر بازیگرانش از سر گرفت. در همان زمان که مصادف با فصل جوایز هالیوود و اکران‌های مهم پایان سال میلادی بود، ریدلی اسکات به خاطر فشار تهیه‌کنندگان و رسانه‌ها ناچار شد صحنه‌های فیلم جدیدش را که با اجرای کوین اسپیسی فیلمبرداری کرده بود حذف کند. کارگردان باسابقه هالیوود با جایگزین کردن کریستوفر پلامر در نقشی که اسپیسی ایفا کرده بود، بعضی صحنه‌های «همه پول‌های جهان» را از نو مقابل دوربین برد.

با این حال، شرکت پخش ورتیکال عقیده دارد درست نیست که سایر بازیگران یک فیلم تاوان اعمال اسپیسی را بپردازند. مسئولان این کمپانی اذعان داشته‌اند تصمیم‌شان برای اکران این فیلم سینمایی «نه راحت و نه از روی بی‌تفاوتی» اتخاذ شده است. گفته شده نقش اسپیسی در این فیلم بسیار کمرنگ‌تر از دیگر بازیگران مطرح آن از جمله انسل الگورت، تارون اگرتن و اما رابرتس است و در واقع، نقش مکمل محسوب می‌شود.

کمپانی «ورتیکال» همچنین تاکید کرده ضمن محکوم کردن هر گونه آزار جنسی، به شکل تمام‌قد از قربانیان این حوادث تلخ حمایت می‌کند. در پایان بیانیه این شرکت پخش آمده است: «امیدواریم مخاطبان اتهامات شرم‌آوری را که با گذشته یک نفر در ارتباط است به پای کل گروه و عوامل سازنده و دست‌اندرکاران این فیلم ننویسند.»

تانی کال

آی سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *