خانه ورزش اخبار ورزش گران‌ترین بازیکن لیگ در تور استقلال

گران‌ترین بازیکن لیگ در تور استقلال

0

گران‌ترین بازیکن لیگ در تور استقلال

استقلال پس از مدت‌ها تلاش برای خرید یک مهاجم جدید، با مامه تیام سنگالی قرارداد بست. بازیکنی که تا همین چند ماه قبل، با یوونتوس قرارداد داشت. تیام البته هیچوقت، برای یووه بازی نکرد و به صورت قرضی در دیگر تیم‌های اروپایی بازی می‌کرد. تیام که محصول آکادمی اینترمیلان است، پس از دو سال قرض دادن شدن به آولینو و سودتیرول به لانچانو ترانسفر شد. یک سال بعد حضور در لانچانو، یووه او را خرید و دوباره به لانچانو قرض داد. زولته وارخم، پائوک و امپولی دیگر تیم‌هایی بودند که تیام به آن‌ها قرض داده شد و سرانجام، پس از پایان قرادادش با یووه این تیم را ترک کرد.

تیام فصل پیش در سری آ، فقط یک گل به آث میلان زد و یک پاس گل داد اما حضور در یکی از مهمترین تورنمنت‌های فوتبال جهان، نشان می‌دهد او بر خلاف گزینه‌های قبلی استقلال بازیکن گمنامی نیست. فصل پیش از آن هم او در زولته وارخم بلژیک، ۹ گل زد و سه پاس گل داد. آماری که شاید فوق العاده نباشد، اما برای بازیکن تیم ششم جدول بلژیک کارنامه نسبتا خوبی محسوب می‌شود. به خصوص که این فصل هیچکدام از مهاجمان استقلال، بیش از سه گل نزده‌اند. فصل آخر حضور تیام در لانچانو هم با ۸ گل و ۵ پاس گل در سری بی، دومین سطح فوتبال ایتالیا به پایان رسید.

قیمت تیام در ترانسفر مارکت هم با یک میلیون و سیصد هزار یورو، بیشتر از همه بازیکنان فعلی استقلال و همه بازیکنان لیگ برتر ایران است! در حال حاضر با رفتن طارمی دو میلیون یورویی، وحید امیری، علیرضا بیرانوند و امید ابراهیمی با یک میلیون و دویست هزار یورو ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر هستند و تیام به واسطه حضورش در سطح اول فوتبال اروپا، قیمتی بیشتر از همه آن‌ها دارد.

شاید کارنامه تیام در فصول گذشته، چندان پر گل نباشد اما او بیشتر سال‌های دوران بازی را، در سطحی فوتبال بازی کرده که کاملا متفاوت با دیگر گزینه‌های استقلال بوده است. او در همان سطح هم، از مهاجمان فعلی استقلال بیشتر گل زده و اگر در تیم شفر جواب بدهد، می‌تواند اوضاع خط حمله استقلال را عوض کند.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *