زنان و مردان شیک پوشی که در جامعه امروز و در جهان مدرن، از هر لحاظ به زیبایی ظاهر خود اهمیت می‌‌دهند، از رایحه‌‌های لوکس و باکیفیت بازار برای انتخاب یک عطر مناسب استفاده می‌‌کنند. در همین راستا، گران قیمت‌‌ترین عطرهای جهان در سال ۲۰۱۷ در این مطلب به شما ارائه خواهند شد.

۱۰- Annick Goutal Eau d’Hadrien

قیمت هر اونس: ۴۴۱٫۱۸ دلار
ادوهاردیان در سال ۱۹۸۱ راه اندازی شده و توسط مردان و زنان مورد استفاده قرار گرفت. این عطر از مرکبات تولید شده و همچنین شامل مواد تشکیل دهنده‌‌ای مانند آلدئیدها، سرو، لیمو، گریپ فروت، لیموی سیسیلی، پرتقال، لیمو، و نارنگی می-باشد. این رایحه قبلا تا ۱۵۰۰ دلار فروخته شده است.

۱۰- آنیک گوتال ادوهادریان (Annick Goutal Eau d’Hadrien)

۹- جار (JAR)

قیمت هر اونس: ۷۶۵ دلار
عبارت جار، در واقع مخفف جوئل ای روزنتال (Joel A. Rosenthal) است. این فرد، یک جواهرساز برجسته بوده و در عین حال، این عطر را طراحی نموده است. این عطر خوش بو و جذاب، به شکل ویژه و بخصوصی طراحی شده است. این عطر، رایحه مطبوع گل‌‌ها را به زنان اعطا می‌‌نماید. مواد تشکیل دهنده در عطر جار، از رایحه‌‌هایی همچون مشک، گل مریم، میوه‌‌های رسیده، گیاهان تازه قطع شده، و بوی گل‌‌های رشد کرده استفاده شده است.

جار (JAR)

۸- جوی (Joy)

قیمت هر اونس: ۸۰۰ دلار
در سال ۱۹۲۹، این عطر توسط هنری آلمراس (Henri Almeras) طراحی گردید. در رقابت فیفی (Fifi)، در سال ۲۰۰۰، این عطر به عنوان “رایحه قرن” نامیده شد. بخشی از قیمت بالای این عطر به علت استفاده بالا از رایحه با کیفیت گل یاس و گل رز می‌‌باشد.

جوی (Joy)

۷- Caron Poivre

قیمت هر اونس: ۱۰۰۰ دلار
شرکت عطر کارون در سال ۱۹۰۴ تاسیس شده و به عنوان یکی از معتبرترین فروشنده‌‌های عطر بازار شناخته می‌‌شود. این این عطر خاص در سال ۱۹۵۴ طراحی شده و به یکی از گران‌‌ترین عطرها تبدیل شد. عطر کارون پویوره (مناسب برای هر دو جنسیت)، در یک نسخه محدود داخل بطری‌‌های عطر قرار گرفته است. پویوره، از عطر و بوی تندی برخوردار است. و نام فرانسوی آن با عنوان فلفل شناخته می‌‌شود.

Caron Poivre

۶- Hermes 24 Faubourg

قیمت هر اونس: ۱۵۰۰ دلار
این عطر زنانه در سال ۱۹۹۵ توسط برند تجاری لوکس فرانسوی هرمس (Hermès) طراحی شده و با نام آدرس فروشگاه اصلی خود در پاریس نام گذاری گردیده است. این عطر توسط یک عطرساز افسانه‌‌ای به نام موریس روسل (Maurice Roucel) ساخته شده است. تا به حال تنها ۱۰۰۰ بطری از این عطر بسیار نادر تولید گردیده است. عطر سبک هرمس ۲۴ فابورگ از ماندگاری بالایی برخوردار بوده، و رایحه‌‌های شکوفه پرتقال، گل یاس، گل تیار، نعناع هندی، یلانگ یلانگ، زنبق، وانیل، عنبر، و چوب صندل را در طراحی خود به کار برده است.

Hermes 24 Faubourg

۵- Clive Christian No. 1

قیمت هر اونس: ۲۱۵۰ دلار
کلایو کریستین، یک نام شناخته شده در صنعت عطر لوکس است، و این عطر خاص بین سال‌‌های ۲۰۰۱ (زمان راه اندازی عطر) و ۲۰۰۶ به عنوان گران قیمت‌‌ترین عطر در جهان در نظر گرفته شده است. کلایو کریستین شماره ۱ در دو نوع مختلف ارائه می‌‌شود: وودی اورینتال (Woody Oriental) برای مردان، و فلورال اورینتال (Floral Oriental) برای زنان. رایحه این عطر بسیار غنی و بدیع بوده، و از ترکیب رایحه ترنج، صمغ طبیعی، زنبق، وانیل، چوب صندل، و عصاره یلانگ یلانگ تولید شده است.

Clive Christian No. 1

۴- شانل گرند (Chanel Grand)

قیمت هر اونس: ۴۲۰۰ دلار
از زمانی که کوکو شانل در سال ۱۹۲۱، عطر خود با نام شانل شماره ۵ را طراحی و به بازار عرضه نمود، نام این برند تجاری در سراسر جهان با عبارت لوکس مترادف می‌‌باشد. این عطر در تعداد بسیار محدودی ساخته شده، و خالص‌‌ترین عطر شانل شماره ۵ به قیمت ۴۲۰۰ دلار به ازای هر اونس به بازار ارائه گردیده است. این عطر نفیس از رایحه رز و یاسمن استفاده کرده، و مواد اولیه آن از مزارع همین شرکت در فرانسه به دست آمده است.

شانل گرند (Chanel Grand)

۳- Baccarat Les Larmes Sacrees de Thebes

قیمت هر اونس: ۶۸۰۰ دلار
قیمت بالای این عطر به علت خواص عطر مورد نظر و همچنین بطری آن است. شرکت باکارات در سال ۱۹۹۸، سه مدل از رایحه‌‌های نسخه محدود خود را راه اندازی کرد. و این عطر خاص، یکی از کمیاب‌‌ترین و با ارزش‌‌ترین عطرهای ساخته شده با حداقل تولید بوده است.
مواد تشکیل دهنده این عطر برای به یاداوری رایحه های شرق میانه از آمیزه‌‌ای‌‌ از رایحه کهربا، یاسمن، گل رز، و همچنین مر و کندر تشکیل شده است.

Baccarat Les Larmes Sacrees de Thebes

۲- Clive Christian No. 1 Imperial Majesty Perfume

قیمت هر اونس: ۱۲،۷۲۱٫۸۹ دلار
این عطر فوق العاده نادر و منحصر به فرد که در سال ۲۰۰۵ به بازار عرضه شده، و تنها ۱۰ بطری از آن تولید شده است، رکورد گینس را به عنوان گران قیمت‌‌ترین عطر جهان در اختیار دارد. عطر امپریال مجستی شماره ۱، یکی از بهترین رایحه-های کلایو کریستین بوده، و در یک بطری بسیار فانتزی ارائه شده است. این بطری شامل ۱۶٫۹ اونس عطر (به این معنا که قیمت یک بطری، تقریبا ۲۱۵۰۰۰ دلار است) بوده، و با یک الماس سفید ۵ عیار و یک حلقه طلای جامد ۱۸ عیار تزئین شده است.

Clive Christian No. 1 Imperial Majesty Perfume

۱- عطر دی کی ان وای (DKNY) با بطری طلایی یک میلیون دلاری

قیمت: ۱ میلیون
شرکت “دی کی ان وای”در سال ۲۰۱۱، از بطری عطر طلایی و سیبی شکل خود به ارزش یک میلیون دلار پرده برداری کرد. این شرکت با همکاری طراح جواهر مشهوری با نام مارتین کاتز (Martin Katz)، اقدام به تولید یک نسخه ویژه و مخصوص از یکی از عطرهای پرفروش خود نمود. بطری این عطر منحصر به فرد، از طلای زرد و سفید ۱۴ عیار ساخته شده، و شامل ۱۸۳ یاقوت کبود زرد، ۲۷۰۰ الماس سفید، یک فیروزه ۱٫۶ قیراط پارائیبا تورمالین از برزیل، یک یاقوت کبود ۷٫۱۸ قیراط دامله بیضی از سریلانکا، ۱۵ الماس صورتی روشن از استرالیا، ۴ الماس رز، یک یاقوت ۳٫۰۷ قیراط با برش بیضی شکل، یک الماس ۴٫۰۳ قیراط گلابی شکل با برش الماس، و یک الماس ۲٫۴۳ عیار زرد قناری می‌‌باشد.

۱- عطر دی کی ان وای (DKNY) با بطری طلایی یک میلیون دلاری

romis

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *