گردنبند سانسا در سریال Game of Thrones یادبودی از آریا است

گردنبند عجیب «سانسا استارک» در سریال «بازی تاج و تخت» نه تنها یک جواهر جالب است بلکه معنی زیادی پشت آن وجود دارد. «سانسا» اولین بار در فصل پنج و پس از بازگشت به وینترفل و پشت سر گذاشتن بلاهای «رمزی بولتون» شروع به پوشیدن این گردنبند کرد. طراح لباس سریال، «میشل کلپتون» در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که این تغییر در ظاهر «سانسا» لحظه‌ی بزرگ شدن او و پشت سر گذاشتن دوران مظلومیتش بود. «کلپتون» در ادامه درباره نماد دایره، سوزن و زنجیر نیز توضیحاتی داد.

«من به این دلیل از دایره استفاده کردم که دایره نماد مثبت روحی‌ای از توازن و محافظت است. از دایره معمولاً برای نشان دادن یگانگی و تعهد و گاهی نیز برای نشان دادن قدرت زنان استفاده می‌شود. آن‌‌ها همچنین نماد اجتماع هستند. زنجیر نشان دهنده احساس زندانی شدن اوست و سوزن پیوند او به قدرت خواهرش «آریا» است که پیش از این «سانسا» آن را درک نمی‌کرد.»

همین‌طور که کلپتون اشاره می‌کند، سوزن گردنبند «سانسا» تنها نشان از توانایی بالای او در خیاطی نیست بلکه یادبودی از شمشیر مشهور «آریا»، «نیدل» یا همان «سوزن» است. به این معنا که علیرغم مشکلات بین دو خواهر در فصل هفت، ارتباط عمیق آن‌ها همیشه همواره وجود داشته است. شاید «لیتل فینگر» با بازی «آیدان گیلن» باید به گردنبند «سانسا» پیش از آنکه سعی در ایجاد تفرقه بین آن‌ها کند دقت بیشتری می‌کرد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *