گری اولدمن «اسب پرنده» را کارگردانی می‌کند

«گری اولدمن» پس از کسب جایزه اسکار به خاطر بازی در فیلم «شوم‌ترین ساعت»، فیلمی به نام «اسب پرنده» را کارگردانی کرده و در آن به ایفای نقش هم می‌پردازد. داستان فیلم درباره زندگی عکاسی است که به توسعه تصاویر متحرک یاری رساند. فیلمنامه این اثر را هم خود اولدمن به نگارش درآورده است.

«اسب پرنده» روایت‌گر سرگذشت «ادورد مایبریج» عکاس است که به عنوان یکی از بنیان‌گذاران تصاویر متحرک شناخته می‌شود. مایبریج در سال 1872 در حرفه عکاسی به موفقیت‌هایی دست می‌یابد و از طرف فرماندار کالیفرنیا مأموریت می‌یابد تصاویر متحرکی از اسب به ثبت برساند. پس از آن وقتی که به رابطه پنهانی همسرش با سرگرد «هری لارکینز» پی می‌برد، زندگی او دچار تغییرات اساسی می‌شود. زندگی مایبریج روایت انتقام، قتل، و عدالت طلبی است.

«داگ اوربانسکی» همکار تهیه‌کننده قدیمی اولدمن به همراه «تاکر تولی» بودجه تولید این فیلم را تأمین می‌کنند. این در حالی است که روز گذشته منابع خبری از همکاری اولدمن، «آنتونیو باندراس» و «مریل استریپ» در فیلم «رخت‌شوی‌خانه» به کارگردانی «استیون سودربرگ» در مورد رسوایی اسناد پاناما خبر دادند.

«اسب پرنده» دومین فیلم اولدمن در مقام کارگردان است. «Nil By Mouth» اولین فیلم اولدمن به عنوان کارگردان فیلم افتتاحیه جشنواره کن سال 1997 بود و برای او 11 نامزدی بفتا به همراه داشت.

تانی کال

30nama

  • گری اولدمن

    بیوگرافی گری اولدمن

    بیوگرافی گری اولدمن گری اولدمن که در این مطلب به سراغ بیوگرافی او رفته‌ایم، در بیست و یکم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *