گری اولدمن: سال‌ها پیش تصمیم گرفتم با هاروی واینستین همکاری نکنم

گری اولدمن بازیگر 59 ساله انگلیسی در حالی که در حمایت از جنبش «Time’s Up» سنجاق سینه همراه داشت، در پشت صحنه مراسم یک‌شنبه شب گلدن گلوب 2018 با خبرنگاران درباره رسوایی‌های اخلاقی هالیوود گفت‌وگو کرد. اولدمن لحظه به زانو درآمدن هالیوود به سبب اتهامات مربوط به رسوایی‌های جنسی را لحظه‌ای «انقلابی» خواند و تاکید کرد از چند دهه پیش، تصمیم به قطع ارتباط و همکاری با هاروی واینستین غول بدنام سینما و رسانه گرفت.

ورایتی به نقل از اولدمن می‌نویسد: «زمانی که همه چیز درباره هاروی برملا شد، من مبهوت و متحیر شدم. خوشبختانه هیچ‌وقت در حلقه آدم‌های اطراف من نبود. ما در سال 1992 ملاقاتی داشتم. از همان ابتدا حس بدی بهم منتقل کرد و گفتم «بیا هیچ‌وقت با این یارو کار نکنیم» و هرگز هم همکاری نکردم.»

اکتبر گذشته، گزارش اتهامات علیه رسوایی‌ها و تعرض جنسی واینستین در نشریات نیویورک تایمز و نیویورکر به چاپ رسید و باعث به راه افتاده جنبش #MeToo شد و شمار بیش‌تری از قربانیان رسوایی‌های اخلاقی او را تشویق به حرف زدن با صدای بلند کرد.

اولدمن در حاشیه مراسم گلدن گلوب از این جنبش و همچنین افشای رسوایی‌های جنسی دفاع کرد و گفت وقت شفاف‌سازی رسیده است.

اولدمن شب گذشته موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام شد. او نقش وینستون چرچیل سیاستمدار سرشناس بریتانیا را در درام جنگی «تاریک‌ترین ساعت» ایفا کرده است. بازیگر 59 ساله انگلیسی جریان کنونی که علیه فرهنگ آزار و اذیت جنسی به راه افتاده را شبیه موضع‌گیری چرچیل علیه آدولف هیتلر در جنگ جهانی دوم دانست: «واژه‌ها و اعمال قابلیت تغییر دنیا را دارند. به افراد تاثیرگذار که نگاه می‌کنم، کسانی مثل واشنگتن و لینکلن، اینها کسانی هستند که می‌توانید او را با آنها مقایسه کنید.»

تانی کال

آی سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *