خانه ورزش اخبار ورزش گزارش تحلیلی سایت AFC: العین چگونه اشک استقلال را درآورد؟

گزارش تحلیلی سایت AFC: العین چگونه اشک استقلال را درآورد؟

0

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تحلیل دیدار برگشت استقلال برابر العین امارات پرداخته که در ادامه می خوانید.

العین به لطف درخشش ستارگانش توانست استقلال ایران را شکست داده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود، به این امید که نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در این فصل بتواند عنوان قهرمانی را از آن خود کند. العین با عملکردی فوق العاده در فاز حمله توانست حریف را به طور کامل از بازی محو کند، به طوری که حدود ۶۶ درصد مالکیت توپ در اختیار میزبان بود و ۲۲ شوت به سمت دروازه استقلال شلیک کرد؛ این در حالیست که نماینده ایران تنها هفت شوت به سمت دروازه العین شلیک کرد.

دوندگی کایو و از هم پاشیدگی دفاع استقلال

العین باید بسیار قدر کایو را بداند؛ دوندگی های این بازیکن برزیلی العین باعث خستگی دفاع استقلال شد، و العین به خوبی توانست در نیمه دوم ضربه کاری را بر پیکره حریف خود وارد کرده و شیرازه این تیم را از هم بپاشند. کایو در نیمه اول دو بار هم دروازه مهدی رحمتی را باز کرد تا العین با خیالی آسوده نیمه دوم بازی را دنبال کند.

با توجه به اینکه حدود ۴۲ درصد از حملات العین از جناح چپ صورت گرفت و کایو هم با دوندگی بی امان خود خط دفاع استقلال را آزار می داد، بهترین فرصت در اختیار هافبک میانی و ستاره العین یعنی عمر عبدالرحمان قرار گرفت تا در این بازی درخشش فوق العاده ای داشته باشد. کایو در این بازی هفت شوت درون چارچوب شلیک کرد که دو شوت او به گل تبدیل شد. در تصویر فوق، شعاع حرکتی و آزادی عمل عمر عبدالرحمان را مشاهده می کنید.

 

وقتی کایو دفاع استقلال را حسابی به خود مشغول کرد و خط دفاع استقلال هم مجبور بود حتی الامکان نزدیک به دروازه خودی بازی کند، همین امر سبب شد تا فضای لازم در اختیار عمر عبدالرحمان قرار گیرد و به خوبی از این فضا نهایت استفاده را برد. کاپیتان العین در این بازی هشت موقعیت گلزنی خلق کرد، یک پاس گل به ناصر الشمرانی داد و خودش هم دو گل به حریف زد.

البته عمر عبدالرحمن در نیمه نخست بازی بیشتر در کارهای دفاعی موفق بود و سعی داشت تیمش را سازماندهی کند؛ او در نیمه اول با ده بار بازپس گیری توپ از بازیکنان استقلال نقش مهمی در کارهای دفاعی تیمش داشت. بهترین بازیکن سال ۲۰۱۶ آسیا در این بازی در بطن تمامی حملات العین قرار داشت.

العین اجازه پیشروی به استقلال نداد

بزرگترین معضل استقلال در دیدار برگشت با العین این بود که این تیم نتوانست خود را از فشار حملات میزبان خلاص کند و دفاع این تیم مدام زیر فشار حملات حریف بازی می کرد و اشتباهات زیادی را هم مرتکب شد. وقتی دقت پاس های بازیکنان استقلال در نیمه زمین خودی به ۶۰ درصد می رسد، این مسئله نشان دهنده آنست که آنها قادر نیستند از خط دفاعی خود بازیسازی را آغاز کرده و حمله ای را روی دروازه حریف تدارک ببینند.

فشار العین روی دروازه استقلال به اندازه ای زیاد بود که حدود ۳۰ درصد از کل بازی در یک سوم دفاعی نماینده ایران در جریان بود و همین امر باعث شد تا بازیکنان این تیم اشتباهات زیادی را در طول بازی انجام داده و فرصت های گلزنی پرشماری را در اختیار تیم حریف بگذارند. چهار بازیکن هجومی العین در طول بازی موفق شدند تا ۱۹ بار توپ را از بازیکنان استقلال پس گرفته و اقدام به موقعیت سازی کنند؛ همه این آمار و ارقام نشان می دهد بی دلیل نیست که میزبان در این دیدار شب درخشانی را پشت سر گذاشت و در واقع اشک استقلال را درآورد!

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *