خانه ورزش اخبار ورزش گزارش ویژه؛ فدراسیون بسکتبال و یک شاهکار تاریخی در مدیریت

گزارش ویژه؛ فدراسیون بسکتبال و یک شاهکار تاریخی در مدیریت

0

بعد از گذشت چند ماه از ماجرای قطع همکاری عجیب و غریب درک بائرمن با فدراسیون بسکتبال ایران، مسئولان ایرانی هنوز حرف‌های قبلی خود را تکرار و از زیر بار این اتفاق شانه خالی می‌کنند.
آبان ماه سال گذشته بود که این سرمربی آلمانی قرارداد ۴ ساله‌ای با فدراسیون ایران امضا کرد اما چند ماه بعد در آستانه رقابت‌های غرب آسیا از ایران رفت و با یک تیم از لیگ کشورش قرارداد امضا کرد. فدراسیون بسکتبال ‌آن زمان اعلام کرد از بائرمن به BAT (مرجع حل اختلاف فدراسیون جهانی بسکتبال) شکایت کرده و به زودی غرامتی که در قرارداد فی مابین برای چنین کاری پیش بین بینی شده پرداخت خواهد شد.

همان زمان بائرمن اعلام کرد قراردادش با فدراسیون ایران به گونه‌ای تنظیم شده که می‌توانسته آن را یک طرفه فسخ کند. یک مقام آگاه فدراسیون بسکتبال دی ماه گذشته به سایت نود گفت بائرمن می‌توانسته با پرداخت ۱۴ هزار دلار (معادل یک ماه حقوقش) قرارداد را بدون رضایت طرف ایرانی فسخ کند.
مدیر برنامه‌های آلمانی بائرمن هم زمستان سال گذشته در گفت‌وگو با نود با تشریح جزئیات قرارداد بائرمن با فدراسیون این مسئله را تایید کرد. او گفت سرمربی آلمانی حتی می‌خواسته این بند را از قراردادش حذف کند اما فدراسیون به وجود این بند اصرار داشته. یک مقام آگاه در فدراسیون بسکتبال گفت که مشحون فکر می‌کرده بائرمن مشتری ندارد و می‌خواسته با قراردادن این بند در قرارداد او، دست خودش را برای قطع همکاری باز بگذارد.
روز گذشته (سه شنبه) و بعد از چند ماه سکوت در این پرونده رضا مشحون رئیس سازمان تیم‌های ملی یک بار دیگر آن را به جریان انداخت. مشحون در حاشیه تمرین تیم ملی به خبرنگارها گفت شکایت از بائرمن در جریان است. او این شایعه که بائرمن برای بازگشت به تیم ملی ایران ابراز علاقه کرده را هم تایید کرد.

برادر رئیس فدراسیون درحالی از شکایت فدراسیون و پیگیری پرونده خبر می‌دهد که طرف آلمانی از این موضوع بی اطلاع است. “بنت آنفلت” مدیر برنامه‌های بائرمن در آلمان در این‌باره به سایت نود گفت:

می‌توانم با قاطعیت بگویم که فدراسیون بسکتبال ایران هیچ شکایتی از آقای بائرمن نکرده. اگر آن‌ها می‌خواهند این کار را انجام بدهند چرا اینقدر صبر می‌کنند؟ شکایت کنند.
یک بار دیگر باید تاکید کنم قطع همکاری ایشان با فدراسیون ایران براساس قراردادی که امضا شده بود انجام شد؛ فدراسیون ایران هم دقیقا همین حق را داشت.

او درباره ادعای فدراسیون مبنی بر علاقه بائرمن برای بازگشت به ایران گفت:

آقای بائرمن تمایلی به این کار ندارند. درباره دلایل قطع همکاری با فدراسیون ایران پیش از این توضیح داده‌ایم.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *