خانه تکنولوژی اخبار گشایش اتاق همکاری علمی و پزشکی ایران و فرانسه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

گشایش اتاق همکاری علمی و پزشکی ایران و فرانسه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

0

اتاق همکاری علمی و پزشکی ایران و فرانسه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عصر امروز -یکشنبه- در مراسمی با حضور سفیر فرانسه در تهران گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، در این مراسم که در محل دانشگاه با حضور جمعی از مقامات حوزه سلامت کشور و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، سفیر فرانسه گفت: مسئولان سیاسی دو کشور در حال حاضر به ادامه روابط متقابل علاقمند هستند و حضور امروز من در اینجا نیز در همین راستا است.
فرانسوا سنه مو ضمن تاکید بر اهمیت توسعه هرچه بیشتر روابط علمی و دانشگاهی بین دو کشور ایران و فرانسه گفت: پتانسیل همکاری های مشترک بین دو کشور وجود دارد و با حضور جدی اساتید دانشگاهی و دانشجویان در این عرصه، تعاملات علمی به ویژه در روش های تحقیقاتی را گسترش خواهیم داد.
معاون امور بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این آئین اظهار کرد: دیدارها و بازدیدهای مقامات دو کشور ایران و فرانسه از دستاوردهای علمی دو کشور نشان دهنده اهتمام دو طرف برای توسعه همکاری های علمی، پزشکی و دانشگاهی است.
دکتر محسن اسدی لاری با اشاره به حضور 18 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی ایران، 500 شرکت دانش بنیان که 40 شرکت آن در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعال می باشد و همچنین تعداد 200 هزار دانشجوی مقاطع مختلف پزشکی در ایران افزود: این موضوع به طور حتم بیانگر این پیام بسیار مهم برای کشورهای مختلف است که نسل جدیدی از دانشمندان ایرانی در حال رشد می باشند.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که ایجاد اتاق همکاری های علمی و پزشکی میان ایران و فرانسه آغاز مناسبی برای توسعه همکاری های همه دانشگاه های ایران در مقاصد و اهداف تعریف شده با کشور فرانسه باشد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این آئین در خصوص افتتاح اتاق همکاری های مشترک ایران و فرانسه گفت: در ماموریتی که سال گذشته از سوی وزارت بهداشت به این دانشگاه محول شد، نام فرانسه به عنوان یکی از کشورهای هدف برای توسعه همکاری های علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور مطرح شد.
وی تاکید کرد: معاونت بین الملل دانشگاه شهید بهشتی ماموریت دارد تا در راستای توسعه همکاری های علمی بین دانشگاه های علوم پزشکی ایران و مراکز تحقیقاتی و پزشکی فرانسه فعالیت کند.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: تسهیل ارتباطات علمی، شناسایی ظرفیت های متقابل علمی دو کشور و همچنین ارائه برنامه ها و پیشنهادات از جمله اهداف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این راستاست.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *