نمایش زن شگفت انگیز (Wonder Woman) از ماه ژوئن سال جاری آغاز شد و این اثر با فروش داخلی ۴۱۲ میلیون دلار و همچنین فروش جهانی ۸۲۱ میلیون دلار، ضمن تبدیل شدن به محبوب‌ترین فیلم تابستان امسال، رکوردهای ویژه‌ای را نیز به نام خود به ثبت رساند که یکی از آنها عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما به کارگردانی یک فیلمساز زن بود.

با این حال پتی جنکینز به‌عنوان سازنده‌ی Wonder Woman در مصاحبه‌ی اخیر خود با مجله‌ی Vanity Fair اعلام کرده که دوست ندارد اثر وی در قالب یک فیلم زنانه تعریف شود. او همچنین یک بار دیگر روی این مسئله تاکید کرد که ابرقهرمانان زن نیز قادر هستند تا همچون همتایان مرد خود برای مخاطبان سینما قابل قبول باشند و کارگردانان زن نیز می‌توانند وارد عرصه‌هایی شوند که در حال حاضر تحت تسلط مردان است و حتی بهتر از آنها نتیجه بگیرند. او همچنین ابراز امیدواری کرد که روزی برسد تا در هنگام ساخت یک اثر سینمایی دیگر بحث‌های جنسیتی و همچنین موضوع تنوع نژادی مطرح نباشد.

صرف اینکه فیلمی با محوریت یک شخصیت زن ساخته شود، دلیل بر آن نیست که آن اثر را فیلمی زنانه بنامیم. در واقع واندر وومن فیلمی درباره‌ی قهرمان بودن است.

Wonder Woman

او در ادامه درباره‌ی دلیل پذیرش کارگردانی Wonder Woman نیز اشاره می‌کند که تصمیم وی هیچ ربطی به این مسئله که قهرمان اصلی آن یک زن است نداشت و در واقع داستان جالب فیلم و همینطور فیلمنامه‌ی قدرتمند آن بود که وی را متقاعد کرد تا هدایت کار را در دست بگیرد.

او درباره‌ی مسئله‌ی تنوع نژادی در فیلم Wonder Woman نیز اینچنین اظهار نظر می‌کند:

اغلب بحث‌ها درباره‌ی زن شگفت‌انگیز، همان صحبت‌هایی بود که از قبل نیز پیش‌بینی می‌شد و به ندرت سوالی راجع به تنوع نژادی مطرح شد که این موضوع، مهر تاییدی بر عملکرد ما در این زمینه است.

موفقیت پتی جنکینز و فیلم Wonder Woman می‌تواند آغازگر جریان بزرگی در هالیوود باشد و چه بسا این موفقیت، رقم پرداختی به زنان سینما را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد و اندکی از شکاف دستمزد بین هنرمندان مرد و هنرمندان زن بکاهد. در کنار این مسائل، عملکرد فوق‌العاده‌ی جنکینز می‌تواند باعث دلگرمی فیلمسازان زن دیگری همچون آنا بودن و جینا پرینس-بایدوود شود که به ترتیب فیلم‌های ابرقهرمانی کاپیتان مارول (Captain Marvel) و نقره‌ای و سیاه (Silver & Black) را کارگردانی خواهند کرد. جنکینز در ماه آگوست با امضای قرارداد ساخت قسمت دوم فیلم زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman 2)، به گران‌ترین کارگردان زن تاریخ سینما بدل شد.

Wonder Woman

نکته‌ی ویژه درباره‌ی جنکینز این است که Wonder Woman می‌تواند برای مدتی شاید طولانی، در صدر توجهات اهالی سینما باقی بماند و در این مدت، او فرصت دارد تا همچنان از فیلم خود و همینطور تاثیرات آن روی تغییر نگرش‌ها در هالیوود سخن بگوید. با توجه به تلاش‌های کمپانی وارنر و همچنین تشکیل کمپین حمایتی، جنکینز امید دارد که Wonder Woman در فهرست نامزدهای اسکار جوایز بهترین فیلم و همینطور بهترین کارگردانی قرار بگیرد.

فیلم زن شگفت‌انگیز ۲  (Wonder Woman 2) در تاریخ سیزدهم دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ۱۳۹۸) به نمایش درخواهد آمد.

تانی کال

برگرفته از ScreenRant

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *