گلکسی S8 ماه گذشته رونمایی شد، این گوشی دارای چند ویژگی جدید از جمله صفحه نمایش لبه تا لبه، اسکنر عنبیه چشم و بلوتوث 55 است. بلوتوث ابزاری برای مبادله اطلاعات به صورت وایرلس در فواصلی کوتاه است اما گوشی‌های دارای بلوتوث 5 چه مزایایی خواهند داشت؟

گوشی‌های دارای بلوتوث 5 چه قابلیت‌هایی خواهند داشت؟

نسخه 5.0 بلوتوث توسط Bluetooth Special Interest Group در لندن رونمایی شد و گلکسی S8 سامسونگ نخستین گوشی است که از این تکنولوژی بهره می‌برد، گوشی‌های دیگری از جمله گوگل پیکسل 2 و گلکسی نوت 8 نیز احتمالا دارای بلوتوث 5.00 خواهند بود.

گوشی‌هایی که دارای بلوتوث 5 هستند از نظر سرعت و بُرد در مقایسه با بلوتوث 4 قدرتمندتر هستند، بلوتوث 55 با دستگاه‌های متصل پکپارچگی بیشتری خواهد داشت و تا چهار برابر در دامنه گوشی، دو برابر در سرعت و 8 برابر در پخش پیام نسبت به بلوتوث 4 قوی‌تر عمل خواهد کرد.

اتصال بهتر به دلیل دامنه بیشتر

گوشی‌های دارای بلوتوث 5

یکی از بزرگترین نقاط ضعف بلوتوث در مقایسه با سایر تکنولوژی‌ها از جمله وای‌فای مشکل دامنه پایین است. دامنه حداکثر بلوتوث 4 در حدود 50 متر در یک خط مستقیم؛ اما در سایر کاربردهای روزانه 10 متر است.

این یعنی برای گوش کردن موسیقی از طریق هدفون بلوتوثی؛ تا فاصله کمی از این امکان بهره خواهید برد. بلووتوث 5 این دامنه را تا 4 برابر افزایش داده و به 200 متر در خط مستقیم و 40 متر در کاربردهای روزانه رسانده است.

سرعت بهتر انتقال داده‌ها

گوشی‌های دارای بلوتوث 5

انتقال داده با بلوتوث 5 تا هشت برابر نسبت به بلوتوث 4 افزایش خواهد یافت. این سرعت بالاتر انتقال داده امکان اتصال چند دستگاه بلوتوثی به گوشی را بصورت همزمان فراهم خواهم کرد.

پخش بهتر

گوشی‌های دارای بلوتوث 5

پخش از طریق بلوتوث معمولا توسط توسعه دهندگان برای ایجاد تجربه کاربری بهتر استفاده می‌شود. بلوتوث 5 نسبت به بلوتوث 4 تا 8 بار سرعت پخش بیشتری دارد.

بلوتوث 5 کاربردهای زیادی در زمینه اینترنت اشیا و خانه‌های هوشمند دارد اما بیشتر در زمینه اتصال هدفون، اسپیکرها، پوشیدنی‌ها، رایانه‌ها و خودروها به گوشی و در کاربردهای روزمره کاربرد خواهد داشت.

بلوتوث 5 علاوه بر اینکه باعث کیفیت بهتر صدای هدفون خواهد شد بلکه امکان اتصال هدفون‌های بلوتوثی از فاصله بیشتری را نیز فراهم خواهد کرد.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *