آقای ریک اوسترلو (Rick Osterloh) نائب رئیس بخش سخت‌افزار گوگل در مصاحبه با اندرویدپیت به طور رسمی مشخص کرد که گوگل برای تولید گوشی هوشمند پیکسل 2 (Google Pixel 2) برنامه‌ریزی دارد و سال جاری شاهد رونمایی از نسخه‌های جدید سری پیکسل‌های گوگل خواهیم بود. با سایت شبکه همراه باشید.

گوگل در ماه اکتبر سال 2016 به صورت رسمی دو گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال را برای اولین بار به عنوان محصولات اختصاصی تولید شده از سوی برند خود معرفی کرد. اگرچه گوگل برای تولید پیکسل‌هایش با شرکت اچ‌تی‌سی همکاری کرده بود، اما برخلاف گذشته خبری از لوگوی اچ‌تی‌سی در پیکسل‌های گوگل نبود. بلکه گوگل این دو اسمارتفون را با شعار “Phone by Google” به معنای مفهومی “گوشی‌های ساخته شده توسط گوگل” معرفی کرد و اشاره داشت که دو گوشی نام برده شده اولین اسمارتفون‌هایی هستند که مستقیما توسط گوگل تولید و روانه بازار می‌شوند.

گوگل همچنین پیش از این اشاره کرد که دیگر شاهد عرضه سری نکسوس‌های این شرکت و همکاری گوگل با کمپانی‌های دیگر برای تولید سری محصولات نکسوس نخواهیم بود. این صحبت گوگل منجر به بروز گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال معرفی سالیانه سری محصولات گوگل پیکسل را به وجود آورد. پیش‌بینی می‌کردم که گوگل در سال 2017 از نسخه‌های جدید سری محصولات پیکسل خود رونمایی کند. حال این خبر تقریبا به صورت رسمی تایید شده است! آقای ریک اوسترلو نائب رئیس بخش سخت افزار گوگل در مصاحبه با اندرویدپیت به طور رسمی مشخص کرد که گوگل برای تولید گوشی هوشمند پیکسل 2 برنامه‌ریزی دارد. وی در این رابطه این چنین گفت:

“در صنعت اسمارتفون‌ها یک ریتم سالیانه وجود دارد و ما هم این ریتم را دنبال می‌کنیم. حتی اگر من به تاریخ دقیق معرقی جانشین پیکسل‌های گوگل اشاره نکنم، باز هم مطمئن باشید که در سال جاری شاهد رونمایی از آن‌ها خواهیم بود!”

بنابراین بدون تردید گوگل امسال از جانشین دو گوشی هوشمند گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال رونمایی می‌کند. اما موضوع به این قسمت ختم نمی‌شود! آقای اوسترلو در ادامه صحبت‌هایش و در قبال سوالی که مبنی بر احتمال عرضه نسخه مقرون به صرفه گوگل پیکسل 2 عنوان شد، پاسخ داد که پیکسل‌های گوگل محصولات پریمیوم یا برتر باقی می‌مانند! بنابراین با توجه به این پاسخ آقای اوسترلو می‌توان نتیجه‌گیری کرد که شایعات پیشین در رابطه با احتمال عرضه نسخه‌ای مجزا از سری گوشی‌های پیکسل گوگل با قیمت مقرون به صرفه صحت ندارند. کاملا مشخص است که گوگل فقط بازار محصولات رده بالا و گران قیمت را مورد هدف قرار داده و رویکردی شبیه به رویکرد اپل را در پیش گرفته است.

با توجه به روندی که سال گذشته شرکت گوگل برای معرفی دو گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال در پیش گرفت، پیش‌بینی می‌کنیم که در ماه اکتبر سال 2017 شاهد معرفی پیکسل‌های جدید گوگل باشیم. با این حال هنوز اطلاعاتی در مورد زمان دقیق معرفی این محصولات منتشر نشده است. از آنجایی که آقای اوسترلو اشاره داشته که پیکسل‌های بعدی گوگل محصولات برتری و پریمیومی هستند، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که شاهد تجهیز این محصولات به تراشه اسنپدراگون 835، رم 4 گیگابایتی و دوربینی قدرتمند باشیم.

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *