یادگیری ماشینی Blippar تکنولوژی تشخیص خودکار خودرو می‌باشد که به تازگی معرفی شده تا به همه ماشین‌بازها نشان دهد به اندازه‌ای که مدعی هستند چندان هم از دنیای ماشین‌ها سر در نمی‌آورند!

کم‌تر کسی را می‌توان یافت که نسبت به خودرو‌ها بی‎تفاوت باشد. انسان نمی‌تواند به این دست‌ساخته گاهی ظریف و گاهی با اُبهت و غول‌پیکر کشش نداشته باشد.

در برخی از موارد ظاهر ماشین‌ها آنقدر دل‌فریب و خوش خط‌وخال می‌شوند که عقل را از سر انسان می‌برند. یک خودروی جذاب اگر معشوق اول نباشد، کم‌تر از معشوق دوم برای ماشین‌بازها دلبستگی نمی‌آورد.

یادگیری ماشینی Blippar

عشق ماشین‌ها هر ماشینی که می‌بینند بدنبال راهی برای سر درآوردن از مدل، نام سازنده، سال تولید، قدرت و آپشن‌های آن هستند.

افسوس که جز کشف نام و مدل خودرو و برخی اطلاعات عمومی، باقی این اطلاعات نظیر سال ساخت و کشور سازنده ماشین، امکان‌پذیر نیست. البته اگر هر ماشین‌دوستی به یادگیری ماشینی Blippar مجهز باشد هیچوقت از این بابت افسوس نمی‌خورد!

این تکنولوژی باور نکردنی قادر است مدل و سال ساخت تمام ماشین‌های آمریکایی را تشخیص دهد؛ به شرط آنکه مدل آن‌ها 2000 و بالاتر باشد و ضمنا با سرعت زیر 15 مایل بر ساعت حرکت کنند.

یادگیری ماشینی Blippar

همراه ما باشید تا ببینید چقدر اطلاعات و شناخت Blippar در تشخیص خودروهایی با قدمت 20 سال می‌تواند از ما بیش‌تر و گسترده‌تر باشد.

تشخیص اطلاعات مربوط به هر خودرو با یادگیری ماشینی Blippar

Blippar’s machine learning tech identifys cars

یادگیری ماشینی در توسعه اپلیکیشن بشدت موثر بوده است. Blippar در اصل بعنوان یک پلتفرم مبتنی بر واقعیت افزوده برای برندها و توسعه‌دهندگان عرضه شده است.

فقط کافی است هر برند، برچسب کوچک Blipp را روی محصول خود درج کنید تا اطلاعات مربوط به خودرو به شکل واقعیت افزوده و با نمایش آیکن‌های خاص در اطراف ماشینی که تصویر آن‌را با گوشی خود گرفته‌اید، مشاهده نمایید.

یادگیری ماشینی Blippar

کمپانی Blippar را بشناسید

اگر نگاهی به فعالیت کمپانی Blippar داشته باشیم از محصولاتش می‌توان فهمید که حوزه کاری این شرکت تولید محصولات مرتبط با جستجوی تصویری می‌باشد.

امروزه جستجوی تصویری یکی از مهم‌ترین عناصر در دنیای وب به شمار می‌رود. حتی با وجود جستجوی تصویری گوگل بسیاری از سوالات کاربران بی‌جواب می‌ماند؛ چون هنوز هوش گوگل برای تمیز دادن تصاویر به اندازه کافی پیشرفته نشده است.

واقعیت افزوده جایگزین بهتری برای ابزارهای موجود است تا بتوانیم نام یک گل کمیاب را از طریق جستجوی تصاویر مشابه آن پیدا کنیم یا مثلا برند تولیدکننده یک لباس خاص را با استفاده از آن بشناسیم.

یادگیری ماشینی Blippar

احساس نیاز در این زمینه باعث شد تا این کمپانی، یادگیری ماشینی Blippar را طراحی کرده و برای جستجوی بصری اشیا دست به کار شود.

تشخیص خودرو با استفاده از یادگیری ماشینی اولین گام‌های این کمپانی می‌باشد و اکنون از این تکنولوژی برای تشخیص و شناسایی سایر اشیا هم بهره‌بردای می‌شود.

مثلا کاربران آمریکایی با اپلیکیشن Blippar قادر هستند از اصالت یک محصول مطمئن شده و به مشخصات کمپانی و اخبار مربوط به تولیدکننده آن دسترسی یابند.

یادگیری ماشینی Blippar

چطور از یادگیری ماشینی Blippar بهره‌مند می‌شویم؟

یادگیری ماشینی Blippar در قالب اپلیکیشن Blippar عرضه شده است. هر کاربری که بخواهد اطلاعات جامع و بروزی از خودروها با در نظر گرفتن سال تولید و سرعت آن‌ها بدست آورد، ابتدا باید این برنامه را دانلود کند.

بعد از نصب برنامه همه چیز با ثبت تصویر خودرو آغاز می‌شود. اگر خودرویی از برچسب Blippar استفاده کرده باشد اسکن بصری آن توسط این اپلیکیشن، اطلاعات جامع و جالبی نظیر مدل، سال ساخت، میانگین رتبه خودرو و نمایی 360 درجه از بیرون و داخل آن‌را به کاربر نشان می‌دهد.

یادگیری ماشینی Blippar

بازار خودرو دست دوم در انتظار Blippar

بیش‌ترین استفاده را از این اپلیکیشن فروشندگانی می‌برند که به معامله خودروهای دست دوم مشغول هستند. مسلما کشف اطلاعات حقیقی درباره یک خودرو حین معامله، ابهامات ذهن خریدار را از بین می‌برد تا بتواند با اعتماد کامل محصول را خریداری نماید. به این ترتیب بازار خودرو‌های دست دوم با حضور یادگیری ماشینی Blippar بهبود می‌یابد.

Blippar تا چه حد دقیق است؟!

دقت یادگیری ماشینی در نمایش اطلاعات و قابل اعتماد بودن آن همیشه بحث‌برانگیز بوده است. طی تست‌های انجام شده دقت یادگیری ماشینی Blippar در تشخیص خودروها 97.77 درصد تخمین زده شده است.

یادگیری ماشینی Blippar

سازندگان این اپلیکیشن معتقدند این تکنولوژی فراتر از قدرت بینایی و تشخیص انسانی عمل خواهد کرد!!

جالب است بدانید ایده به کارگیری یادگیری ماشینی در Blippar توانسته است 99 میلیون دلار سرمایه را از Qualcomm Ventures و Khazanah Nasional در مالزی جذب نماید.

شما چه فکر می‌کنید؟

از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که یادگیری ماشینی Blippar تا چه حد در آینده‌ای نزدیک محبوب می‌شود و بر سر زبان‌ها می‌افتد. اگر شما هم علاقه‎مند به ماشین‌ و صنعت خودرو هستید این اپلیکیشن را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شما می‌توانید اپلیکیشن Blippar را برای اندروید و iOS از طریق لینک‌های زیر دانلود نمایید:

همراهان اندرویدی در صورت مواجه شدن با پیغام this item isnt available in your country از راهنمای آموزش دانلود از پلی استور استفاده کنید تا بتوانید تحریم ها را دور بزنید.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *