معاون وزیر ارتباطات ۱۱ تیرماه اعلام کرده بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع فیلتر YouTube و Blogspot در دانشگاه‌ها رایزنی‌هایی را با کارگروه فیلترینگ آغاز کرده است.محمد جواد آذری جهرمی در این باره گفت:

رفع فیلتر این دو سرویس در سطح دانشگاه‌ها ضروری و درخواست بسیاری از دانشگاهیان است، زیرا مطالب مفید بسیاری در این حوزه وجود دارد. برای مثال بلاگ اسپات دایرة‌المعارفی برای دانشگاهیان کشور است و در یوتیوب نیز مطلب زیاد است.

رفع فیلتر بلاگ‌اسپات و یوتیوب از مهم‌ترین درخواست‌های دانشگاهیان است و به گفته‌ی جهرمی دغدغه‌ای در این زمینه بین مسئولان وجود دارد که دغدغه‌ی درستی است. مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت همچنین اعلام کرد با توجه به اینکه سرویس‌های دیگر مانند فیسبوک به اندازه‌ی یوتیوب و بلاگ‌اسپات در فضای دانشگاهی موضوعیت ندارند، فعلا در محدوده‌ی دانشگاه رفع فیلتر نخواهند شد.

آیا یوتیوب و بلاگ اسپات در کل کشور نیز رفع فیلتر می‌شود؟

جهرمی اجرای این طرح در کل کشور را وابسته به خط قرمزهای نظام دانست و توضیح داد‌:

دانشگاه‌ها ۵ درصد از استفاده‌ی اینترنت در کل کشور را دارند و مزایای اجرای رفع فیلتر در آنها بر معایب آن ارجحیت دارد، زیرا این حوزه کوچک است؛ اما شاید نتوان درباره‌ی تعمیم این طرح به کل کشور به راحتی صحبت کرد. شاید با اجرا و نظام‌گذاری این ایده در محیط کوچک به این شیوه‌ اعتماد شد و ان‌شاءالله بعد از آن بتوان درباره‌ی کل کشور صحبت کرد.

zoomit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *