خانه بازی اخبار E3 2017: تحلیل کنفرانس نینتندو

E3 2017: تحلیل کنفرانس نینتندو

0

آخرین کنفرانسی که در نمایشگاه E3 2017 برگزار شد، مربوط به نینتندو بود. در حالی که همه فکر می‌کردند به دلیل عرضه کنسول نینتندو سوییچ، این شرکت ژاپنی امسال بر خلاف سال‌های گذشته یک کنفرانس خبری بزرگ برگزار می‌کند، نینتندو تصمیم گرفت که روش چند سال اخیر خود را در پیش بگیرد و با پخش یک استریم از پیش ضبط شده کوتاه، از برنامه‌های خود برای کنسول نینتندو سوییچ رونمایی کند. از پیش از آغاز نمایشگاه مشخص شده بود که مدت زمان این استریم ۳۰ دقیقه خواهد بود و همین باعث شده بود که بسیاری تصور کنند که امسال هم نینتندو چیزی برای نشان دادن ندارد اما نینتندو نشان داد که برای برگزاری یک کنفرانس خبری، چه زنده و چه از پیش ضبط شده، شما نه به زمانی بیش از ۹۰ دقیقه نیاز دارید و نه نیاز دارید که یک سالن بزرگ را کرایه کرده و به صورت زنده برنامه خود را اجرا کنید. اما در استریم نینتندو چه گذشت و با دیدن این برنامه نیم‌ساعته، چه پیش‌بینی‌هایی درباره آینده نینتندو می‌توان انجام داد؟

Nintendo E3 2017

در این تریلر برای اولین بار شاهد بازی راکت لیگ روی سوییچ بودیم

یکی از نکات بسیار جالب استریم امسال Nintendo، این بود که این برنامه به طور کامل به کنسول نینتندو سوییچ اختصاص داشت. نینتندو بارها گفته بود که به پشتیبانی خود از کنسول دستی 3DS نیز ادامه خواهد داد و هر چند در خلال نمایشگاه E3 امسال، بازی‌هایی برای این کنسول قابل حمل نیز معرفی شد، اما از این کنسول دستی، هیچ نشانی در استریم نینتندو وجود نداشت. ابتدای استریم نینتندو، یک تریلر از بازی‌های نینتندو سوییچ پخش شد. بازی‌های Arms، فیفا 18، Pokken، Splatoon 2 و یک سورپرایز بزرگ در این تریلر قابل مشاهده بودند. در این تریلر پخش شده، برای اولین بار شاهد صحنه‌هایی از بازی راکت‌لیگ بودیم که مشخص شد قرار است برای کنسول نینتندو سوییچ نیز عرضه شود. نینتندو با این اقدام خود، اولین سورپرایز بزرگ استریم خود را ارائه کرد. پس از پخش این تریلر، استریم نینتندو که با نام Nintendo Spotlight E3 2017 شناخته می‌شد، با سخنان رجی فیس‌-ای آغاز شد. وی سخنان خود را در رابطه با بازی و ذات سرگرم‌کنندگی آن شروع کرد و گفت یک بازی اگر سرگرم‌کننده نباشد، بازی نیست و برای سرگرم‌کننده بودن، باید دارای رقابت باشد و در ادامه گفت که سرگرمی و رقابت، دو عنصری هستند که همیشه در کنار هم وجود دارند و افزود که بازی، علاوه بر تمام موارد ذکر شده، یک سفر به دنیاهای جدید و تازه نیز محسوب می‌شود. او در طی سخنان خود، حتی اشاره کوچکی به بازی جدید سوپر ماریو نیز داشت. او گفت بازی یک ادیسه هم محسوب می‌شود (اشاره به اسم جدید بازی ماریو با نام Super Mario Odyssey) و برای رفتن به این سفر، شما نیاز به یک بلیط دارید و این بلیط چیزی نیست جز کنسول نینتندو سوییچ. رجی با این حرف‌های خود، کاملا مشخص کرد که استریم نینتندو، تمام و کمال روی کنسول سوییچ تمرکز دارد.

Xenoblade 2

پس از این سخنان بود که استریم کوتاه نینتندو به صورت رسمی آغاز شد و اولین بازی که به نمایش درآمد، بازی جدید استودیو Monolithsoft یعنی Xenoblade Chronicles 2 بود. یک تریلر نسبتا طولانی از بازی پخش شد و ما توانستیم بخش‌هایی از گیم‌پلی بازی را نیز مشاهده کنیم. در انتهای این نمایش نیز مشخص شد که بازی قرار است در فصل تعطیلات سال ۲۰۱۷، برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شود. اما دومین سورپرایز نینتندو، با نمایش بعدی مشخص شد و ما شاهد یک تریلر از بازی جدیدی با محوریت شخصیت دوست‌داشتنی و فوق‌العاده بامزه Kirby بودیم. تریلر پخش شده کاملا نشان داد که نینتندو سعی کرده روح و ذات این مجموعه پلتفرمر خود را به خوبی حفظ کند و آنها را به کنسول نینتندو سوییچ منتقل کند. قابلیت بازی با چندین کاراکتر مختلف و حتی به صورت Co-Op از جمله مواردی بود که با توجه به این تریلر می‌شد درباره بازی به دست آورد. در انتهای این تریلر مشخص شد که بازی قرار است در سال ۲۰۱۸ برای کنسول سوییچ عرضه شود. با توجه به تریلر پخش شده، می‌توان اینطور برداشت کرد که کار ساخت بازی در حال طی کردن مراحل خود است و حتی می‌توان انتظار داشت که این بازی اوایل سال ۲۰۱۸ در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. تا اینجای کار نینتندو نشان داده بود که برنامه‌های زیادی برای کنسول جدید خود دارد و علاوه بر پشتیبانی استودیوهای خارجی برای ساخت بازی، آنها قصد دارند که مجموعه‌های قدیمی و محبوب خود را برای کنسول جدیدشان عرضه کنند.

در بخش بعدی نینتندو اسپات‌لایت، شینیا تاکاهاشی از نینتندو سخنان خود را شروع کرد و در رابطه با موفقیت نینتندو سوییچ صحبت‌هایی انجام داد و در ادامه به قابلیت‌های بازی چندنفره کنسول اشاره کرد و افزود که تابستان امسال، بازی‌های بسیار زیاد چندنفره‌ای برای این کنسول عرضه خواهند شد. پس از او بود که ویدیویی از ایشیهارا از پوکمون کمپانی پخش شد و سورپرایز دیگر نینتندو در این مراسم مشخص شد. ابتدا وی اشاره‌‌ای به بازی Pokken Tournament کرد که قرار است ماه آینده عرضه شود و با این سخنان گفت که برای اولین بار پوکمون‌های محبوب به کنسول جدید نینتندو آمده‌اند.

نینتندو به طور قطع فهمیده که طرفداران چه بازی‌هایی را دوست دارند

اما ایشیهارا در ادامه صحبت‌هایش خبر از ساخت یک بازی نقش‌آفرینی پوکمون برای کنسول نینتندو سوییچ داد. اگر چه که بازی هم‌اکنون در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و حتی هیچ تصویر هنری و لوگویی از بازی برای نشان دادن ساخته نشده، اما این نکته که چنین بازی‌ای با محوریت شخصیت‌های محبوب پوکمون برای سوییچ در دست ساخت است، این نکته را نشان می‌دهد که نینتندو به طور قطع فهمیده که طرفداران چه بازی‌هایی را دوست دارند و می‌خواهند که چه بازی‌هایی را روی کنسول جدید خود تجربه کنند. پس از این سخنان کوتاه بود که باز هم نینتندو از سورپرایز دیگری رونمایی کرد. اگر یادتان باشد در مقاله‌ای که تحت عنوان «چه انتظاراتی از نینتندو در E3 2017 داریم» نوشته بودم، آرزو کرده بودم که بازی جدیدی بر اساس مجموعه فوق‌العاده محبوب متروید برای کنسول سوییچ تایید شود اما اصلا فکر نمی‌کردم که آرزوی من به حقیقت تبدیل شود. با یک تیزر کوتاه ۴۰ ثانیه‌ای، نینتندو از بازی Metroid Prime 4 رونمایی کرد. با اینکه این تیزر هیچ اطلاعاتی را از بازی ارائه نمی‌داد و حتی هیچ بازه تقریبی برای عرضه آن مشخص نشد و تنها مشخص شد که بازی در حال حاضر برای کنسول نینتندو در دست ساخت است، اما به نظر من این خبر یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های کنفرانس نینتندو محسوب می‌شد.

در راستای سورپرایزها و معرفی بازی‌های جدید، تریلر بعدی به شخصیت دوست‌داشتنی یوشی اختصاص داشت. شخصیت بامزه دنیای ماریو که در تریلر بعدی مشخص شد که قرار است بازی مخصوص به خود را برای کنسول سوییچ داشته باشد. نمایش این بازی هم دقیقا مانند نمایش بازی Kirby بود و در آن توانستیم تعدادی از مراحل بازی را ببینیم. این بازی نیز قرار است که در سال ۲۰۱۸ برای کنسول سوییچ عرضه شود. تا اینجای کار، نینتندو با رونمایی از چندین بازی جدید، نشان داد که با قدرت تمام قصد پشتیبانی از کنسول جدید خود را دارد و بازی‌های دیگری مانند Mario + Rabbids‌، اسکایریم و فیفا 18 که در کنفرانس‌های دیگر برای این کنسول معرفی شده بود، نشان از این می‌داد که بر خلاف Wii U، سازنده‌های خارجی نیز به این کنسول جدید خوشبین هستند. سپس نوبت به یک بازی ژاپنی دیگر رسید و با پخش تریلری از بازی Fire Emblem Warriors، مشخص شد که این بازی نیز قرار است پاییز سال ۲۰۱۷ برای کنسول سوییچ عرضه شود.

پس از این نمایش بود که نوبت به یکی از بهترین بازی‌های نینتندو سوییچ یعنی The Legend of Zelda: Breath of the Wild رسید. ویدیویی از ایجی اونوما، تهیه کننده این بازی، پخش شد تا وی در رابطه با بسته‌های الحاقی این بازی و نسخه نینتندو سوییچ بازی Skyrim اطلاعاتی را در اختیار علاقمندان قرار بدهد. ابتدا مشخص شد که شما در اسکایریم می‌توانید در نقش لینک (شخصیت اصلی بازی زلدا) بازی کنید. سپس تریلری از اولین بسته الحاقی بازی با نام The Master Trials پخش شد و بلافاصله پس از آن، از DLC دوم بازی با نام The Champions’ Ballad رونمایی شد. در انتها نیز مشخص شد که بسته الحاقی اول بازی در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) و بسته الحاقی دوم در فصل تعطیلات سال ۲۰۱۷ برای کنسول سوییچ عرضه خواهد شد. نکته جالب این بود که این بسته‌های الحاقی برای نسخه Wii U بازی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت و این تنها بخشی از استریم بود که به دیگر کنسول خانگی نینتندو نیز اشاره شد. در انتها نیز اونوما مشخص کرد که چهار قهرمان بسته الحاقی دوم بازی، به صورت amiibo (عروسک‌های نینتندو) در دسترس قرار خواهند گرفت.

Nintendo E3 2017

دوباره نوبت به رجی رسید و وی در رابطه با برنامه‌های نینتندو در نمایشگاه E3 امسال صحبت‌هایی کرد و اطلاعاتی در رابطه با تورنومنت‌های بازی‌های Arms، Splatoon 2 و Pokken که قرار است در غرفه‌های نینتندو برگزار شوند، به بینندگان ارائه کرد. سپس نوبت به یکی دیگر از بازی‌های انحصاری نینتندو سوییچ رسید که این‌بار با همکاری یوبیسافت ساخته شده بود و آن بازی چیزی نبود جز Mario+Rabbids Kingdom Battle. بازی‌ای که در جریان کنفرانس یوبیسافت رونمایی شد. در این بخش، ما ویدیویی از ایو گیلمو، مدیر عامل یوبیسافت را مشاهده کردیم که در رابطه با این بازی اطلاعاتی ارائه کرد. در بخش بعدی، نوبت رسید به یکی از سورپرایزهایی که در تریلر اول مراسم مشاهد کردیم. تریلری از بازی Rocket League روی نینتندو سوییچ پخش شد و پس از آن دو نفر از اعضای استودیو سایانیکس، توضیحاتی در رابطه با نسخه سوییچ بازی خود ارائه دادند. نسخه سوییچ بازی، دارای محتوای انحصاری برای سوییچ خواهد بود. اما جذاب‌ترین قابلیت نسخه سوییچ بازی، این است که شما می‌توانید با بازیکنان دیگر پلتفرم‌ها نیز بازی کنید. این بازی نیز قرار است که در فصل تعطیلات سال ۲۰۱۷ برای سوییچ عرضه شود و تمام بسته‌های الحاقی و محتوایی که تا به حال برای بازی عرضه شده است، در نسخه سوییچ بازی قرار دارد.

اما نمایش آخر استریم اسپات‌لایت نینتندو، مربوط به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های آنها یعنی Super Mario Odyssey بود. در این تریلر طولانی از بازی، ما شاهد چشم‌انداز وسیع سازندگان برای بازی بودیم. از دوران دایناسورها تا دنیای مدرن امروزی، همه و همه در بازی حضور دارند و شما با استفاده از کلاه ماریو، می‌توانید کنترل هرچیزی را که بخواهید، به دست بگیرید. با توجه به نمایشی که از بازی ارائه شد و ویدیوهای گیم‌پلی منتشر شده از بازی، این نکته کاملا مشهود است که نینتندو یک بازی فوق‌العاده جاه‌طلبانه را برای کنسول خود توسعه داده است. در انتها نیز مشخص شد که بازی در تاریخ ۵ آبان عرضه خواهد شد. پس از این نمایش بود که استریم نینتندو اسپات‌لایت به طور رسمی تمام شد و نینتندو در مدت ۳۰ دقیقه، بازی‌های بسیار زیادی را برای کنسول جدید خود معرفی کرد.

بازی‌هایی که قرار است تا پایان سال ۲۰۱۷ برای سوییچ عرضه شوند، همه روی کاغذ توانایی تبدیل شدن به یک اثر فوق‌العاده را دارند

از زمانی که سوییچ عرضه شد، نینتندو قول داده بود که به صورت مداوم، بازی‌های فوق‌العاده‌ و خوبی را برای کنسول خود عرضه کند و به جای عرضه ۵ بازی فوق‌العاده در زمان عرضه، این بازی‌ها را با فاصله یکی دو ماه در دسترس قرار بدهد. تا به اینجا Zelda و Mario Kart عرضه شده‌اند و تابستان امسال هم Arms و Splatoon 2 عرضه خواهند شد و با توجه به نمایشی که در E3 از این شرکت دیدیم، می‌بینیم که تا پایان سال ۲۰۱۷، بازی‌های فوق‌العاده زیادی قرار است برای سوییچ عرضه شوند. Super Mairo Odyssey، Mario Rabbids Kingdom Battle، Xenoblade Chronicles 2، Rocket League و بازی‌های دیگری که قرار است تا پایان سال ۲۰۱۷ عرضه شوند، همه روی کاغذ توانایی تبدیل شدن به یک اثر فوق‌العاده را دارند و نینتندو حداقل تا پایان سال ۲۰۱۷، به قول خود عمل خواهد کرد. از طرف دیگر بازی‌هایی که برای سال ۲۰۱۸ برای این کنسول برنامه‌ریزی شده است مانند Kirby و Yoshi و بازی‌هایی که هنوز در حال طی کردن مراحل اولیه ساخت خود هستند مانند Metroid Prime 4 و بازی نقش‌آفرینی پوکمون، همه نوید این را می‌دهند که نینتندو با تمام قوا در حال پشتیبانی از کنسول جدید خود است و با توجه به نمایش آنها در E3 2017، می‌توان تا حد بسیار زیادی به آینده این کنسول امیدوار شد. نینتندو نشان داد که برای برگزاری یک کنفرانس موفق، نیازی به سالن‌های بزرگ و مدت زمان طولانی نیست و شما می‌توانید با یک ویدیو نیم‌ساعته از پیش ضبط شده، به یکی از موفق‌ترین کنفرانس‌های خبری هر نمایشگاهی تبدیل شوید. اگر نینتندو با همین روش به پشتیبانی خود از سوییچ ادامه دهد، موفقیت فوق‌العاده این کنسول به هیچ‌وجه دور از ذهن نخواهد بود.

zoomg

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *