نام فیلم فروش امروز بودجه – million فروش کل تعداد روز  موسیقی متن
Jumanji: Welcome to the Jungle Jumanji: Welcome to the Jungle $10,060,000 $90 $284,260,909 26 موسیقی متن
The Post The Post $5,965,000 $50 $23,789,237 24 موسیقی متن
The Greatest Showman The Greatest Showman $4,325,000 $84 $95,253,868 26 موسیقی متن
Star Wars: The Last Jedi Star Wars: The Last Jedi $4,269,000 $592,347,584 31 موسیقی متن
The Commuter The Commuter $3,997,000 $84 $13,700,000 3 موسیقی متن
Insidious: The Last Key Insidious: The Last Key $3,923,000 $10 $48,691,140 10 موسیقی متن
Paddington 2 Paddington 2 $3,910,000 $50 $10,900,000 3 موسیقی متن
Proud Mary Proud Mary $2,825,000 $14 $9,925,000 3 موسیقی متن
Pitch Perfect 3 Pitch Perfect 3 $2,032,000 $45 $94,983,225 24 موسیقی متن
Darkest Hour Darkest Hour $1,398,000 $35,684,552 54 موسیقی متن

بارش سنگین برف در ایالت تنسی که تعطیلی چندین سالن سینما در منطقه نشویل را در پی داشت، موجب کاهش فروش بلیت در آخر هفته «مارتین لوتر کینگ» نشد. فیلم «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» (Jumanji: Welcome to the Jungle) استودیوی سونی با فروش کم نظیر 12.2 میلیونی در روز شنبه، در هفته چهارم اکران بسیار فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و در مجموع 34.3 میلیون دلار فروخت تا فروش داخلی این فیلم با ستاره‌هایش «دووین جانسون»، «جک بلک»، و «کوین هارت» به 291 میلیون دلار برسد. در صورتی که فروش این فیلم از فروش 304 میلیونی «اسکای‌فال» عبور کند، بدون احتساب چندگانه «مرد عنکبوتی»، پرفروش‌ترین فیلم غیرانمیشنی استودیوی سونی لقب می‌گیرد. سه فیلم اول چندگانه «مرد عنکبوتی» با کارگردانی «سام رایمی» و نیز فیلم اخیر «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» مارول (334.2 میلیون دلار) پرفروش‌ترین آثار تاریخ استودیوی سونی به شمار می‌روند.

استودیوی فاکس هم این هفته به علت فروش فوق‌العاده 22.2 میلیونی فیلم «پُست» در بیش از 2819 سالن نمایش از یک سو و همین‌طور عبور فیلم موزیکال «بزرگ‌ترین شومن» از فروش داخلی 100 میلیون دلاری از طرف دیگر از وضعیت رضایت کامل دارد. وب‌سایت تحلیلی «رلیش میکس» گزارش می‌دهد که به دنبال دریافت نمره A از «سینمااسکور»، فیلم «پُست» با بازی «مریل استریپ» و «تام هنکس» در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام بر سر زبان‌ها افتاده است و سینماروها بازی‌های درخشان بازیگران را به هنگام خروج از سینما می‌ستایند. برخی افراد دیگر نیز فیلم «پُست» را با حوادث و رویدادهای امروزی مانند اخبار کذب و ساختگی، روی کار آمدن رئیس جمهوری غیرقابل پیش‌بینی، فلسفه آزدی ادیان و شایعات و اخباری که از هالیوود به گوش می‌رسد مقایسه می‌کنند. فاکس همچون دو فیلم مدعی اسکار دیگرش «بازگشته» (The Revenant) و «هویت پنهان» (Hidden Figures)، «پُست» را در ایام تعطیلات سال نو به صورت محدود روی پرده برد. انتظار می‌رود در هفته‌های آینده مخاطبین جوان‌تر برای دیدن این فیلم به سینما کشانده شوند.

فیلم اکشن «مسافر» (The Commuter) استودیوی لاینزگیت با بازی «لیام نیسن» هم این هفته به صورت گسترده اکران شد و با فروش 16 میلیون دلاری در طول 4 روز اکران در رتبه سوم جدول قرار گرفت. چنین فروشی را استودیو در مورد «مسافر» پیش‌بینی کرده بود اما کارشناسان در پیش‌بینی فروش «پدینگتون 2» (Paddington 2) و «ماری سرفراز» (Proud Mary) به خطا رفتند. «مسافر» همچون «فرار در سراسر شب» (Run All Night) دیگر پروژه‌ مشترک «لیام نیسن» با «ژاومه کویت-سرا» کارگردان، می‌تواند فروش خود را تا دو برابر افتتاحیه یعنی چیزی در حدود 30 میلیون دلار افزایش دهد. برخی حتی معتقدند که احتمال افزایش فروش فیلم تا سه برابر افتتاحیه مثل فیلم «ناشناخته» (Unknown) و «بی‌وقفه» (Non-Stop) هم وجود دارد. یک فیلم اکشن در مقیاس «مسافر» باید نیم‌نگاهی هم به بازار نمایش خانگی داشته باشد. فروش اثر به شبکه‌های تلویزیونی کابلی و ماهواره‌ای هم می‌تواند 11 میلیون دلار دیگر به استودیو بازگرداند و در صورتی که فروش فیلم در سینما از 43 میلیون دلار عبور کند، سازندگان می‌توانند نفسی به راحتی بکشند. تا زمانی که مخارج تبلیغات و پخش فیلم حاصل نشود، استودیو نمی‌تواند به سوددهی فکر کند.

فیلم «مسافر» در آن سوی مرزهای آمریکا عملکرد خوبی دارد و در کشور آلمان در اولین هفته اکرانش 2.3 میلیون دلار فروخته و در رتبه دوم جای گرفته است. این فیلم با فروش 624 هزار دلاری در کشور هلند در جایگاه اول جدول ایستاده است و 25 درصد این فروش به سالن‌های آیمکس اختصاص دارد. فیلم‌هایی که حاصل همکاری کویت-سرا و نیسن بوده‌اند همواره بیش از نیمی از درآمد خود را از بازارهای خارجی به دست آورده‌اند. فیلم «فرار در سراسر شب» 63 درصد فروش 71.6 میلیونی خود را مدیون فروش خارجی است و «بی‌وقفه» نزدیک به 59 درصد از فروش 222.8 میلیونی‌اش را از فروش در خارج از آمریکای شمالی حاصل کرده است. «مسافر» هفته آینده در کشورهای استرالیا، بریتانیا، و آمریکای لاتین روی پرده می‌رود و در ماه مارس در کشور چین عرضه خواهد شد. لاینزگیت بازاریابی خود برای «مسافر» را از مهرماه گذشته آغاز کرد و در طول تمامی بازی‌های NFL در روزهای یکشنبه به پخش تریلر دو دقیقه‌ای فیلم اقدام کرد. فاکس همچون آخرین قسمت از فیلم «ربوده‌شده» (Taken)، از یکی از فوق‌ستاره‌های لیگ NFL در سکانسی از «مسافر» استفاده کرد.

انیمیشن «پدینگتون 2» استودیوی برادران وارنر با فروش 4.6 میلیونی در روز شنبه و افزایش 94 درصدی بلیت‌فروشی نسبت به روز جمعه شرایط مساعدتری دارد، اما با فروش آخرهفته 14.5 میلیون دلاری نتوانست انتظارات استودیو را برآورده کند. طبق شنیده‌ها فروش 20 میلیونی فیلم در افتتاحیه می‌توانست برای آن یک شروع ایده‌آل باشد. فیلم در جلب نظر سینماروها موفق بوده و به همین سبب قادر است فروش خود را تا سه برابر افتتاحیه برساند. یافتن زمان مناسب برای اکران فیلم‌های انیمیشن این روزها بسیار دشوار است و آخر هفته «مارتین لوتر کینگ» که از دیر باز فرصت مناسبی برای اکران آثار خانوادگی بوده، مجالی بود که از چشم برادران وارنر دور نماند.

فیلم «ماری سرفراز» استودیوی سونی و اسکرین جمز نیز با وجود فروش 12 میلیونی خود در طول اکران چهار روزه‌اش، هنوز شرایط نامساعدی دارد. اسکرین جمز با «تاراجی هانسون» پیش از این آثار پرفروشی مثل «No Good Deed» را اکران کرده است. آن فیلم در سال 2014 در افتتاحیه 24.2 میلیون دلار فروخت و اول شد. این هفته فیلم «توطئه آمیز: کلید آخر» نیز پس از 11 روز اکران به فروش 50 میلیونی رسید. هفته آینده برادران وارنر فیلم «12 Strong» را در بیش از 2900 سالن روی پرده می‌برد، اس‌تی‌اکس « Den of Thieves » را در 2400 سالن به نمایش درمی‌آورد و رودساید فیلم رومنس « Forever My Girl » را عرضه می‌کند. فیلم درام « Hostiles » نیز با بازی «کریسشن بیل» و «بن فاستر» در بیش از 3000 سالن سینما به نمایش درخواهد آمد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *