انجام بازی‌های ویدیویی با دوستان در اوقات فراغت چه در فضای آنلاین یا در جمع‌های خانگی لذتی دارد که تقریبا هیچ گِیمری آن را با سرگرمی دیگر عوض نمی‌کند. با این حال هنگام انتخاب عناوین موجود در این زمینه که به سبک co-op (بازی‌های گروهی) مشهور هستند، می‌بایست با دقت فاکتورهای لازم را در نظر گرفت تا در کنار هم خاطره خوشی را رقم بزنید.

برای کسب بهترین تجربه از چنین سبکی، بازی ویدیویی می‌بایست برای بازیکنی که گیمر حرفه‌ای نیست، ساده باشد و در عین حال خلاقیت و ابتکار او را به چالش بکشد. در نظر گرفتن این نکات برای توسعه دهندگان بازی کار ساده‌ای نیست و عناوینی هستند که خیلی از این موارد را رعایت نمی‌کنند.

در ادامه به معرفی 10 بازی برتر در سبک co-op می‌پردازیم تا بتوانید انتخاب صحیح و کاملی در این انتخاب اینگونه بازی‌ها داشته باشید.

Portal 2

%db%b1

بازی خلاقانه شرکت Valve در سبک پازل اول شخص بسیار مورد توجه قرار گرفته‌ است، به طوری‌که در بخش تک‌نفره نیز طرفداران خاص خود را دارد، اما اوج تجربه واقعی از این بازی هنگامی است که بخش چند نفره co-op آن را انتخاب می‌کنید و با مجموعه عظیمی از معماهای متفاوت روبه‌رو می‌شوید. باید گفت که به وضوح همه این معماها با عشق و نهایت ابتکار طراحی شده‌اند و به ساخت عنوان بزرگی برای آن کمک کرده‌اند.

دلایل زیادی برای علاقه‌مند شدن به پورتال۲ وجود دارد: نبوغ معماها، کمدی کنایه‌آمیز از GLaDOS و شخصیت‌های جالب از جمله این موارد هستند.

در صورتی که این بازی را از طریق شبکه استیم انجام دهید، بیش از 60 هزار معمای اضافه ایجاد شده توسط کاربران در اختیارتان قرار می‌گیرد. بنابراین به پایان رساندن این بازی تا زمانی ادامه خواهد داشت که دست از بازی کردن با آن بکشید!

Left 4 Dead 2

%db%b2

کمپانی Valve به خوبی ارزش تولید بازی‌های چند نفره را درک کرده‌‌ و نتیجه آن قرار گرفتن ۲ عنوان در لیست برترین بازی‌های تاریخ در این زمینه شده‌ است. بازی Left 4 Dead تجربه درخشانی از سرگرمی و مهارت طراحی را به شما ارایه می‌کند و این موضوع با عرضه نسخه دوم از آن به تکامل رسید تا در فاکتورهای مختلف به ویژه هوش مصنوعی شاهد شاهکار دیگری باشیم.

بخش چند نفره این بازی به گونه‌ای است که برای پیمودن حرکت بعدی نیازمند اراتباط مداوم با بازیکنان دیگر هستید. این ویژگی زمانی جالب‌تر می‌شود که در حالت تن‌به‌تن با زامبی‌های خون‌آشام درگیر می‌شوید! در اینجا دسته‌ای از دوستان شما در نقش شکارچی ظاهر می‌شوند و عده دیگر آلوده به ویروس هستند. البته باید گفت که بازی کردن چند نفره این عنوان با دوستان تاثیرات زیادی را روی ذهن شما می‌گذارد، به طوری که حتی ممکن است روابط دوستانه‌تان را هم تغییر دهد!

Super Mario 3D World

%db%b3

نینتندو همیشه حساسیت خاصی را روی کیفیت ساخت سری بازی‌های ماریو خرج کرده‌ است تا بتواند همچنان این عنوان محبوب را بالا نگه دارد.

طراحی مراحل مثل همیشه درجه یک بوده و به وسیله تکنیک‌های دیگر، گیم‌پلی با ارایه بخش جدیدی از ابتکار و خلاقیت تقویت شده‌است. این موارد گزینه‌هایی را دراختیار می‌گذارند که شاید هرگز نیازی به آن‌ها پیدا نکنید، اما پس از کسب تجربه اولیه از بازی، به این نتیجه خواهید رسید که ادامه کار بدون آن‌ها غیرممکن است.

Borderlands 2

%db%b4

جالب، خنده‌دار و به درد بخور برای سبک co-op، دقیقا چیزهایی هستند که شما انتظار دارید و می‌توانید همه آ‌ن‌ها را یک‌جا در Borderlands 2 ببینید.

قابلیت جالب موجود در بازی این است که می‌توانید به وسیله تقسیم نمایشگر، هم‌زمان با دوستان خود به طور آنلاین و همچنین به شکل لوکال بازی کنید. این ویژگی بعد از مدتی خسته‌کننده می‌شود و می‌توان گفت یک حالت غیراستاندارد بین بازی‌ها به حساب می‌آید، اما این تنها نکته‌ای نیست که Borderlands 2 را از سایر عناوین متمایز می‌کند. گزینه‌های مختلف برای چگونگی ادامه بازی و انتخاب کلاس‌های گوناگون، تجربه خاص از این سبک را برای شما فراهم می‌کند. می‌توانید در نقش یک پزشک مجهز به تفنگ دوربرد کنار دوستی قرار بگیرید که از اسلحه سنگین و سپر بادوام استفاده می‌کند. هر دوی شما مهارت‌های خاص خود را دارید و همین باعث خواهد شد تا  کار گروهی به بهترین نحو انجام بشود و پیروزی شیرینی را بدست آورید.

Dungeon Defenders

%db%b5

اگر به دنبال سبک‌های قدیمی هستید، باید بگوییم که گزینه‌های محدودی برای شما وجود دارد و به سختی می‌توانید عنوانی در سبک دفاعی را پیدا کنید که از این بازی بهتر باشد.

اجازه ندهید تا گرافیک کارتونی گولتان بزند. این بازی برای شما اعتیادآور خواهد بود. ترکیبی از سبک کلاسیک دفاع از قلعه و RPG به همراه شوتر اول شخص، Dungeon Defenders را در جایگاهی قرار می‌دهد که بازیکن آن می‌تواند به سرعت مجذوبش شود.

شما و حداکثر ۳ نفر از دوستانتان کاراکترهایی را از کلاس‌های معمولی برمی‌دارید و در کنار هم برای حفاظت از Eternia Crystals در برابر اجنه‌ها، اورک‌ها و موجودات خشمگین دیگر مبارزه می‌کنید. اگرچه سبک این بازی ممکن است به مرور تکراری شود، ولی ریتم دنبال‌کننده توسط آن به گونه‌ای است که بازیکن را وفادار نگه می‌دارد.

Gunstar Heroes

%db%b6

این شوتر کلاسیک بزن دررو در بخش انفرادی بسیار خوش می‌درخشد، با این حال آن را می‌توان یکی از به یادماندنی ‌ترین بازی‌های عصر 16بیتی به حساب آورد. طراحی و توسعه Gunstar Heroes پیش از این برای Sega Genesis صورت گرفته‌بود و چند سال قبل انتشار مجدد آن برای پلتفرم‌های جدید و استیم انجام پذیرفت.

Rayman Legends

%db%b7

پس از انتشار در سال 2013، از Rayman Legends به عنوان یکی از برترین بازی‌های سبک پلتفرمر در طول تاریخ تقدیر شد. منتقدان جنبه‌های مختلفی از این بازی را مورد ستایش قرار داده‌اند که از جمله آن‌ها گرافیک، کنترل خوب، موسیقی و عدم تقلید را می‌توان نام برد. زمانی که تجربه بازی کردن این عنوان را کسب کنید، به صداقت این موضوع پی خواهید برد.

شما به همراه حداکثر 4 نفر از دوستانتان می‌توانید در یک اتاق قرار بگیرید و شخصیت خود را به سرزمین‌های زیبای دنیای ریمن هدایت کنید و در این راه از سد دشمنان خطرناک عبور کنید. مبارزه با باس‌ها از خلاقیت بالایی برخوردار است، به طوری که محدودیت‌های تعریف شده برای گیم‌پلی دو بعدی و سه بعدی را به چالش می‌کشد. هیچ مرحله‌ای در Rayman Legends وجود ندارد که مسئولیت جدید و جالبی را در اختیار شما نگذارد.

Rayman Legends ساده، زیبا، دلفریب و فوق‌العاده است و آن را به همه گروه‌های سنی پیشنهاد می‌کنیم.

Red Dead Redemption

%db%b8

باوجود اینکه قسمت پایانی آن به تازگی اعلام شد، اما هنوز هم برای بازگشت به غرب وحشی دیر نیست. حالت co-op تمام قابلیت‌های لازم ذکر شده در عناوین فوق را شامل می‌شود، اما نکته‌ دیگر این بازی، داستان اصیل و با کیفیت آن است. کجا می‌شود خود را در نقش گاوچران خشنی دید که در کنار شخصیت‌های دیگر به میدان نبرد می‌رود؟

Journey

%db%b9

اگر شما و دوستانتان به دنبال تجربه تازه‌ای از بازی‌های ویدیویی هستید، سبک چندنفره و یکتای Journey گزینه‌ای است که می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. داستان این بازی به خوبی روایت می‌شود و طی آن با مسافران دیگر از کوه‌های شگفت‌انگیز صعود می‌کنید. انتخاب اینکه بخواهید با آن‌ها در تعامل باشید و توسط علایم و صداهای بیگانه صحبت کنید یا به صورت انفرادی بازی کنید، در اختیارتان گذاشته شده‌است. بعضی از طرفداران این بازی حالت co-op آن را نمی‌پسندند و این مورد به سلیقه شما بستگی دارد. با این حال مطمئن باشید که تجربه کردن این بازی برای شما لذت‌بخش خواهد بود و حتما آن را پیشنهاد می‌کنیم.

Minecraft

%db%b1%db%b0

تجربه کاملی از سبک‌ co-op را می‌توان در ماینکرافت مشاهده کرد. تنها هدف در این بازی سرگرمی با دوستان و زندگی کردن در utopia نیست. در ماینکرافت می‌توانید به ساختن برج‌های برافراشته تا آسمان مشغول شوید یا زمین‌ را حفر کرده و مزرعه‌ای برای خود دست و پا کنید. این امکان وجود دارد که سلاح‌های دستی برای خود تهیه کنید و با افراد دیگر مبارزه نمایید. با همه این‌ها قادر هستید تا با تعداد نامحدودی از دوستان‌تان برای پیش بردن بازی همکاری کنید. مراقب باشید که هنگام جدا شدن از دنیای این بازی و ورود به دنیای واقعی پیرامون خود ساختارهای دیده‌شده درآن را انطباق ندهید.

آی تی رسان

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *