نکسوس 6P یک گوشی بسیار محبوب بود و گوگل باید دوباره به فکر بازگرداندن برند نکسوس باشد. گوشی‌های گوگل نیز بسیار محبوب هستند و از زمانی که گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL به بازار راه یافتند تاکنون فروش خوبی را تجربه کرده‌اند.

حال گفته می‌شود نکسوس 6P و نکسوس 5X نسبت به گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL رقم فروش بالاتری داشته‌اند، این موضوع باعث شده است که گوگل به فکر تجدیدنظر در مورد ارزش محصولات خود بیفتد!

موفقیت بیشتر برند نکسوس نسبت به گوشی‌های پیکسل

به نظر می‌رسد نکسوس 6P و نکسوس 5X بطور مرتب آپدیت‌های امنیتی خود را دریافت می‌کنند اما فعلا این گوشی‌های پیکسل هستند که اهمیت خاصی یافته‌اند.

بد نیست بدانید گوشی‌های پیکسل گوگل در سال 2016 مورد ستایش زیادی مخصوصا از نظر عملکرد دوربین قرار گرفتند.

برند نکسوس

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد طرح آپدیت دو ساله خود برای پشتیبانی از نکسوس 6P و نکسوس 5X که دارای سخت افزار قدیمی هستند را قطع کند.

همانطور که این کمپانی در رویدادی در اکتبر 2016 اعلام کرد به تدریج پشتیبانی خود را از برند نکسوس با کاهش انتشار آپدیت‌های امنیتی برای این گوشی‌ها قطع خواهد کرد.

جالب اینجاست که گوگل همچنان به این تصمیم خود عمل نکرده است و اندروید نوگات 7.1.1 برای گوشی‌های نکسوس به همراه ویژگی‌های جدید منتشر شد.

اخیرا نیز گفته شد که نسخه بتا اندروید 7.1.2 برای نکسوس 6P در دسترس قرار خواهد گرفت که مشابه سایر آپدیت‌ها برای رفع باگ و بهینه سازی منتشر خواهد شد.

آیا نکسوس زنده می‌شود؟

برند نکسوس

این موضوع باعث شد طرفداران سرسخت برند نکسوس باور کنند که گوگل قصد دارد یک بار دیگر تولید این اسمارتفون‌های موفق را آغاز کند. به هر حال هنوز هیچ اعلام رسمی مبنی بر تولید مجدد گوشی‌های نکسوس وجود ندارد.

حقیقت این است که گوشی‌های پیکسل گوگل نتوانسته‌اند محبوبیت نکسوس 6P را بدست آورند و این گوشی هنوز هم یک الگوی قدرتمند از پیکره واقعی یک گوشی اندرویدی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر گوشی‌های پیکسل نخستین تجربه گوگل هستند و مشکلاتی از جمله مشکل لنز دوربین این موضوع را اثبات می‌کند.

گوشی‌های نکسوس 6P و نکسوس 5X هوشمندانه ساخته شدند و انتخاب کسانی شده‌اند که به دنبال تجربه اندروید خالص هستند. در حقیقت  نکسوس 6P و نکسوس 5XX مفهوم متفاوتی از اندروید و دوره شکوه اسمارتفون‌ها را ارائه دادند.

برند نکسوس

مسئول بخش سخت افزاری گوگل، Rick Osterloh، اعلام کرد که گوگل پیکسل 2 یک گوشی رده بالا خواهد بود و خبری از یک مدل ارزان‌تر نیست.

این گوشی جدید گوگل احتمالا در فصل پاییز رونمایی خواهد شد اما به این معنا نیست که شاهد رونمایی یک مدل نکسوس با قیمتی کمتر خواهیم بود.

هدف اصلی گوشی‌های پیکسل و نکسوس گسترش سیستم عامل اندروید است اما اینکه کدام گوشی بهتر خواهد توانست این وظیفه را انجام دهد موضوعی است که گوگل بهتر می‌داند.

هات اب نیوز

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *