در این مطلب نگاهی خواهیم انداخت به اطلاعات جمع آوری شده توسط گیم شات از بازی Uncharted: Lost Legacy که یکی از مورد انتظارترین عناوین تابستانی به شمار می‌رود. با ما در ادامه همراه باشید.

زمانی که اولین تیزر از بازی Uncharted 4: A Thief’s End منتشر شد، خیلی‌ها بر این باور بودند که عنوان مذکور اختتیامیه‌ای بر جهان این دزدان دوست‌داشتنی خواهد بود. راستش تا اواخر سال گذشته هم تقریبا چنین تصوری میدان‌داری می‌کرد و کمتر کسی می‌توانست رویایی از یک اثر جدید متعلق به جهان Uncharted را متصور شود آن هم یک نسخه انحرافی که تقریبا همزمان با انتشار رسمی Uncharted: A Thief’s End در دست تولید قرار داشت. البته از ماه‌ها قبل و پیش از رونمایی رسمی Uncharted: Lost Legacy شواهد خبر از یک بسته‌الحاقی متعلق به آخرین شماره از ماجراجویی‌های نیتن دریک می‌داد، اما گویا این گره ظاهرا کور قرار نبود به این سادگی‌ها باز شود. تمام این اتفاقات منجر به ظهور نام Uncharted: Lost Legacy شد. نامی که حالا از آن به عنوان آخرین دستاورد استودیوی ناتی داگ یاد می‌شود؛ استودیویی که به واقع بزرگ‌ترین نقطه قوتش، نداشتن نقطه ضعف است. بیایید در این فرصت نگاهی به تمامی اطلاعات جمع‌آوری از بازی Uncharted: Lost Legacy بیندازیم.

توجه: برخی از مطالب و نکات گفته شده در این مقاله ممکن است برای مخاطب گیم شات حکم اسپویل را داشته باشد. پس اگر تا به این لحظه موفق به تجربه نسخه چهارم نشده‌اید و نمی‌خواهید که بسیاری از جزئیات Uncharted: Lost Legacy برایتان فاش شود، از خواندن این مطلب صرف نظر کنید.

Uncharted: Lost Legacy در مقایسه با نسخه‌های قبلی، محتوای بیشتری ارائه می‌کند

شاید بهترین خبر برای طرفداران مجموعه بازی‌های Uncharted درحال حاضر این باشد که Uncharted: Lost Legacy در مقایسه با نسخه‌های قبلی خود به گفته تیم سازنده بیشترین سطح از محتوا را ارائه می‌کند. پس باید نتیجه‌گیری کرد که بازی Uncharted: Lost Legacy صرفا یک بسته الحاقی یا چیزی شبیه به آن نیست و تقریبا به اندازه نسخه چهارم وسعت و گیم‌پلی ارائه می‌کند. چه بسا که وسعت و ابعاد برخی لوکیشن‌ها از نسخه چهارم به مراتب بیشتر و پرجزئیات‌تر است و تا حدودی پیشرفت‌ها و تغییرات بصری قابل توجهی در محیط‌های بازی اعمال شده است. مهم نیست که تا چه اندازه با محیط‌های بزرگ و پویایی رو به رو باشیم؛ طبق گفته یکی از کارگردانان بازی، آقای Kurt Margenau، در پیش‌برد مراحل بازیکنان حق انتخاب خواهند داشت. این یعنی بازی Uncharted: Lost Legacy در عین خطی بودن، آزادی عمل قابل توجهی به بازیکنان می‌دهد و البته که در حال حاضر برای قضاوت کردن کمی زود است. بازی Uncharted: Lost Legacy علاوه بر معرفی برخی از شخصیت‌های جدید، مجموعا سه کاراکتر محوری دارد که داستان را در کنار آن‌ها پیش خواهید برد. شخصیت‌های کلویی (Chloe)، نادین (Nadine) و آساو (Asav) که به ترتیب کلادیا بلک (Claudia Black)، لورا بیلی (Laura Bailey) و عثمان الای (Usman Ally) وظیفه صداپیشگی آن‌ها را بر عهده گرفته‌اند در Uncharted: Lost Legacy به عنوان شخصیت‌های اصلی داستان شناخته می‌شوند. کلویی نام همان کاراکتری است که پیش‌تر در نسخه دوم بازی با او ملاقات داشتیم و حالا به عنوان شخصیت اصلی ایفای نقش می‌کند. نادین نیز از شماره چهارم به دنیای Uncharted افزوده شد و حالا در جدیدترین نسخه حضور یافته است. شخصیت منفی داستان که Asav نام دارد، مردی جنگ طلب است و از نظر خصوصیات اخلاقی، ویژگی‌های مشابهی نسبت به آنتاگونیست نسخه چهارم بازی Uncharted دارد.

در جستجوی گنجینه به هندوستان سفر خواهید کرد

هدف و تارگت اصلی داستان در Uncharted: Lost Legacy گنجینه‌ای به اسم «عاج گانش» (Tusk of Ganesh) خواهد بود. ماجراجویی‌های نادین و کلویی بر سر یافتن این گنجینه شما را به مناطق کوهستانی هند می‌برد و بخشی از این محیط‌ها و تم کلی سرزمین نیز توسط ناتی‌داگ و در تریلری به تصویر کشیده شد. درست همانند نسخه چهارم، در Uncharted: Lost Legacy نیز همکاری دو نفره بخشی از گیم‌پلی را شامل می‌شود که امیدواریم مانند گذشته از هوش مصنوعی قابل توجهی بهره ببرد. داستان این بازی دقیقا شش ماه پس از پایان وقایع مرتبط با نسخه چهارم روایت می‌شود و حالا نادین و کلویی جدیدترین سفر خود را به سمت هندوستان آغاز کرده‌اند. مجموعا اطلاعات زیادی از بخش داستانی بازی منتشر نشده است، اما با توجه به نمایش‌های بازی می‌توان به کلیت آن امیدوار بود. اگر چه بازی Uncharted: Lost Legacy بر روی کاغذ همچنان یک نسخه مستقل و دست و پا شکسته از دنیای این دزدان دوست داشتنی محسوب می‌شود، اما بد نیست بدانید که این بازی از حیث محتوا چیزی فراتر از بسته الحاقی Left Behind و تقریبا دنیای کوچک‌تری نسبت به Uncharted 4: A Thief’s End ارائه می‌کند.

گیم پلی در Uncharted: Lost Legacy ارتقا یافته است

Uncharted: Lost Legacy برای آن که صرفا یک تکرار خالص نباشد و تحولش، علاوه بر خطوط داستانی شامل اجزای دیگر گیم‌پلی نیز شود، تغییراتی در سیستم کلی آن بوجود آورده است. مکانیزم‌هایی چون باز کردن درهای قفل شده، استفاده از سلاح‌های بی‌ صدا و عبور از سد دشمنان، بدون شلیک یک گلوله از ویژگی‌های جدید Uncharted: Lost Legacy محسوب می‌شوند که تا به حال لو رفته‌اند. این نشان می‌دهد که سری Uncharted در Uncharted: Lost Legacy بیشتر از هر زمانی بر جنبه مخفی کاری خود تکیه دارد و شما بر خلاف نسخه‌های گذشته، می‌بایست کمی در مصرف گلوله‌هایتان صرفه‌جویی کنید. از طرفی یک هوش مصنوعی همیشه همراه‌تان خواهد بود و در اکثر مراحل، Uncharted: Lost Legacy تمرکز ویژه‌ای بر روی همکاری دو نفره دارد. این یعنی قطعا کارایی هوش مصنوعی در بازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر به خوبی عملی نگردد، احتمالا کار دست طراحان بازی می‌دهد؛ چرا که سری Uncharted بیشتر از هر زمانی بر مقوله هوش مصنوعی تکیه کرده و در اکثریت مراحل روی آن حساب کرده است.

بازی تمرکز ویژه‌ای بر مخفی کاری و همکاری دو نفره دارد

درست است که آن جیپ معروف نسخه چهارم، احتمالا در Uncharted: Lost Legacy حضور نخواهد داشت اما این صرفا به معنی عدم وجود بخش رانندگی نیست. اتفاقا کاملا برعکس! به گفته سازندگان، بازی Uncharted: Lost Legacy در مقایسه با نسخه چهارم مراحل بیشتری در بخش رانندگی دارد و به نظر می‌رسد که بازیکنان باید خودشان را برای در دست گرفتن کنترل اتومبیل‌های جدیدی آماده کنند. کارگردان بازی، آقای Kurt Margenau در مصاحبه‌ای می‌گوید:

هدف ما قرار دادن گزینه‌ها و انتخاب‌هایی متنوع در مقابل بازیکنان است. بنابراین اگر بازیکنان بخواهند، بخش رانندگی در Uncharted: Lost Legacy حضور پررنگی خواهد داشت. آن‌ها می‌توانند بسیاری از مراحل بازی را بدون هیچ‌گونه درگیری به پایان برسانند و یا کاملا برعکس؛ آشوب بزرگی به پا کنند. همچنین با اضافه کردن برخی از مکانیزم‌ها، مانند باز کردن قفل و سلاح‌های بی‌ صدا، بخش مخفی کاری Uncharted: Lost Legacy روح تازه‌ای گرفته است.

Uncharted: Lost Legacy به صورت 4K اجرا می‌شود

برای آن‌هایی که توجه ویژه‌ای به جلوه‌‌های بصری و تعداد پیکسل‌های محیط دارند (!) باید بگویم که Uncharted: Lost Legacy به گفته ناتی داگ به صورت 4K اجرا می‌شود و همچنین، از تکنیک HDR برای پردازش تک تک سکانس‌های خود بهره می‌برد. از این رو بازی Uncharted: Lost Legacy در مقایسه با نسخه چهارم، کیفیت بصری نسبتا بهتری ارائه می‌کند. همچنین جزئیات محیط‌ها و اکوسیستم کلی بازی نیز نسبت به نسخه‌های قبلی بیشتر و دقیق‌تر طراحی شده است تا در مجموع بتوان با قاطعیت به جلوه‌های بصری دنیای Uncharted: Lost Legacy چراغ سبز نشان داد.

بازی Uncharted: Lost Legacy چهل دلار قیمت دارد!

خب بگذارید کمی چاشنی صداقت را بیشتر کنیم؛ قیمت چهل دلاری Uncharted: Lost Legacy برای یک ساخته مستقل کمی بیش از اندازه زیاد به نظر می‌رسد. این بازی که در ابتدا صرفا یک بسته الحاقی برای بازی Uncharted 4: A Thief’s End محسوب می‌شد، حالا به طور کاملا جداگانه به فروش می‌رسد و قیمتی معادل چهل دلار دارد. که در مقایسه با عناوین حاضر در بازار، تقریبا معادل یک بازی تریپل آ قیمت روی آن درج شده است. Uncharted: Lost Legacy از لحاظ قیمت هنگام عرضه‌اش، بهایی مساوی با ساخته‌ای مانند Recore و Ratchet and Clank دارد. لازم به ذکر است که عناوین مذکور در مقایسه با Uncharted: Lost Legacy محتوای بیشتری ارائه می‌کنند و از این نظر، هم قیمت بودن آن‌ها کمی جای تعمل دارد. البته این موضوع را هم فراموش نکنید که چهارمین نسخه از سری Uncharted که پایانی بر ماجراجویی‌های نیتن دریک محسوب می‌شود، در حال حاضر با قیمت 40 دلار فروش می‌رود و این قیمت دائمی شده است. لذا به نظر می‌رسد که بازی Uncharted: Lost Legacy نیز تقریبا محتوای یکسانی در مقایسه با نسخه چهارم ارائه کند.

Uncharted: Lost Legacy قریب به 10 ساعت گیم‌ پلی ارائه می‌کند

گیم‌ پلی بازی Uncharted: Lost Legacy طبق گفته سازندگان چیزی نزدیک به ده ساعت است که این مقدار در مقایسه با نسخه چهارم، تقریبا تفاوتی ندارد! بازی Uncharted 4: A Thief’s End چیزی معادل 14 ساعت گیم‌پلی ارائه می‌کند که بسته به نوع بازی کردن شما از 12 الی 16 ساعت متغیر است. Uncharted: Lost Legacy نیز آن طور که به نظر می‌رسد چیزی قریب به 10 ساعت گیم‌ پلی دارد و در بهترین حالت 8 ساعت و در سخت‌ترین شرایط 12 ساعت به طول می‌انجامد. طبیعتا در نمودار اعداد و ارقام، با یک بازی کاملا جدید رو به رو هستیم و این که از آن به عنوان یک نسخه مستقل یاد می‌شود به معنی کمیت پایین محتوایی که ارائه می‌کند نیست. مخاطب گیم شات بد نیست بداند که بسته‌ الحاقی Left Behind بازی The Last Of Us چیزی بالغ بر 3 ساعت گیم‌ پلی ارائه می‌کند که در بهترین حالت 2 و در سخت‌ترین شرایط 4 ساعت به طور می‌انجامد. اگر این بسته الحاقی را با بازی Uncharted: Lost Legacy مورد مقایسه قرار دهید، به وضوح متوجه خواهید شد که جدیدترین ساخته‌ ناتی داگ حداقل از این حیث محتوای قابل توجهی ارائه می‌کند. با این توصیفات آیا می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین ساخته‌های ناتی داگ به شمار آورد؟ برای پاسخ به این سوال باید کمی منتظر ماند.

نیتین دریک در Uncharted: Lost Legacy حضور نخواهد یافت

پس از اتمام آخرین ماجراجویی نیتن دریک، وداع با این دزد افسانه‌ای گنجینه‌ها کار را برای طرفداران خیلی سخت کرد. همان طور که از نام نسخه چهارم مشخص شده بود، بازی Uncharted 4: A Thief’s End نقطه‌ای بر پایان ماجراجویی‌های نیتن دریک محسوب می‌شد. پس از معرفی بازی Uncharted: Lost Legacy خیلی‌ها پنداشتند که نیتن دریک حداقل برای لحظاتی می‌تواند در این نسخه نقش آفرینی کند. اما خبر بد این است که نیتن دریک در بازی Uncharted: Lost Legacy حتی به صورت افتخاری نیز حضور نخواهد یافت و باید گفت که دیگر شاهد حضور او در دنیای Uncharted نخواهیم بود؛ مگر آن که در آینده‌ای دور استودیوی ناتی داگ تصمیم بر بازگردانی این شخصیت بگیرد که در حال حاضر تصورش غیر ممکن به نظر می‌رسد. با تمامی این توصیفات، عدم حضور شخصیت محوری دنیای Uncharted در جدیدترین نسخه از بازی کمی ناراحت کننده به نظر می‌رسد، اما یقین داریم که در پشت صحنه اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.

تیم اصلی ناتی داگ بر روی این بازی فعالیت ندارد

شاید خیلی‌ها بر این باور باشند که نیل دراکمن و بروس استرلی (کارگردانان نسخه چهارم) بازی Uncharted: Lost Legacy را توسعه می‌دهد که این به خودی خود تصور غلطی است. مجموعه کارگردانی، نویسندگی و تک تک اجزای سازنده بازی Uncharted: Lost Legacy تیمی مستقل هستند که در استودیوی ناتی‌ داگ فعالیت دارند و پیش‌تر نیز در کسب موفقیت‌های این استودیو نقش موثری داشته‌اند. باید گفت که در حال حاضر تیم اصلی ناتی داگ مراحل پیش تولید بازی The Last Of Us Part 2 را توسعه می‌دهد و نیل دراکمن هیچ گونه فعالیتی در روند توسعه Uncharted: Lost Legacy ندارد. اگر چه فراموش نکنید که سازندگان جدیدترین نسخه از سری Uncharted، زیربنایی از نسخه چهارم این سری را در اختیار دارند و از حیث کیفیت آن چنان نمی‌توان ابراز نگرانی کرد.

در مجموع جدیدترین بازی از سری Uncharted تحت عنوان Uncharted: Lost Legacy در تاریخ 31 مرداد ماه به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 و با قیمت 40 دلار منتشر خواهد شد. باید تا تاریخ مشخص شده منتظر ماند و دید که آیا این نسخه مستقل می‌تواند موفقیت‌های Uncharted 4: A Thief’s End را تکرار کند یا خیر. در حال حاضر، سوال اصلی این است که چه کسی دلش یک ماجراجویی دلچسپ نمی‌خواهد؟ پس پیش به سوی هندوستان!

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *