اولین پیوند سر انسان روی یک جسد

یک پزشک معروف جنجالی ایتالیا در اظهارات خود گفته است که موفق شده اند نخستین پیوند سر انسان روی یک جسد در چین را انجام دهند و حالا دانشمندان آماده استفاده از این جراحی برای امتحان کردن روی یک انسان زنده می باشند.

پروفسور سرجیو کاناورو رئیس گروه نوروماژولاسیون (نوعی فرایند پزشکی که در آن یک عصب با کمک یک یا چند ماده شیمیایی جمعیت پراکنده ای از عصب ها را تنظیم می نماید) پیشرفته تورین امروز اعلام کرد که این عمل به سرپرستی دکتر ژیائوپینگ رن صورت گرفته که سال پیش عمل پیوند سر به بدن میمون را با موفقیت انجام داده است.

کاناورو در جریان کنفرانس خبری خود در وین اظهار داشت:

اولین پیوند سر انسان به بدن یک جسد انجام شد. گام بعدی پیوند سر به بدن فردی است که دچار مرگ مغزی شده است و به زودی نیز انجام می گیرد.

وی اظهار داشت که این عمل موفقیت آمیز توسط تیمی از دانشگاه پزشکی Harbin انجام شده و نشان می دهد که این تکنیک در اتصال دوباره ستون فقرات، عصب ها و رگ های خونی برای استمرار حیات دو بدن در کنار یکدیگر عملیاتی خواهد بود.

البته اشاره کنیم که طبق معمول این پزشک هیچگونه شواهد و مدارکی در اثبات ادعای خود مبنی بر انجام این عمل در چین ارائه نکرد اما وعده داد که در روزهای آتی این کار را انجام خواهد داد.

گفتنی است علیرغم ادعای آقای کاناورو مبنی بر انجام موفقیت آمیز عمل پیوند سر موش قبل از عمل اخیر، بسیاری از پزشکان نسبت به عواقب جبران ناپذیر چنین عملی در نتیجه عدم ناهماهنگی بدن با سر جدید هشدار دادند.

در هر حال کاناورو ادعا می کند که نخستین عمل سر روی بدن زنده در چین رخ خواهد داد زیرا تلاش هایش در آمریکا برای جلب حمایت نهادهای پزشکی این کشور از پروژه اش نافرجام مانده است.

او می گوید:

جراحی را برای جوامع پزشکی آمریکا توضیح دادم و از آنجایی که این مساله پرسش های بیولوژیکی و اخلاقی زیادی را مطرح می کرد آنها من را درک نکردند. حالا رئیس جمهور چین (ژی جیپینگ) قصد دارد بار دیگر این کشور را به شکوه و جلالش باز گرداند و آن را به یگانه ابرقدرت چهان بدل کند که من مطئنم می تواند.

اشاره کنیم که این پزشک هنوز هویت فرد گیرنده (سر) و اهداکننده (بدن) که دچار مرگ مغزی شده را فاش نکرده است اما در آوریل سال ۲۰۱۵ یک مرد روسی که از نوعی بیماری کشنده تحلیل برنده عضلات رنج می برد برای انجام این عمل اعلام آمادگی کرد.

Valery Spiridinov سی و سه ساله تایید کرد از اینکه سرش را منجمد کنند و بعد به یک بدن جدید (اهدا کننده) پیوند بزنند بسیار هراس دارد اما آماده است تا جانش را برای علم فدا کند.

تانی کال

دیجیاتو

  • چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟

    چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟ ازدواج فامیلی بع علت نزدیک بودن ژن طرفین به هم می تواند …
  • جوش صورت

    نشانه های جوش صورت

    نشانه های جوش صورت براساس سیستم سلامتی آیورودا و طب سنتی چینی، با توجه به نقشه‌ی صورت، مکا…
  • دندان

    درمان درد ریشه دندان

    درمان درد ریشه دندان یکی از بد ترین درد هایی که به سراغ انسان می آیند دندان درد است. اسن د…
  • سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد سیستم ایمنی بدن یک نوزاد تازه متولد شده، در ح…
  • دهان

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟ همشیه بوی بد دهان بر اثر مشکلات بهداشت دهان و دندان نمی باشد و …
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *