خانه ورزش اخبار ورزش تحلیل سایت AFC از بازی رفت پرسپولیس و لخویا؛ سرخپوشان تمام کننده نداشتند

تحلیل سایت AFC از بازی رفت پرسپولیس و لخویا؛ سرخپوشان تمام کننده نداشتند

0

در ادامه گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص این مسئله می خوانیم که چرا پرسپولیس در برابر لخویا نتوانست پیروز شود و دچار مشکل شد.

با وجودی که طی چند روز گذشته همه رسانه ها از پنالتی هدر رفته مهدی طارمی در دیدار برابر لخویا می گویند و آن را مهم ترین علت عدم پیروزی برابر این تیم قطری می دانند، اما نمایش سرخپوشان تهرانی در یک سوم پایانی بازی آنچنان ضعیف و نا امید کننده بود که شرایط کار برای این تیم در بازی برگشت در دوحه را بسیار مشکل ساخته است. در این میان، لخویا باز هم ثابت کرد که با صبر می توان به موفقیت های بیشتری دست پیدا کرد و عملکرد بهتری داشت. لخویا در دیدار رفت بازی فشرده ای ارائه کرد و همین عامل در کنار روز بد خط حمله پرسپولیس باعث شد تا نماینده قطر در بازی رفت بازنده از میدان خارج نشود.

پرسپولیس هم در پایان به تساوی بدون گل رسید و سومین کلین شیت این فصل خود در لیگ قهرمانان آسیا را به ثبت رساند. در این بازی سرخپوشان بیشتر مالک توپ بودند و حتی تعداد شوت های آنها دو برابر حریف قطری بود، اما با اینحال چنین برتری آماری باعث پیروزی و کسب نتیجه برای نماینده ایران نشد. مهدی طارمی و وحید امیری در این دیدار فرصت های خوبی را از دست دادند، البته نباید از عملکرد فوق العاده قاسم برهان هم به سادگی گذشت. با وجودی که پرسپولیس در دیدار رفت تیم برتر میدان بود و کیفیت بازی این تیم بالاتر از لخویا بود، اما عدم گلزنی و هدر دادن موقعیت های گلزنی توسط بازیکنان این تیم باعث شد تا شرایط برای این تیم در دیدار برگشت دشوارتر شود.

در مجموع، حدود ۴۲ درصد از بار بازی تهاجمی پرسپولیس به جناح راست این تیم متمایل بود؛ یعنی جایی که فرشاد احمدزاده تسلط کاملی بر توپ و این منطقه از زمین داشت. پرسپولیس از جناح چپ موقعیت های خوبی خلق کرد و در این منطقه از زمین هم به خوبی از فضا استفاده کرد و هم در مواقع لزوم منطقه بازی را تغییر می داد. وحید امیری در یک صحنه موقعیت بسیار عالی برای گلزنی را از دست داد، و حسین ماهینی هم دو بار با ارسال های بسیار خطرناک دروازه تیم لخویا را به شدت تهدید کرد. با حضور طارمی در نوک خط حمله پرسپولیس، بازی در عرض از برنامه های اصلی سرخپوشان در این دیدار بود و ۱۲ ارسال از جناحین بر روی دروازه لخویا داشت که ۲۵ درصد آن موفقیت آمیز بود.

اما مشکل اصلی پرسپولیس در این بازی این بود که یک تمام کننده در زمین نداشت.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *