«جیمز کامرون» علی‌رغم توقف فیلمبرداری امیدوار است که Avatar 2 به موقع اکران شود

انتظار برای دیدن دنباله‌ی «آواتار» به کارگردانی «جیمز کامرون» قرار است دسامبر سال ۲۰۲۱ پش از بیش از یک دهه به پایان برسد، اما حتی این تاریخ اکران هم قطعی نیست. فیلمبرداری دنباله‌های «آواتار» در ماه مارس به دنبال شیوع ویروس کرونا متوقف شد، اما کامرون علی‌رغم تأخیر به وجود آمده امیدوار است که فیلم طبق برنامه در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ اکران شود. این کارگردان در مصاحبه با مجله‌ی «امپایر» می‌گوید وقتی فیلمبرداری متوقف شد در حال آماده کردن خود برای سفر به نیوزلند بوده است.

کامرون در مورد توقف فیلمبرداری می‌گوید: «موانع زیادی برای ما ایجاد خواهد کرد. تمایل دارم که کار بر روی «آواتار» را ادامه دهم، اما در حال حاضر اجازه‌ نداریم. بنابراین همه‌چیز به حالت تعلیق درآمده. قرار بود در نیوزلند فیلمبرداری کنیم، اما برنامه‌ی ما به تأخیر افتاد. می‌کوشیم هر چه سریع‌تر به کارمان ادامه دهیم.»

خوشبختانه کمیسیون فیلم نیوزلند چند روز پیش اعلام کرد که در ماه می اجازه‌ی فیلمبرداری پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی را خواهد داد و به نظر می‌رسد که کامرون زودتر از تمامی پروژه‌های پرخرج هالیوودی دیگر به فیلمبرداری برگردد و به همین علت امیدوار است که «آواتار ۲» طبق برنامه اکران شود.

کامرون می‌گوید: «جنبه‌ی مثبت قضیه این است که نیوزلند به نظر در مهار ویروس موفق بوده و هدف آن‌ها نه کاهش بلکه ریشه‌کن کردن ویروس است، کاری که معتقدند با تدابیر شدید ردیابی و غربالگری انجامش می‌دهند. بنابراین این احتمال بالاست که فیلمبرداری پروژه‌ی ما چند ماه به تأخیر افتد اما باز هم می‌توانیم فیلم را به موقع اکران کنیم و این خبر خوبی است. همه‌ی عوامل – تمامی اعضای وتا دیجیتال و لایت‌استورم – تا جایی که امکان داشته باشد از راه دور به وظایف‌شان عمل می‌کنند. اما من می‌توانم دوربین‌های مجازی را مدیریت کنم و از این قبیل کارها، تا کمی تدوین را به پیش ببرم، اما این برای من چندان فوق‌العاده نیست.»

کامرون دسامبر گذشته گفته بود که فیلمبرداری موشن کپچر قسمت‌های دوم و سوم «آواتار» به پایان رسیده و تنها فیلمبرداری صحنه‌های لایو-اکشن باقی مانده است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *