مایکروسافت با ساخت ایکس‌باکس وان ایکس قصد دارد بخش خاصی بازار کنسول‌های خانگی را تصاحب کند و بر اساس صحبت‌های سازندگان مختلف، با قدرتمندترین کنسول از لحاظ سخت‌افزاری مواجه خواهیم شد.

ایکس‌باکس وان ایکس از تمامی دیگر کنسول‌ها و حتی بعضی از پی‌سی‌های میان‌رده قوی‌تر است و 12 گیگابایت رم GDDR5 دارد که 9 گیگابایت آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد. شاید برای شما سوال ایجاد شده باشد که مزیت این موضوع چیست؟

سایت گیمینگ‌بولت با «تام ویمباش» (Tom Wimbush)، طراح ارشد بازی Fable Fortune، مصاحبه‌ای داشته و او درباره قابلیت‌های رم ایکس‌باکس وان ایکس صحبت کرده است.

بر خلاف پی‌سی‌ها، معماری رم در ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان ایکس مشترک است. از این رو رم می‌تواند بین سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو آنطور که توسعه دهنده نیاز دارد تقسیم شود. وقتی که قصد داریم به رزولوشن Ultra HD برسیم رم بیشتری را به جی‌پی‌یو  اختصاص می‌دهیم که به ما اجازه می‌دهد در رزولوشن بالا، وضوح تصویر بسیار شفاف باشد.

با وجود قدرت زیادی ایکس‌باکس وان ایکس، در ادامه سایت گیمینگ‌بولت درباره عمر این کنسول از تام ویمباش سوال پرسید و بنابر صحبت‌های او، ایکس‌باکس وان ایکس آخرین نسخه از کنسول ایکس‌باکس وان است و کنسول بعدی مایکروسافت مربوط به نسل بعد خواهد بود.

بازار کنسول‌ها بسیار پیچیده است. ایکس‌باکس وان ایکس یک کنسول قدرتمند است و من حدس می‌زنم که آخرین کنسول نسل حاضر باشد و بعد از این مایکروسافت به نسل بعد فکر می‌کنند، اما ممکن است من اشتباه کنم.

با توجه قدرت ایکس‌باکس وان ایکس و از آنجایی که در آخرین سال‌های نسل هشتم قرار داریم، شاید مایکروسافت برای نسل بعد کنسول دیگری عرضه نکند و به پشتیبانی از همین کنسول ادامه دهد. چندی پیش نیز استودیو VooFoo از قدرت این کنسول صحبت کرده بود و حالا دیگر قدرت این کنسول برای همه واضح است ولی سوال اصلی این است که آیا مایکروسافت می‎‌تواند عناوین انحصاری خوبی برای ایکس‌باکس وان ایکس عرضه کند؟

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *