به نظر می‌رسد باید منتظر رقابتی تن به تن میان دو سنگین وزن صنعت گوشی‌های هوشمند باشیم، گوشی سرفیس فون مایکروسافت و آیفون 8! شایعات از لشکرکشی جدید ردموند برای سرکوب کوپرتینو خبر می‌دهند!

سرفیس فون مایکروسافت با تمام قدرت برای تغییر بازار می‌آید

سرفیس فون مایکروسافت

به تازگی Satya Nadella مسئول ارشد اجرایی مایکروسافت از تلاش‌های اخیر مایکروسافت برای ساخت یک گوشی فوق‎العاده پرده برداشت.

این گوشی امن خواهد بود و با کارایی‌های گسترده‌ای که دارد بیشتر در امور تجاری و اجرایی کاربرد خواهد داشت.

سرفیس فون با همراهی ویندوز 10 و اپلیکیشن‌های Win32 همانطور که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند به انتخاب برتری در مقابل آیفون 8 و سایر گوشی‌های اندرویدی تبدیل خواهد شد!

ویژگی‌های احتمالی سرفیس فون و تاریخ رونمایی آن

سرفیس فون مایکروسافت

سرفیس فون مایکروسافت در سه نسخه مختلف به بازار عرضه خواهد شد، نسخه مشتریان، نسخه مخصوص کسب و کارها و نسخه مخصوص علاقه‎مندان.

نسخه پایه سرفیس فون دارای رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت است، همچنین یک دوربین 20 مگاپیکسلی با لنزهای Carl Zeiss این غول‎پیکر تازه‎‎وارد را همراهی خواهند کرد.

اوایل این ماه بود که مایکروسافت و کوالکام از آغاز همکاری برای ساخت پردازنده‌های ARM محور خبر دادند. این نوع پردازنده امکان راه‎اندازی همه اپلیکیشن‌های دسکتاپ را بر روی گوشی یا تبلت فراهم می‌کند.

کوالکوم اعلام کرد پلتفرم اسنپ دراگون با پشتیبانی کامل از ویندوز 10 و محاسبات ابری برای نحوه استفاده مردم از گوشی‌ها تعریف جدیدی ارائه خواهد داد. سرفیس فون احتمالا در پاییز 2017 رونمایی خواهد شد.

آیا سرفیس فون در مقابل آیفون 8 انقلابی، حرفی برای گفتن خواهد داشت؟

سرفیس فون مایکروسافت

از سوی دیگر پیش‎بینی می‌شود آیفون 8 با شارژ وایرلس، قابلیت تشخیص چهره و قابلیت ضد آب بودن به همراه ویژگی اسکن عنبیه چشم با دوربین مجهز به واقعیت افزوده از راه برسد.

طبق خبرهای اخیر فقط 1000 نفر در حال کار بر روی ویژگی واقعیت افزوده آیفون 8 هستند!!

اپل به جای کار با Synaptics یا Qualcomm برای ساخت اسکنر اثر انگشت از الگوریتم Authentec و تکنولوژی تشخیص از روی شیشه کمپانی Privaris استفاده خواهد کرد که جایگزین تاچ آیدی خواهد شد.

این تکنولوژی بصورتی خواهد بود که با تپ کردن در هر جای صفحه نمایش فعال خواهد شد.

سرفیس فون مایکروسافت

آیفون 8 تنها  اسمارتفون اپل خواهد بود که با صفحه نمایش OLED همراه است. آیفون 8 دارای رم 3 گیگابایت، حافظه داخلی 64 گیگابایت و 256 گیگابایت با برچسب قیمتی 1000 دلاری خواهد بود!

با این اوصاف از سوی دیگر سرفیس فون مایکروسافت نیز با هدف تغییر مفهوم کلی اسمارتفون با ویژگی‌هایی فراتر از حد تصور بازار امروز، در دست کار است.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *