خانه ورزش اخبار ورزش لحظه شماری تیمها برای میزبانی از استقلال

لحظه شماری تیمها برای میزبانی از استقلال

0

لحظه شماری تیمها برای میزبانی از استقلال

استقلال رقابت های این فصل را بسیار پرامید آغاز کرد اما در ادامه به تیمی پرحاشیه بدل شد و در مجموع تیم پرنوسانی بود. اختلاف امتیازی استقلال در این فصل با رقیب دیرینه در حال حاضر ۱۶ امتیاز است و در صورتی که پرسپولیس هر پنج بازی آینده خود را شکست خورده و استقلال هم از دیدار روز پنج شنبه تا پنج هفته متوالی را به پیروزی برسد، باز هم سرخپوشان یک امتیاز بیشتر از نایب قهرمان فصل قبل خواهد داشت؛ البته ۴ تیم دیگر هم در رده های دوم تا پنجم قرار دارند که نتایج آنها را نیز باید در نظر گرفت. صرفنظر از اتفاقات عجیب و غریب در فوتبال، این مقایسه ساده، و البته بسیار بسیار بعید، هواداران استقلال را کاملاً مجاب می کند که تنها فرصت قهرمانی برای تیم محبوب شان در این فصل، جام حذفی خواهد بود.

نتایج آبی پوشان در لیگ برتر هفدهم را باید عجیب توصیف کرد نه ضعیف؛ علیرغم نتایج بسیار ضعیف در ابتدای فصل، استقلال  فصل نتایجی را به دست آورد که از یک منظر بالاتر از تیم برانکو قرار گرفته، و از منظر دیگر، در رده تیم های متوسط و رو به ضعیف محسوب می شود. استقلال در بازی های خانگی و خارج از خانه دو چهره متفاوت از خود به نمایش گذاشته است، به طوری که انگار با دو تیم متفاوت در خانه و خارج از خانه بازی می کند. عملکرد خط حمله استقلال در خانه حتی از پرسپولیس هم بهتر است، البته فقط با یک گل زده بیشتر که همین یک گل زده بیشتر از سوی آبی پوشان، آنها را صدرنشین جدول بازی های خانگی تا هفته بیستم کرده. عملکرد این تیم در خانه دقیقاً با تعداد برد، باخت، مساوی، امتیاز و تفاضل گل پرسپولیس برابر است اما استقلال یک گل بیشتر از پرسپولیس به ثمر رسانده و با ۱۴ گل زده صدرنشین جدول بازی های خانگی است. به طور میانگین، شاگردان شفر در خانه ۱/۹ امتیاز کسب کرده و تنها شکست آنها هم برابر پدیده مشهد در زمان منصوریان رقم خورد.

استقلال که بالاتر از پرسپولیس، صدرنشین بازی های خانگی است، پس چه اشکالی در این تیم وجود دارد که باعث ایجاد اختلاف ۱۶ امتیازی با پرسپولیس می شود؟ پاسخ این اختلاف عملکرد را باید در جدول بازی های خارج از خانه پیدا کرد؛ جدولی که نشان می دهد از یک سو پرسپولیس در حال ثبت آمار و رکوردی باور نکردنی است و در سویی دیگر، استقلالی به چشم می خورد که در ۱۰ بازی، فقط دو برد به دست آورده، تفاضل گل منفی دارد، در ۴ بازی مغلوب میزبان شده، در ۸ بازی اصلاً موفق به گلزنی نشده و با کسب ۱۰ امتیاز، میانگین یک امتیاز برای هر بازی را به ثبت رسانده است.

در جدول بازی های خارج از خانه، ۹ تیم امتیاز دو رقمی کسب کرده اند که در بین این تیمها استقلال ضعیف ترین نتایج را دارد. هر چقدر که شاگردان برانکو در خارج از خانه بهتر و سرتر از تیم های میزبان بازی می کنند و نتیجه می گیرند، بازیکنان شفر در بازی هایی که مهمان هستند، انگار واقعاً به مهمانی رفته و هیچ کار خاصی انجام نمی دهند. استقلال تهران در لیگ هفدهم را می توان به لشکر سربازانی تشبیه کرد که در خانه کاملاً مجهز و با پشتوانه هستند و عملکرد قابل قبولی دارند اما با دست های خالی به زمین رقبای خود رفته و می خواهند با همان دستان خالی در نبرد با حریفان تجهیز شده به موشک، توپ و تانک بجنگند.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *