سونی اکسپریا XZ پریمیوم، هواوی P10 پلاس و ال جی G6 پرچمدارن برجسته کنگره جهانی موبایل بودند و حال این رویداد به پایان رسیده است.

کارشناسان در مورد MWC 2017 نظرات متفاوتی دارند؛ بعضی امسال را سال بهتری برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و بعضی فقط ارائه دوربین‌های بهتر را نکته مثبت گردهمایی بزرگان صنعت اسمارتفون‌ها می‌دانند!

همانطور که حتما می‌دانید سونی اکسپریا XZ پریمیوم توانست عنوان بهترین گوشی MWC 2017 را بدست آورد. با نگاهی به ویژگی‌های این گوشی، اهمیت یافتن موضوع تکنولوژی عکاسی در گوشی‌های امروزی، کاملا ملموس است.

اکسپریا XZ پریمیوم، هواوی P10 پلاس و ال جی G6

مطمئنا همه به دنبال گوشی‌هایی با دوربین بهتر هستند و می‌توان گفت گوشی‌ها با دوربین‌های قدرتمندشان، جایگزین دوربین‌های کامپکت و DSLR، در زندگی بسیاری از کاربران شده‌اند!

بعضی دیگر فونوگرافی یا همان هنر عکاسی با گوشی های هوشمند را به استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای ترجیح می‌دهند چرا که تقریبا همان نتایج به دست خواهند آمد!!

اکسپریا XZ پریمیوم، هواوی P10 پلاس و ال جی G6

اکسپریا XZ پریمیوم دارای یک دوربین هوشمندتر با تکنولوژی Motion Eye است که امکان ضبط ویدئو با سرعت 960 فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند.

دوربین عقب هواوی P10 پلاس نیز با سیستم دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز مونوکروم 20 مگاپیکسلی Leica Summilux (با OIS و f/1.8) و دوربین جلو 88 مگاپیکسلی با لنز لایکا (f/1.9) واقعا تاثیرگذار بود.

در مقایسه ال جی G6 فقط دارای یک سیستم دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است.

به مقایسه سه گوشی سونی اکسپریا XZ پریمیوم، هواوی P10 پلاس و ال G6 خواهیم پرداخت که در نبود گلکسی S8 تاخت و تاز قابل‌توجهی به راه انداخته بودند!

 مشخصات سونی اکسپریا XZ پریمیوم، هواوی P10 پلاس و ال جی G6

اکسپریا XZ پریمیوم، هواوی P10 پلاس و ال جی G6

پردازنده

نگاهی سریع به جدول بالا نشان می‌دهد که اکسپریا XZ پریمیوم قدرتمندتر ظاهر شده است. حضور اسنپ دراگون 835 در مقایسه با کیرین 960 هواوی P10 پلاس که در هواوی میت 9 هم استفاده شده بود جای بحثی باقی نخواهد گذاشت.

پردازنده 835 یعنی 180 درصد عملکرد گرافیکی بهتر، 18 درصد ارتقا عملکرد CPU و سرعت بیشتر انتقال داده‌ها. ال جی نیز از اسنپ دراگون 821 استفاده کرده است که برای ترند دوربین‌های دوگانه ایده‌آل است.

صفحه نمایش

ال جی با 5.7 اینچ دارای بزرگترین صفحه نمایش است. دو گوشی دیگر 5.5 اینچی هستند. رزولوشن متفاوت است اما سونی اکسپریا XZ پریمیوم دارای رزولوشن 801ppi) 2160* 3840) می‌باشد، صفحه نمایش 4K TRILUMINOS در مقایسه با صفحه نمایش QHD+ IPS LCD دو گوشی دیگر واقعا قابل‌توجه است.

اکسپریا XZ پریمیوم، هواوی P10 پلاس و ال جی G6

رم و حافظه داخلی

هر سه گوشی دارای رم 4 گیگابایت هستند. حافظه داخلی استاندارد تا 64 گیگابایت ارتقا یافته است اما ال جی G6 همچنان 32 گیگابایتی است.

دوربین

دوربین عقب هر سه قدرتمند است اما سونی دارای یک دوربین است در حالیکه هواوی و ال جی در گوشی‌های خود از دوربین دوگانه استفاده کرده‌اند.

سونی در ساخت سنسور دوربین تخصص دارد اما هواوی از برند لایکا برای ساخت لنز دوربین هواوی P10 پلاس حتی برای دوربین جلو نیز استفاده کرده است.

سونی اکسپریا XZ پریمیوم بیشتر به خاطر دوربین خود بازار را در دست خواهد گرفت و باید دید هواوی در این میان چه خواهد کرد.

اکسپریا XZ پریمیوم، هواوی P10 پلاس و ال جی G6

سایز باتری

هواوی P10 پلاس دارای یک باتری بزرگ‌تر 3750 میلی‎آمپری است در حالیکه ال جی G6 یک باتری 3300 میلی‎آمپری و گوشی سونی یک باتری 3230 میلی‌آمپری دارد.

امتیاز IP

هر دو گوشی ال جی G6 و سونی اکسپریا XZ پریمیوم دارای گواهینامه IP68 هستند اما هواوی P10 پلاس نیز دارای ساخت مقاومی می‌باشد.

اتصالات

هر سه گوشی دارای وای‎فای، بلوتوث، NFC و LTE هستند؛ اما جالب است بدانید اکسپریا XZ پریمیوم از بلوتوث 5 بهره می‌برد.

شارژ

تنها ال جی G6 قادر به شارژ وایرلس است اما هر سه گوشی اکسپریا XZ پریمیوم، هواوی P10 پلاس و ال جی G6 دارای قابلیت شارژ سریع 3.0 هستند و هواوی نیز از تکنولوژی شارژ سریع Super Charge خود بهره برده است.

اکسپریا XZ پریمیوم، هواوی P10 پلاس و ال جی G6

هات اب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *