خانه بازی اخبار مورد انتظارترین بازی‌های نیمه دوم سال 1396 را بشناسید

مورد انتظارترین بازی‌های نیمه دوم سال 1396 را بشناسید

0

حدود هفت ماه تا پایان سال 1396 باقی مانده است و ما برای شما لیستی از مورد انتظارترین بازی‌هایی که مطمئنا ارزش وقت شما را خواهند داشت، تهیه کرده‌ایم.

تابستان به سختی هرچه تمام‌تر برای ما بازیکنان همانند یک بیابان خشک و خالی در حال سپری شدن است ولی این امید به بارش فصل پاییز و زمستان است که تحمل این موضوع را کمی آسان‌تر می‌کند! در لیست زیر عناوینی وجود دارند که به اندازه‌ای باارزش هستند که در روز عرضه خریداری شوند. البته بازی‌های مثل Sea of Thieves ،The Crew 2 و God of War به دلیل اینکه تاریخ عرضه مشخصی ندارند، قادر به ورود به این لیست نبودند ولی از آنجایی که احتمالا در سال 1396 منتشر می‌شوند، می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای شما باشند.

10- Dishonored: Death of the Outsider 

پلتفرم‌های مقصد: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

تاریخ انتشار: «15 سپتامبر» (۲۴ شهریور)

در واقع اولین بازی در لیست مورد انتظارترین بازی‌‌های سال جاری ما یک بسته الحاقی است. این بسته الحاقی به صورت جدا عرضه شده و داستان و شخصیت اصلی آن از دو نسخه‌ ابتدایی بازی Dishonored متفاوت خواهند بود. تاکنون دو نسخه از بازی Dishonored منتشر شده است، نسخه اول بازی با گیم‌پلی نوآورانه خود توانست نظر مثبت منتقدان و بازیکنان را جلب کند ولی نسخه دوم آن چندان موفق عمل نکرد و تنها یک بازی متوسط است. مستقل بودن بازی Dishonored: Death of the Outsider به این معنیست که کسانی که دو نسخه قبلی را تجربه نکرده‌اند نیز داستان Death of the Outsider را می‌توانند متوجه شوند و نیاز به خریداری نسخه‌های قبلی ندارند.

در E3 2016 بود که بتسدا از بسته الحاقی مستقل Dishonored: Death of the Outsider رونمایی کرد. شخصیت اصلی این عنوان  «بیلی» (Billie) نام داشته و قصد دارد به کمک استاد خود، «داد» (Daud)، غیرممکن‌ترین عمل ممکن را انجام دهد. بیلی لورک یا همان «مگان فاستر» (Megan Foster) قصد دارد شخصیت «بیگانه» (Outsider) را بکشد. بیگانه فردی بسیار قدرتمند است که چندین بار در دو نسخه قبلی حضور داشته و در این بازی شخصیت داد بسیار پیر شده که نشان دهند فاصله زمانی این بسته الحاقی با نسخه دوم بازی است.

9- Far Cry 5 

پلتفرم‌های مقصد: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

تاریخ انتشار: «27 فوریه 2018» (۸ اسفند ۱۳۹۶)

مجموعه Far Cry تمام محبوبیت خود را مدیون نسخه سوم این سری است که با داستان و شخصیت‌پردازی عالی خود توانست به یکی از بهترین شوترهای اول شخص تاریخ تبدیل شود. استفاده دو نسخه بعدی این مجموعه از فرمول‌ جواب داده‌ نسخه سوم، باعث شد که کمی از محبوبیت آن کم شود ولی هنوز هم تعداد زیادی از بازیکنان منتظر تجربه گیم‌پلی ناب این سری هستند. بازی Far Cry 5 در شهر مونتانا جریان دارد و دشمن اصلی شما این بار یک فرقه مذهبی است و در واقع شما باید با مردان خدا مبارزه کنید. البته به نظر می‌رسد که در این نسخه بر روی چندین شخصیت منفی تمرکز شده ولی رهبر اصلی این فرقه مذهبی «جوزف سید» (Joseph Seed)  است که قصد دارد شهر خیالی هوب کانتی را زیر سلطه خود قرار دهد.

بازی Far Cry 5 تغییرات خاصی نسبت به گذشته داشته که می‌توانند جالب و هیجان‌انگیز باشند. اول از همه اینکه شخصیت اصلی قابلیت شخصی‌سازی دارد و شما حتی می‌توانید جنسیت او را تعیین کنید و همچنین مینی مپ و برج‌های رادیویی معروف این سری نیز از بازی حذف شده‌اند که موجب می‌شود بازیکنان بیشتر درون بازی غرق شوند. ایجاد تغییرات در Far Cry 5 بخشی از برنامه بلند مدت یوبی‌سافت برای آشتی دادن دوباره بازیکنان با بازی‌هایشان است.

8- Super Mario Odyssey 

پلتفرم‌های مقصد: نینتندو سوئیچ

تاریخ انتشار: «27 اکتبر» (۵ آبان)

تاکنون بی‌شمار نسخه از مجموعه بازی Super Mario عرضه شده است ولی به نظر می‌رسد که Super Mario Odyssey با همه‌ آن‌ها فرق دارد. نینتندو می‌داند چگونه باید بازی ساخت تا منتقدان را راضی و طرفداران را خوشحال کند. در همین چند ماهی که از عرضه نینتندو سوئیچ گذشته، این شرکت توانسته است چندین بازی انحصاری عالی منتشر کند که هم فروش خوبی داشته‌اند و هم نمره‌های خیلی خوبی از منتقدان دریافت کرده‌اند.

بازی Super Mario Odyssey حتی قبل از عرضه نیز درو کردن جوایز را آغاز کرده و پس از پایان یافتن رویداد E3 2017، بیش از هر عنوان دیگری جایزه کسب کرده بود. Super Mario Odyssey تفاوت‌های اساسی با دیگر عناوین این مجموعه دارد. Super Mario Odyssey یک بازی جهان باز است که علاوه‌بر «قلمرو ماشروم» (Mushroom Kingdom) به دنیای آدم‌ها نیز می‌توانید وارد می‌شود. همچنین در این بازی ماریو می‌تواند با استفاده از کلاه معروف خود، بدن دشمنانش را تصاحب کند. این نسخه از ماریو در فصل پاییز عرضه می‌شود و از همین حالا می‌توان انتظار متای بالای 90 و درخشش آن را در مراسم بهرتین بازی سال داشت.

7- Destiny 2 VS Call of Duty: WW2 VS Star Wars: Battlefront 2 

پلتفرم‌های مقصد: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

تاریخ انتشار: «17 نوامبر» (۲۶ آبان)، «3 نوامبر» (۱۲ آبان)، «6 سپتامبر» (۱۵ شهریور)

اگر طرفدار سبک شوتر اول شخص هستید، پس حتما یکی از سه بازی بالا را خریداری خواهید کرد. البته هرکدام از این عناوین، سبک مخصوص به خودشان را دارد که کمی کار شما را آسان‌تر می‌کند. نسخه قبلی این سه بازی مشکلاتی داشتند که تاثیرات منفی بر روی عملکرد کلی آن‌ها داشت ولی امیدواریم دیگر با چنین مشکلاتی روبه رو نشوند.

بازی Destiny 2 حدود 2 ماه زودتر از دو بازی Call of Duty: WW2 و Star Wars: Battlefront 2 منتشر می‌شود و فرصت خوبی برای فروش کافی خواهد داشت. البته نسخه پی‌سی بازی با تاخیر عرضه می‌شود ولی جای شکر دارد که بر خلاف نسخه اول حداقل منتشر می‌شود. نسخه اول بازی Destiny با بازخوردهای  روبه رو شد. اکتیویژن برای نسخه اول چند بسته الحاقی مختلف منتشر کرد که در صورت عدم خریداری، از دیگر بازیکنان جدا می‌شدید و تقریبا بازی قابل استفاده نبود. نکته جالب این است که چندی پیش یکی از اعضای اکتیویژن بیان کرده بود که مشکل اصلی نسخه اول بازی Destiny، عدم پشتیبانی سریع آن‌ها بود. به همین دلیل دو استودیو دیگر را مامور کرده‌اند تا در ساخت بسته الحاقی Destiny 2، به استودیو «بانجی» کمک کنند. اگر گسترش دهنده‌ Destiny 2 نیز همانند نسخه اول گران باشند و بازیکنان به زور مجبور به خریداری آن‌ها شوند، شما باید قبل از خریداری این عنوان کمی تامل کنید.

هرچه بیشتر اکتیویژن سری Call of Duty را به آینده می‌برد، رضایت طرفداران کمتر از قبل می‌شد. تا اینکه بازی Call of Duty: WW2 از سوی استودیو «اسلچ‌همر» معرفی شد که این عنوان را به جنگ جهانی دوم خواهد برد. بازگشتن Call of Duty به جنگ جهانی دوم بسیار هیحان انگیز است. در این نسخه ما کنترل سرباز جوانی از نیروهایی آمریکا را در اختیار داریم که در قاره اروپا مشغول به جنگیدن با دشمنان است. البته این سرباز تنها شخصیت قابل بازی نیست و ما در چند مرحله کنترل زنی جنگجو که در جبهه مقاومت فرانسه مشغول جنگ است را نیز بر عهده خواهیم داشت.

اصلی‌ترین مشکل نسخه اول Star Wars: Battlefront کمبود محتوا و نبود بخش داستانی بود. هر چند که این بازی فروش خوبی را تجربه کرد ولی EA به خوبی می‌داند که باید برای نسخه دوم مشکلات بازی را برطرف کند. داستان بخش تک‌نفره این بازی به اتفاقات پس از فیلم «بازگشت جدای» (Return of the Jedi) می‌پردازند و شما را به قبل امپراطوری خواهد برد. شخصیت اصلی بازی Iden Versio، یک فرمانده‌های نیروهای امپراطوری، است. هنگامی که EA در E3 2017 تریلر Star Wars: Battlefront 2 را نمایش داد، بیان کرد که این نسخه تقریبا سه برابر نسخه قبلی محتویات خواهد داشت.

6- Forza Motorsport 7 VS Gran Turismo Sport

پلتفرم‌های مقصد: ایکس‌باکس وان، پی‌سی VS پلی‌استیشن 4

تاریخ انتشار: «3 اکتبر» (۱۱ مهر)، «17 اکتبر» (۲۵ مهر)

جالب‌ترین رقابت بین انحصاری سال جاری مربوط به این دو عنوان شبیه‌ساز مسابقه‌ای است. مجموعه Gran Turismo خیلی قدمت دارد و به عنوان یکی از پایاه‌گذاران سبک شبیه‌ساز مسابقه‌ای در نسل شش محسوب می‌شود ولی با روی کار آمدن نسل هفتم کمی از درخشش قبلی خود را از دست داد. در همان سال‌ها بود که مایکروسافت سری Forza را منتشر کرد و توانست موفقیت‌های زیادی را کسب کند. با عرضه این دو بازی با فاصله کم بالاخره می‌توان شاهد رقابت مستقیم این دو بود.

عرضه سالانه یک نسخه از سری Forza به امری طبیعی تبدیل شده و دو نسخه قبلی این سری عملکرد خیلی خوبه داشته‌اند که کار بازی Gran Turismo Sport بسیار سخت می‌کند. استودیو «ترن 10» بیش از 30 پیست مسابقه و 700 خودرو در بازی Forza Motorsport 7 قرار داده‌اند و مثل همیشه با آب و هوایی پویا و گرافیکی واقع‌گرایانه برای این بازی طرف خواهیم بود. از طرف دیگر شاید تعداد خودروهای Gran Turismo Sport به این اندازه، زیاد نباشد ولی مطمئنا از لحاظ گرافیکی تفاوت زیادی بین آن‌ها نخواهد بود. با عرضه این دو بازی در ماه مهر تمام طرفداران سبک شبیه‌ساز مسابقه‌ای عنوانی با کیفیت خواهند داشت تا بر روی پلتفرم محبوب خود تجربه کنند.

5- Wolfenstein 2: The New Colossus 

پلتفرم‌های مقصد: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

تاریخ انتشار: «27 اکتبر» (5 آبان)

بازی Wolfenstein 2: The New Colossus یک عنوان شوتر اول شخص است ولی با بازی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد کمی فرق دارد. اولین تفاوت میان این عناوین، سطح خشونت آن‌ها است و البته باید اشاره کنیم که Wolfenstein 2: The New Colossus در جهانی جریان دارد که نازی‌ها در جنگ جهانی دوم پیروز شده‌اند. شخصیت اصلی بازی «بی‌جی بلزکویچ» (BJ Blazkowicz) نام دارد که یک ماشین نازی کشی تمام عیار است و تحت کنترل داشتن او حس بسیار خوبی به بازیکنان می‌دهد.

بازی Wolfenstein 2: The New Colossus قرار است دومین نسخه از یک سه‌گانه باشد و بتسدا با معرفی آن بازیکنان قدیمی این سری را خوشحال کرده است. هشتیمن نسخه از سری Wolfenstein در سال 1961 جریان دارد جایی که آلمان، آمریکا را اشغال کرده و نیروی مقاومت آمریکا قصد دارد دومین انقلاب تاریخ آمریکا را شروع کند. استودیو «ماشین گیمز» می‌تواند با ساخت Wolfenstein 2: The New Colossus یکی از بهترین شوترهای اول شخصی چند سال گذشته را به طرفداران این سبک هدیه دهد و جان دوباره به این سبک ببخشد.

4- The Evil Within 2 

پلتفرم‌های مقصد: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

تاریخ انتشار: «13 اکتبر» (۲۱ مهر)

همه بازیکنان در سراسر جهان شینجی میکامی را می‌شناسند و او را به عنوان پدر سبک وحشت و بقا قبول دارند. شینجی میکامی پس از چند سال دوری از این سبک با نسخه اول از The Evil Within بازگشت. نسخه اول بازی The Evil Within کمبودهایی داشت که به آن اجازه درخشش زیادی نداد ولی حالا میکامی در حال ساخت بازی The Evil Within 2 است که انتظار می‌رود به یکی از ترسناک‌ترین عناوین چند سال اخیر تبدیل شود.

بازی The Evil Within 2 یک عنوان وحشت و بقا معولی نیست و پر از عناصر ترس روانشناختی خواهد بود. سباسیتن در این نسخه نیز حضور خواهد داشت و این بار به دنبال نجات دخترش است. دختر سباستین در جهان استم گم شده و به نوعی هسته جهان یونیون، که بازی در آن جریان دارد، محسوب می‌شود. هدف اصلی استودیو Tango Gameworks در این نسخه برطرف کردن مشکلات نسخه اول بازی است. بنابر صحبت‌های سازندگان داستان بازی برای کسانی که نسخه قبلی را بازی نکرده‌اند نیز قابل فهم خواهد بود که کمی نگران کننده است، چون به نظر می‌رسد که سازندگان، داستان نسخه قبلی را فراموش کرده‌اند. اگر The Evil Within را بازی کرده باشید، می‌دانید که شصخیت منفی آن در پایان نمرد ولی تا به حال اشاره‌ای به او نشده است و شخصیت منفی اصلی بازی The Evil Within 2، موبیوس نام دارد.

3- Total War: Warhammer 2 

پلتفرم‌های مقصد: پی‌سی

تاریخ انتشار: «29 سپتامبر» (۷ مهر)

سری Total War یکی از قدیمی‌ترین و بهترین بازی‌‌های انحصاری پی‌سی هست. تاکنون نسخه‌های متفاوتی از سری Total War عرضه شده‌اند که اکثر آن‌ها عملکردی خیلی خوب داشته‌اند. استودیو Creative Assembly و شرکت سگا با ساخت Total War: Warhammer، برای اولین بار این مجموعه را به جهان فانتزی Warhammer آوردند که طرفداران قدیمی این مجموعه را شکه کرده بود ولی این استودیو باسابقه نشان داد که چه توانایی‌هایی دارد و در ساخت عناوین استارتژیک یکی از بهترین‌ها است.

چیزی که باعث شده یک بازی انحصاری پی‌سی در جایگاه سوم قرار گیرد، نمرات و رکوردهای فروش نسخه اول و علاقه خیلی از پی‌سی‌بازان ایرانی به آن است. استودیو Creative Assembly قول ساخت یک سه‌گانه داده است که ارتباط نزدیکی بهم دارند و اگر این سه نسخه را کنار هم قرار دهید یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های استراتژیک تاریخ را خواهید داشت. این نسخه نیز در جهان Warhammer جریان دارد، جهانی که همانند سرزمین میانه پر از موجودات و نژادهای مختلف است و ایجاد تعادل بین ان‌ها کار بسیار سختی است ولی Creative Assembly به خوبی از پس انجام اینکار برای نسخه اول برآمد و با بزرگ‌تر شدن نسخه دوم، بازهم انتظار می‌رود که این کار را به خوبی هر چه تمام‌تر انجام دهد.

2- Assassin’s Creed: Origins 

پلتفرم‌های مقصد: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

تاریخ انتشار: «27 اکتبر» (5 آبان)

شاید قرار دادن یک نسخه از سری Assassin’s Creed در رتبه دوم این لیست کار عجیبی باشد، اما موضوع فقط به این مجموعه ختم نمی‌شود. یوبی‌سافت یک سال به این سری استراحت داده و تقریبا چهار سال است که بر روی بازی Assassin’s Creed: Origins کار می‌کند. همچنین مدتی است که با فاصله زمانی کم اخبار جدیدی از بازی منتشر می‌کند، تا بیشترین حد از توجهات را به خود جلب کند. سران یوبی‌سافت ادعا دارند که نسبت به گذشته تغییر کرده‌اند و نتیجه تغییراتشان را می‌توان در بازی Assassin’s Creed: Origins دید. دلیل ما نیز برای قرار دادن این عنوان در رتبه دوم همین است. حتی کسانی که به این سری علاقه ندارند هم می‌خواهند بدانند که آیا واقعا یوبی‌سافت تغییر کرده است؟ بی‌شک با عرضه بازی Assassin’s Creed: Origins جواب این سوال مشخص خواهد شد.

نسخه‌های پیشین این مجموعه با روندی که مورد علاقه طرفداران این سری نبود، به زمان حال نزدیک می‌شدند ولی این بار قرار است بازی Assassin’s Creed: Origins ما را به مصر باستان ببرد و شخصیت اصلی آن، اولین قاتل فرقه محسوب می‌شود. تیم توسعه بازی در حال ساخت بزرگ‌ترین نسخه از مجموعه Assassin’s Creed بوده و قصد دارند به بازیکنان آزادی عمل زیادی دهند. همچنین سیستم مبارزات این مجموعه که در گذشته ایرادت زیادی به آن وارد می‌شد نیز تغییرات زیادی داشته و به سری ویچر نزدیک شده است.

1- Middle-earth: Shadow of War 

پلتفرم‌های مقصد: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

تاریخ انتشار: «10 اکتبر» (۱۸ مهر)

بازی Middle-earth: Shadow of War جاه طلبانه‌ترین عنوان این لیست است و می‌تواند به بهترین بازی سال جاری تبدیل شود و به همین خاطر از نگاه ما مورد انتظارترین بازی‌ سال جاری است. اولین نسخه از این سری Middle-earth: Shadow of Mordor نام داشت که یکی از بهترین بازی‌های سال 2014 بود. یکی از جالب‌ترین نکته‌های نسخه اول، وجود سیستم نمسیس بود. سیستم نمسیسِ درون بازی به این معنی بود که اگر در مقابله با یک دشمن شکست بخورید او قوی‌تر خواهد شد و درباره نبرد قبلیتان با او، برایتان کری می‌خواند و شکستان را به شما یادآوری می‌کند. استودیو Monolith اعلام کرده است که برای بازی Middle-earth: Shadow of War ایرادات سیستم نمسیس را برطرف خواهد کرد تا بهترین تجربه ممکن را برای بازیکنان رقم بزند.

بازی Middle-earth: Shadow of War در سرزمین میانه که به وسیله تالکین خلق شده است جریان دارد و سرگذشت «تالیون» و «سلبریمبور» بین دو کتاب ارباب حلقه‌ها و هابیت‌ها را روایت می‌کند. اگر از طرفداران سبک نقش‌آفرینی هستید، Middle-earth: Shadow of War تنها و بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت این بازی می‌توان به سیستم مبارزات آن اشاره کرد که در طراحی آن از سری بازی‌های بتمن که به وسیله استودیو «راک‌استدی» ساخته شده الهام گرفته‌اند. البته با توجه به تریلر‌های منتشر شده، استودیو سازنده باید کمی در این مورد بهتر کار کنند و ضربات نهایی متنوع‌تری در بازی قرار دهند.

در این مقاله سعی داشتیم که چند بازی که در آینده نزدیک یا کمی دورتر عرضه می‌شوند را برای شما معرفی کنیم تا کمی تحمل این تابستان سخت راحت‌تر شود. البته با توجه به لیست بالا متوجه ترافیک زیاد بازی‌ها در ماه مهر و آبان خواهید شد که با اوج گرفتن فعالیت‌های مدارس و دانشگاه‌ها مصادف است، پس باید انتظار افت میزان نمرات خود را داشته باشید!

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *